eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpona z niższym indeksem prędkościRe: Opona z niższym indeksem prędkości
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opona z niższym indeksem prędkości
    Date: Mon, 31 Oct 2016 13:53:18 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 44
    Message-ID: <nv7eru$ufb$1@node1.news.atman.pl>
    References: <nv7c5o$rma$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-73-67-176.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1477918398 31211 89.73.67.176 (31 Oct 2016 12:53:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 31 Oct 2016 12:53:18 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.4.0
    In-Reply-To: <nv7c5o$rma$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2591092
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2016-10-31 13:07, Jacek wrote:
    > Sąsiad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4.
    > Obecnie ma wszystkie z indeksem prędkości W, a takiej samej nie może
    > znaleźć, natomiast jest opona z niższym indeksem prędkości.
    > Czy założenie jednej opony z niższym indeksem prędkości będzie w jakiś
    > sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalają?
    > Czytam takie coś;
    > http://www.opony.com.pl/artykul/obalamy-trzy-oponiar
    skie-mity/?id=970
    > ale nie powiem, żeby mnie oświeciło.
    > Jacek

    Bardziej bym obawiał założenia na jedną oś różnych opon, chociażby tylko
    różniących stopniem zużycia.

    Przy okazji, może ktoś mi wytłumaczy zdanie z podlinkowanego artykułu:

    "Bierzemy dowolny model samochodu, w dowolnej skali. Blokujemy mu
    przednie koła i puszczamy przed siebie. Następnie przenosimy blokadę na
    tylne koła i ponownie puszczamy przed siebie. Jaki będzie wynik?
    Zdradzę, że przy zablokowanych tylnych kołach samochód będzie zachowywał
    się mniej stabilnie i możemy liczyć na liczne wywrotki."

    Czy nie jest przypadkiem odwrotnie - nie tracimy sterowania pojazdem
    przez zablokowane przednie koła? Ponadto zablokowane tylne koła
    przyhamowują samochód od tyłu, a nie od przodu, co wydaje się będzie
    działo raczej stabilizująco.


    Bo tłumaczenie w artykule wydaje się dziwne: "Na przedniej osi
    nowoczesne samochody mają: skrętne koła, silnik, systemy wspierające
    trakcję (ESP), systemy wspierające hamowanie (ABS, BA), opony. Jeżeli za
    kierownicą siedzi użytkownik, który potrafi zrobić użytek z tego
    wszystkiego, to do tej listy można zapisać jeszcze człowieka. W innym
    przypadku bardziej jest to zagrożenie niż pozytyw. A co mamy na tylnej
    osi? Tylną oś i dobre opony."

    Jakby na tylnej osi nie było ani ABS, ani ESP, ani chyba nawet zwykłych
    hamulców.

    Piotr




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: