    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony Kormoran Snow
    Date: Thu, 14 Feb 2019 02:04:37 +0100
    <q32h95$o1h$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q34ul7$vf4$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q37q9i$1jv$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q3ctm9$rvh$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <q3fl2j$vpb$1@node2.news.atman.pl>
    <5c5beeb0$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <q3v6i5$gi9$1@node1.news.atman.pl>
    <5c6325f7$0$499$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2019-02-12 o 20:59, J.F. pisze:

    > Oczywiscie, ale poniewaz nie wiadomo co dostawczak zrobi w obliczu
    > zagrozenia - nalezy jechac przewidywalnie :-)

    ... zabić gada! Co mi tu będzie wyprzedzał skoro ja nie mogę! A jak się
    rozwali w czołówce, to zawrócić i go rozjechać by mieć pewność, że skona
    :-D Cool. Ja nieco inne zasady wyznaję.

    > Oczywiscie, ale wiszacy "Kris" zadnej kolizji nie spowodowal :-)

    To tak jak z wynajętym mordercą. Ja nie zabiłem, to on! :-D

    > Wiec trzeba bylo lagodniej, ale jednak zwiekszyc odstep :-)

    Aby przyjąć na szybę lecące szczątki? Dzięki za poradę :-D Ty chyba
    musisz czuć jakiś uraz do mnie skoro tak źle mi życzysz :-D

    A tak na serio, to widzę, ze nie brałeś udziału w podobnych sytuacjach.
    Z mojej perspektywy wyglądało to tak, że z niedużym wyprzedzeniem
    zauważyłem, że dojdzie do czołówki. Mózg powiedział mi: to się nie może
    dziać na prawdę. Kolejną chwilę później (delay) - manewr unikowy w
    postaci zjechania na pobocze (bez hamowania) bo wiedziałem, że i tak nie
    zdążę wyhamować a przynajmniej uniknę odłamków. Decyzja okazała się
    bardzo słuszna. Jadący za mną stracił szybę. Z perspektywy czasu oceniam
    manewr jako idealny.

    > No oczywiscie ze nie - dostawczak nie powinien zaczynac wyprzedzania
    > widzac ze nie ma miejsca, i powinien hamowac na widok auta z przeciwka :-P

    Ale nie zrobił tego. I co teraz? Zasłużył na karę śmierci plus kierowca
    za nim i być może ktoś jeszcze?

    Hamować? Dajmy na to, że nawet zatrzymałby się na środku ulicy i co? Nie
    doszłoby do kolizji? Ja sądzę, że mogłoby dojść do 2x większej kolizji
    gdyby ktoś dodatkowo mu w dupę wjechał.

    > Ale bo to wiadomo na kogo sie trafi i jaki manewr bedzie wlasciwy ? :-P

    Sorry, ale gdy widzę, że ktoś wyprzedza i nagle przestaje i zaczyna
    spychać "Krisa", to znaczy, że jest w tarapatach i musi się schować.
    Jeśli nie ustąpi się mu miejsca, to jest pewnikiem, że dobrze się to nie
    skończy.

    > Nie, ja tylko w kwestii prawnej :-)

    Ale nadgorliwość w przestrzeganiu prawa jest gorsza od faszyzmu, jak
    kiedyś ktoś powiedział.

    > Jak najbardziej, ale jak cie maja wyprzedzac jakies dostawczaki, ktore
    > nie maja mozliwosci, to trzeba byc egoista :-P

    Nie komentuję bo nie wiem na ile do żart. Pewnie jest, ale nie chcę się
    obruszać na złą interpretację ;-)

    > Mowisz, ze lepiej zahamowac, ryzykujac ze ten z tylu wjedzie w bagaznik
    > ? :-)

    To nie trwało 1s. Gość dostawczakiem "taranuje" więc ma krytyczną
    sytuację. Jeśli dojdzie do czołówki, to nie wpuszczenie w imię urażonej
    dumy (bo jak wóz zaprzęgowy śmie mnie wyprzedzać skoro ja tak pruję)
    może zakończyć się tragicznie również dla "Krisa". Nie pamiętam ile
    czasu trwała ta sytuacja ale to nie była sekunda. W końcu poczyniłem
    unik z opóźnieniem (jak uzasadniłem) więc co najmniej kilka sekund.
    Przyhamowanie by wpuścić kilkumetrowego dostawczaka nie wymaga
    poświęcenia opon.

    > Ale czy poprawnie ? Cos duza roznica ...

    Codziennie to obserwuję. Gdy stoję pierwszy i wiem na 100%, że skręcając
    w lewo będę miał czerwone, to i tak czynię to dynamicznie (czyli na 10%
    przyspieszenia auta) bo myślę o innych by zmieścili się na zmianie
    świateł. Mimo to prawie zawsze za mą tworzy się duży odstęp lub nawet
    kolejne za mną auto nawet nie zdążyło ruszyć gdy ja hamuję do
    zatrzymania. Gdybym jeździł maluchem, to również zostawiłbym większość
    daleko z tyłu.

    > Obys tylko nie dostal mandatu, jak dostawczak przed Ciebie wjedzie :-)

    Tak, to racja. Jestem na 100% pewien, że ustawa tego nie będzie
    przewidywała. W końcu to polskie prawo więc musi mieć więcej luk niż treści.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek