-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Uncle Pete <4...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
Date: Mon, 31 Oct 2016 13:53:18 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 44
Message-ID: <nv7eru$ufb$1@node1.news.atman.pl>
References: <nv7c5o$rma$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-73-67-176.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1477918398 31211 89.73.67.176 (31 Oct 2016 12:53:18 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 31 Oct 2016 12:53:18 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.4.0
In-Reply-To: <nv7c5o$rma$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2591092
[ ukryj nagłówki ]On 2016-10-31 13:07, Jacek wrote:
> Sąsiad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4.
> Obecnie ma wszystkie z indeksem prędkości W, a takiej samej nie może
> znaleźć, natomiast jest opona z niższym indeksem prędkości.
> Czy założenie jednej opony z niższym indeksem prędkości będzie w jakiś
> sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalają?
> Czytam takie coś;
> http://www.opony.com.pl/artykul/obalamy-trzy-oponiar
skie-mity/?id=970
> ale nie powiem, żeby mnie oświeciło.
> Jacek
Bardziej bym obawiał założenia na jedną oś różnych opon, chociażby tylko
różniących stopniem zużycia.
Przy okazji, może ktoś mi wytłumaczy zdanie z podlinkowanego artykułu:
"Bierzemy dowolny model samochodu, w dowolnej skali. Blokujemy mu
przednie koła i puszczamy przed siebie. Następnie przenosimy blokadę na
tylne koła i ponownie puszczamy przed siebie. Jaki będzie wynik?
Zdradzę, że przy zablokowanych tylnych kołach samochód będzie zachowywał
się mniej stabilnie i możemy liczyć na liczne wywrotki."
Czy nie jest przypadkiem odwrotnie - nie tracimy sterowania pojazdem
przez zablokowane przednie koła? Ponadto zablokowane tylne koła
przyhamowują samochód od tyłu, a nie od przodu, co wydaje się będzie
działo raczej stabilizująco.
Bo tłumaczenie w artykule wydaje się dziwne: "Na przedniej osi
nowoczesne samochody mają: skrętne koła, silnik, systemy wspierające
trakcję (ESP), systemy wspierające hamowanie (ABS, BA), opony. Jeżeli za
kierownicą siedzi użytkownik, który potrafi zrobić użytek z tego
wszystkiego, to do tej listy można zapisać jeszcze człowieka. W innym
przypadku bardziej jest to zagrożenie niż pozytyw. A co mamy na tylnej
osi? Tylną oś i dobre opony."
Jakby na tylnej osi nie było ani ABS, ani ESP, ani chyba nawet zwykłych
hamulców.
Piotr
Następne wpisy z tego wątku
- 31.10.16 15:20 Jacek
- 31.10.16 17:00 t-1
- 31.10.16 17:00 Budzik
- 31.10.16 18:09 t-1
- 31.10.16 19:33 Marcin N
- 31.10.16 19:53 Tomasz Pyra
- 31.10.16 19:55 Tomasz Pyra
- 01.11.16 10:30 p...@g...com
- 01.11.16 10:43 tck
- 01.11.16 10:48 p...@g...com
- 01.11.16 15:43 Jacek
- 01.11.16 16:00 p...@g...com
- 01.11.16 17:18 Jacek
- 01.11.16 18:42 Cavallino
- 01.11.16 23:01 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=