  • 41. Data: 2010-08-17 22:24:33
    Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    Bardzo możliwe. Ja pisałem o odcinku od Ravcy do Zagrzebia.

    Pozdro
    Marek

  • 42. Data: 2010-08-17 22:36:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcus" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Bardzo możliwe. Ja pisałem o odcinku od Ravcy do Zagrzebia.

    Od Ravcy do Zagrzebia 112 zł.

  • 43. Data: 2010-08-17 22:45:30
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 16:17:18 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >-w miedzyczasie rzad sie pare razy zmienil, pojawil sie i Marek Pol ze
    >swoja wizja winiet na nieistniejace jeszce autostrady.

    Sprecyzuję: winiety miały _drogi_krajowe_, a autostrady płatne
    dodatkowo na bramkach. Taka była pierwotna propozycja Pola, z którą
    społeczeństwo się nie godziło. Potem wyszedł gdzieś w praniu przepis o
    niemożności pobierania dwóch opłat, ale już to nic nie dało, winiety
    się źle kojarzyły.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 44. Data: 2010-08-17 22:48:21
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-17 22:45, jerzu pisze:

> [...]
    > społeczeństwo się nie godziło. Potem wyszedł gdzieś w praniu przepis o
    > niemożności pobierania dwóch opłat, ale już to nic nie dało, winiety

    Ja tam z chęcią bym akceptował winiety ... Kupujesz na rok i
    masz w d*** żadnych bramek (czytaj pieprzonych korków na A4 przy
    każdym większym ruchu, kiedy to nawet otwarcie wszystkich 7
    bramek nic nie daje, a korek jest z 2 km za fotoradarem przed
    bramkami ...

    W ogóle pobieranie opłat via bramki to jakaś abstrakcja.

    BTW - jedna rzecz mnie zastanowiła w Chorwacji: Do bramek
    płatnych gotówką - masakrencki korek ... do bramek płatnych
    kartą (bez PIN) korka zero - jedziesz, wkładasz kartę, jedziesz
    dalej ...

    6008

  • 45. Data: 2010-08-17 22:50:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 15:04:51 +0200, PaPi napisał(a):

    > To wyprowadz sie z niego.
    > Do Holandii np. Tam masz darmowe autostrady i ... 1500 euro rocznie
    > podatku drogowego od sredniej klasy osobowki.

    A zarabiasz miesięcznie 4500 euro.

    --
    ___________ (R)

  • 46. Data: 2010-08-17 23:34:49
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 22:48:21 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" na
    pl.misc.samochody napisał(a):

    > W ogóle pobieranie opłat via bramki to jakaś abstrakcja.

    Jest na to rozwiązanie - i w sumie to nie wiem dlaczego u nas
    nikt o nim nie pomyślał.

    A zwie się E-ZPass, I-Pass, E-PAss, FasTrak / i klika innych.
    W skrócie : elektroniczny system poboru opłat, oparty na technologii
    radiowej - transponderach montowanych w samochodach i odpowiednich
    czytników na bramce. Można mieć konto pre-paid ( i takie są
    najpopularniejsze ), bądź też post-paid.

    Największą zaletą jest to, że nie ma przeszkód, aby bramki pokonywać z
    prędkością 100 km/h ;-)

    "Sztuka idzie za chlebem. Lessing Gothold"

  • 47. Data: 2010-08-17 23:37:58
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-17 23:34, Marcin Stankiewicz pisze:

    > Największą zaletą jest to, że nie ma przeszkód, aby bramki pokonywać z
    > prędkością 100 km/h ;-)

    O tem mówię ... w juesejach co więcej płatność tą metodą jest
    tańsza, niż tradycyjna płatność na bramce ... ale z drugiej
    strony pojawia się fobia pod nazwą "wielki brat" ...

    6008

  • 48. Data: 2010-08-17 23:46:45
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 23:37:58 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" na
    pl.misc.samochody napisał(a):

    > ale z drugiej strony pojawia się fobia pod nazwą "wielki brat" ...

    Operatorem systemu jest prywatna firma ;-) Co prawda pewnie może
    podzielić się danymi z agencjami rządowymi, ale ... przy płatności
    kartą też mogą Cię wyśledzić.

    Kto chce być anonimowy i ma czas na stanie w korku, płaci gotówką.
    Chociaż z drugiej strony - system rozpoznawania tablic rejestracyjncyh
    działa nad wyraz sprawnie ;-)

    "Jest trochę szaleństwa w miłości, ale też trochę rozumu w tym szaleństwie.
    Fredrich Nietsche"

  • 49. Data: 2010-08-17 23:52:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 23:34:49 +0200, Marcin Stankiewicz wrote:
    >Dnia Tue, 17 Aug 2010 22:48:21 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" na

    Abstrakcja, ale stosowana na swiecie od dluzszego czasu.
    W zasadzie to ponoc od wiekow :-)

> [...]
    >A zwie się E-ZPass, I-Pass, E-PAss, FasTrak / i klika innych.
    >W skrócie : elektroniczny system poboru opłat, oparty na technologii

    Unia juz o tym mysli, bo przeciez nie mozna miec calej szyby
    oblepionej transponderami :-)

    J.

  • 50. Data: 2010-08-18 00:11:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 23:37:58 +0200, Rafał "SP" Gil wrote:
    >O tem mówię ... w juesejach co więcej płatność tą metodą jest
    >tańsza, niż tradycyjna płatność na bramce ... ale z drugiej
    >strony pojawia się fobia pod nazwą "wielki brat" ...

    Za pozno - w niemczech juz sa kamery rozpoznajace numery rejestracyjne
    przy drodze, komorki sie sledza nieustannie, teraz tylko wejda dwie
    dyrektywy o lokalizacji telefonow oraz pojazdow w razie wypadkow i
    mamu juz niemal pelna kontrole.

    A tranceiverow mozna by miec kilka i przelaczac :-)

    J.