  • Data: 2009-08-07 15:16:39
    Temat: Re: Opodatkowanie_sprzedazy_fot_stock_itp
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Osoba prywatna sprzedajac samochod uzywany bodaj dluzej
    > niz pol roku nie placi podatkow (nie jest to dochod).
    >
    > Musisz wymyslic lepszy przyklad ;)

    jesli bedziesz sporadycznie sprzedawal prawa , to dokladnie tak samo
    ja przy sporadycznej sprzedazy samochodu albo innej dowolnej rzeczy
    nie bedzisz musial odprowadzic podatku od przychodu.Jesli to bedzie
    mialo charakter regularnej dzialanosci komercyjnej , to nalezaloby
    zarejestrowac dzialanosc gospodarcza i prowadzic rozliczenia
    podatkowe.
    ktos prywatnie , amator jesli sprzeda za posrednictwem internetu pare
    swoich zdjec od czasu do czasu to US z pewnoscia sie nie przyczepi.
    jesli bedzie to robil regularnie to musi zarejestrowac
    dzialalnosc .

    Dla osob prywatnych jest to tak interpretowane , jesli cos nabedziesz
    i odsprzedaz po pol roku nie jest to automatem traktowane jako obrot
    komercyjny .

    jesli kupisz cos na allegro i sprzedaz z zyskiem za dwa dni US moze
    poprosic o rozliczenie podatku .