  • 11. Data: 2017-03-14 18:59:30
    Temat: Re: Opomiarowanie i wysterowanie Pompy Ciepła
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-03-14 o 17:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ciekawe jakie mieli doswiadczenie 20 lat temu :-)

    Polecił mi ich mój kolega z pracy. Obejrzałem jego projekt i spodobał mi
    się.

    > P.S. Pompa ci wytrzymala 20 lat, czy juz druga ? Jakiej firmy ?

    Ciągle ta sama, zero awarii (odpukać). Firma SECESPOL z Gdańska.

    P.P.

  • 12. Data: 2017-03-14 19:08:42
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-03-14 o 17:16, Lisciasty pisze:
    [..]
    > U mnie hałasuje przepływ od pomp obiegowych, tzn. słychać niemęczący
    > szum. Samej pompy w ogóle nie słychać. Ale na szum z pomp też póki co
    > nie znalazłem rady.

    Moje pompy obiegowe są idealnie ciche, stojąc przy pompie słyszę tylko
    cichutki szum. Może zastanów się nad wymianą pomp?
    "Dolna" pompa to 50POs60, trójfazowa, z Leszna, "górna" jakaś z Castoramy.

    P.P.

  • 13. Data: 2017-03-14 19:11:49
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-03-14 o 14:31, Myjk pisze:
    > Tue, 14 Mar 2017 14:05:10 +0100, Paweł Pawłowicz

    > Dziwne, straty maksymalne 5.5 (niewiele -- ja mam 6.5) a pompa ponad 2x
    > większa (ja planuję 8)...
    [...]

    To 6.5kW liczone przy jakich temperaturach (zewnętrznej i wewnętrznej)?
    A owe 8, co to jest? Moc cieplna? Przy jakich temperaturach? Czy
    "parametr reklamowy" z broszurki?

    P.P.

  • 14. Data: 2017-03-14 19:44:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-14 o 14:05, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Obawiam się, że jesteś nadmiernym optymistą.
    Przesadzasz, mam podłogówkę i żadnego unoszenia kurzu nie ma.
    Sąsiad ma widocznie zle zrobioną tzn za wysoka temp i wtedy może ruch
    powietrza podniesie kurz, ale w dobrze policzonej i zrobionej nie ma
    prawa nic takiego być, pisze to facet który ma żonę uczulona na kurz :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2017-03-14 19:47:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-14 o 10:51, Myjk pisze:

    > Możecie polecić system ogarniający czujniki temp. i na podstawie pomiarów
    > sterowanie przekaźnikami?
    Albo ktoś ci zrobi i oprogramuje albo sięgasz głębiej do kieszeni i
    kupujesz jakieś PLC i albvo sam się uczysz i piszesz program albo znowu
    sięgasz głęboko i bierzesz kogoś do tego.

    > Ps. schemat instalacji hydraulicznej: http://barway.pl/instalacja.pdf

    Sam to wymyśliłeś czy ci ktoś pomagał?
    Dwa, masz sporo zaworów zwrotnych, uważąj jakie kupisz, bo sprężynowe ci
    nie zdadzą egzaminu, muszą być klapkowe, castorama takie sprzedaje.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 16. Data: 2017-03-14 19:51:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Polecił mi ich mój kolega z pracy. Obejrzałem jego projekt i spodobał
    >mi się.

    A u niego kurz nie lata ? :-)

    >Ciągle ta sama, zero awarii (odpukać). Firma SECESPOL z Gdańska.

    Ciekawe. Polska produkcja, czy sama pompa jednak
    zachodnia/dalekowschodnia ?

    Lodowki Polar robil, lady chlodnicze i wieksze agregaty tez
    potrafilsmy, ale czy to sie nie urwalo po 1990 ?

    J.

  • 17. Data: 2017-03-14 20:01:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 14 marca 2017 19:08:42 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
    > Moje pompy obiegowe są idealnie ciche, stojąc przy pompie słyszę tylko
    > cichutki szum. Może zastanów się nad wymianą pomp?
    > "Dolna" pompa to 50POs60, trójfazowa, z Leszna, "górna" jakaś z Castoramy.

    Łomatko, trójfazowa? A to ciekawe... Nie myślałem nawet o czymś takim.
    U mnie dolna nie hałasuje, mam 2 górne (bo 2 rozdzielacze) i to one generują szum.
    Generalnie te pompy to tanizna, jakiś "Keller" 3-biegowe 1-fazowe.

    L.

  • 18. Data: 2017-03-14 20:08:04
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-03-14 o 19:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A u niego kurz nie lata ? :-)

    Ani trochę :-)

    > Ciekawe. Polska produkcja, czy sama pompa jednak
    > zachodnia/dalekowschodnia ?
    >
    > Lodowki Polar robil, lady chlodnicze i wieksze agregaty tez potrafilsmy,
    > ale czy to sie nie urwalo po 1990 ?

    SECESPOL robi wymienniki ciepła dla przemysłu chemicznego. Przez pewien
    czas robili pompy ciepła ze swoimi wymiennikami. Sprężarka chyba Danfoss.

    P.P.

  • 19. Data: 2017-03-14 20:11:40
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-03-14 o 19:44, Janusz pisze:

> [...]
    > powietrza podniesie kurz, ale w dobrze policzonej i zrobionej nie ma
    > prawa nic takiego być, pisze to facet który ma żonę uczulona na kurz :)

    Przecież to właśnie napisałem.

    P.P.

  • 20. Data: 2017-03-14 20:20:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 14 marca 2017 19:08:42 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
    > "Dolna" pompa to 50POs60, trójfazowa, z Leszna,

    Dopiero ją znalazłem. Naprawdę masz 240-430W pompę ważącą 24kg
    do pędzenia dolnego źródła? :] Ile tam masz rur i w jakiej
    konfiguracji?

    L.