    From: "Excite" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony bieżnikowane
    Date: Wed, 9 Mar 2011 21:46:06 +0100

    > Jak widzicie moi drodzy "znafcy" opony mają TUV i KBA ( bardzo dużo opon
    > na rynku niemieckim nie ma KBA w tym polskie czy chińskie bo są po prostu
    > gówniane)a tam nie dostaje się takich certyfikacji za jajka i kiełbasę czy
    > wpływy polityczne..

    A po co komuś jakieś KBA ? Przykładowo Continental żadnym KBA się nie chwali
    a są to opony klasy premium.

    > W DE jest bardzo duży rynek bieznikowanych opon,

    Oczywiście, wręcz gigantyczny ;) Tylko dlaczego jakoś nie widać ich na
    kołach aut sprowadzanych z DE ? Może dlatego że żaden niemiec żyjący
    conajmniej na średnim poziomie nie kupi gumowego odpadu w postaci opony
    bieżnikowanej.

    > nikt tam nie ma kompleksów z powodu takiegozakupu jak u nas.

    A teraz zejdz na Ziemie i zobacz na jakich oponach jeździ się w DE.

    > Cóż mogę powiedzieć: opony dają radę w naszych warunkach klimatycznych i
    > do jazdy po mieście. Mieszkając w górach bym ich nie kupił.

    Dlaczego byś ich nie kupił do jazdy po górach ? Czyżby miały fatalną
    przyczepność ? A do ostrego hamowania też się nie nadają ? :)

    > Kosztowały trochę ponad stówę za sztukę. Najtańsze chinolskie linglongi
    > czy wifony były droższe o paredziesiąt zyli a jakosciowo 3 razy gorsze.

    Porównywałeś czy tak sobie strzelasz chwaląc swoje ? Chińskie opony to
    również dziadostwo ale jednak znacznie lepsze od bieznikowanych bo
    przynajmniej opony nie rozlatują się podczas jazdy.

    > Gdzieś czytałem że Polacy sie wzieli za bieznikowanie i nie za bardzo im
    > to wychodzi jakiś Margum czy cos takiego, są z tym problemy - wyważenie,
    > pękniety kord, nie trzyma symetrii itd. Ale jak widzicie są "bieżnikowane"
    > i bieżnikowane.

    Są opony nowe, są używane i są odpady dla tych co oszczędzają na wszystkim
    łącznie z bezpieczeństwem. Przyczepność beznadziejna, prowadzenie
    beznadziejne, głosnosć jak w oponie do terenu 4x4 i najważniejsza wada w
    postaci autodestrukcji bieżnika podczas jazdy. Miałem takie co to niby miały
    indeks prędkości H a przy niewiele ponad 100km/h bok opony roaczoł się
    rozlatywać. Gumowy rant ochronny felgi odpadł od opony w całości jak by ktoś
    go na kropelce przykleił. Prowadzenie w zakrętach przy niby sportowych
    oponach bieznikowanych 225/45/17" było gorsze niż przy nowych "balonach"
    195/65/15". Ale co się dziwić jak przy bieznikowanych masz każdą oponę
    innego typu, po innym przbiegu i z innym zużyciem kordu. Jeszcze sobie
    zamontuj felgi każdą innego rozmiaru, też się będzie dało jechać tylko nie
    mów że to jest dobre.