    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony już zmieniliście na letnie?
    Date: Tue, 9 Jan 2018 20:59:22 +0100

    W dniu 05-01-2018 o 19:37, J.F. pisze:

    > A na suchym asfalcie to wszystkie daja rade, nawet zimowe w lecie, chyba
    > ze ktos rajdowo jezdzi :-)

    Zaznaczę, że nie testowałem wielkiej ilości opon bo zaledwie zwykłym
    kierowcą jestem.

    Na podstawie moich obserwacji zupełnie tak nie jest. Przy lekkich autach
    jest to dużo mniej dostrzegalne - jak przypuszczam. Przy cięższych (np.
    konkretnie 1800kg) różnice są drastyczne na suchej nawierzchni. Jakiś
    czas temu miałem stłuczkę zaraz po zmianie letnich na zimowe. Byłem
    przekonany, ze hamulce mi nawaliły. Wcisnąłem mocniej pedał a auto
    jedzie i jedzie i jedzie. Na zakrętach wynosi jak diabli. Wtedy
    jeździłem na jakiś Imperialach. Mimo, że były nowe - sprzedałem je po
    tym zdarzeniu uznając je za szajs. Kupiłem Bridgestony z klasą
    przyczepności na suchym/mokrym A/B. Kompletnie nic się nie zmieniło.
    Przy ostrym ruszaniu na letnich, nawet pseudo-zimą (0-10 stopni), kapcia
    nie zerwę na suchej nawierzchni. Na zimowych - bez najmniejszego
    problemu. I to przy napędzie 4x4 auto na nich piruety odstawia. W obu
    przypadkach felgi i opony miały ten sam rozmiar. Przechodzę na zimówki
    bo może w kwietniu sypnie lub po to by nie mieć problemów z
    ubezpieczalnią w razie incydentu. Poza tym, zimówki to dla mnie jakaś
    pomyłka. Jazda prawie jak na płycie poślizgowej. Po mieście jest ok gdy
    się uważa ale na drogach szybkiego ruchu trzeba bardzo delikatnie z
    zakrętami się obchodzić.

    Zimówki na śniegu to zupełnie inna historia. Tu na letnich nie da się
    ruszyć nawet.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek