  • 21. Data: 2018-01-08 19:32:33
    Temat: Re: Opony już zmieniliście na letnie?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.01.2018 o 15:54, J.F. pisze:

    > Mokre na sporym minusie ... albo duzo soli dali, albo trzeba bardzo
    > uwaznie jechac, bo nie znasz minuty i sekundy gdy nawet zimowki nie
    > pomoga :-)

    Obecnie w miastach jeśli zima zaskoczy drogowców, to na ogół tylko tym,
    że nie przyszła. Nawalone solą przed pierwszym śniegiem tak, że w
    zasadzie chodników nie trzeba odśnieżać do 50 metrów od przejścia dla
    pieszych.

    Jeśli kogoś śnieg zaskakuje w mieście to tylko przymułów co mają
    pretensję do drogowców, że nad jezdniami namiotów nie rozstawili i to
    białe śmie padać na asfalt)

    Shrek

  • 22. Data: 2018-01-08 21:27:16
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Do jazdy w mieście odsnieżanymi i solonymi jezdniami zimówki częstokroć niepotrzebne.
    ale do wjechania i wykopania się z parkingu (nieodśnieżanego), to już tak.

    -----

  • 23. Data: 2018-01-08 21:33:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.01.2018 o 21:27, ń pisze:
> [...]
    tak.

    odśnieżać do 50 metrów od przejścia dla pieszych.

    Być może, choć nie pamiętam żebym miał problemy, które sygerowałby że
    nawet lenie by nie dały rady. Ewentualnie raz na rok można pojechać
    tramwajem (i tak będzie szybciej, niż stać jak śnieg spadnie;) W
    zasadzie to zawsze będzie szybciej, z wyjątkiem wakacji, ale wtedy to
    motocyklem;)

    Więc tak na poważnie - w mieście bym się z zimówkami nie napinał. Sam
    jeżdze na całorocznych, ale powoli zastanawiam się czy rzeczywiście nie
    lepiej na letnich;)

    Shrek

  • 24. Data: 2018-01-09 20:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Mokre na sporym minusie ... albo duzo soli dali, albo trzeba bardzo
    > uwaznie jechac, bo nie znasz minuty i sekundy gdy nawet zimowki nie
    > pomoga :-)

    :)
    Na suchym letnie tez wypadały lepiej.
    Oczywiście jak przyszedł test na sniegu to zimowki pokazywały klase i
    wyprzedzały letnie o wiele długosci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 25. Data: 2018-01-09 20:59:22
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 05-01-2018 o 19:37, J.F. pisze:

    > A na suchym asfalcie to wszystkie daja rade, nawet zimowe w lecie, chyba
    > ze ktos rajdowo jezdzi :-)

    Zaznaczę, że nie testowałem wielkiej ilości opon bo zaledwie zwykłym
    kierowcą jestem.

    Na podstawie moich obserwacji zupełnie tak nie jest. Przy lekkich autach
    jest to dużo mniej dostrzegalne - jak przypuszczam. Przy cięższych (np.
    konkretnie 1800kg) różnice są drastyczne na suchej nawierzchni. Jakiś
    czas temu miałem stłuczkę zaraz po zmianie letnich na zimowe. Byłem
    przekonany, ze hamulce mi nawaliły. Wcisnąłem mocniej pedał a auto
    jedzie i jedzie i jedzie. Na zakrętach wynosi jak diabli. Wtedy
    jeździłem na jakiś Imperialach. Mimo, że były nowe - sprzedałem je po
    tym zdarzeniu uznając je za szajs. Kupiłem Bridgestony z klasą
    przyczepności na suchym/mokrym A/B. Kompletnie nic się nie zmieniło.
    Przy ostrym ruszaniu na letnich, nawet pseudo-zimą (0-10 stopni), kapcia
    nie zerwę na suchej nawierzchni. Na zimowych - bez najmniejszego
    problemu. I to przy napędzie 4x4 auto na nich piruety odstawia. W obu
    przypadkach felgi i opony miały ten sam rozmiar. Przechodzę na zimówki
    bo może w kwietniu sypnie lub po to by nie mieć problemów z
    ubezpieczalnią w razie incydentu. Poza tym, zimówki to dla mnie jakaś
    pomyłka. Jazda prawie jak na płycie poślizgowej. Po mieście jest ok gdy
    się uważa ale na drogach szybkiego ruchu trzeba bardzo delikatnie z
    zakrętami się obchodzić.

    Zimówki na śniegu to zupełnie inna historia. Tu na letnich nie da się
    ruszyć nawet.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 26. Data: 2018-01-09 21:03:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 08-01-2018 o 15:00, Budzik pisze:

    > Widziałem ostatnio test - na mokrym nawet przy sporym minusie letnie
    > wypadały lepiej niz zimowki.

    Moja obserwacja, jako zwykłego kierowcy to potwierdza. Zimówki tylko na
    śniegu są lepsze (i to znacznie). Suchy czy mokry asfalt - letnie są
    wtedy nie trochę, lecz znacznie lepsze. Nie ma czego w ogóle porównywać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 27. Data: 2018-01-09 21:07:54
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 08-01-2018 o 10:00, Budzik pisze:

    > To tam gdzie potem obwodnica trójmiasta stoi bo auta pod górke podjechac
    > nie mogą? ;-)

    Nie auta lecz konkretnie TIRy i to na łysych letnich oponach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek