eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony › Re: Opony
  • Data: 2013-04-14 00:30:15
    Temat: Re: Opony
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]



    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5167d1b3$0$1263$6...@n...neostrada
    .pl...

    W dniu 2013-04-12 11:12, mz pisze:
    > Witam
    > Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
    > tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
    > Dziękuje

    Google wyłączyli?

    Zgodnie z przepisami § 11 ust. 5-7 rozporządzenia Ministra
    Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych
    pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. Nr
    32, poz. 262 z późn. zm.):

    5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności
    dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości
    pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni
    dla danej opony i obciążenia pojazdu.

    5a. Dla opon oznakowanych jako śniegowe, zgodnie z dyrektywą 92/23/EWG,
    dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości
    pojazdu, pod warunkiem że są one dostosowane co najmniej do prędkości
    równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o
    maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna
    dla kierowcy.

    6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło
    zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie
    koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia
    pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.

    7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
    1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na
    kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3;
    2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi:
    a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi,
    jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
    b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej
    osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem;
    3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;
    4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w
    odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości
    rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3;
    5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich
    osnowę;
    6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami
    przeciwślizgowymi.

    W myśl § 23 ust. 4 pkt 3 cytowanego wyżej rozporządzenia autobus
    powinien być wyposażony w opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej
    3 mm.

    Powyższe wymagania odnośnie konstrukcji opon montowanych na jednej osi
    oznaczają m.in., że opony powinny być zarazem:

    tej samej marki,
    tego samego rozmiaru,
    tej samej kategorii użytkowania ( np. droga, śnieg, wszelki teren),
    tej samej konstrukcji: radialne lub diagonalne,
    z tym samym kodem prędkości,
    z tym samym indeksem obciążenia.

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    +++++++++++++++++++++

    Tak se kombinuję to jazda na kole dojazdowym jest nielegalna?

    R.G.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 14.04.13 00:38 masti
  • 14.04.13 00:50 J.F.
  • 14.04.13 01:00 z
  • 15.04.13 07:05 mz

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: