-
51. Data: 2010-08-18 00:27:22
Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2010-08-17 23:52, J.F. pisze:
> Unia juz o tym mysli, bo przeciez nie mozna miec calej szyby
> oblepionej transponderami :-)
Ja jadąc do Chorwacji i z powrotem nie przykleiłem ani jednej
winiety. Jak widzę auta po 3, 4 wyjazdach zagranicznych, gdzie
pas o szerokości 10 centów przedniej szyby jest "wyłączony" to
mnie skręca ...
Przejechałem tak do Chorwacji, a w drodze powrotnej 50 km przed
granicą z polską ustrzelił mnie knedliczkowy patrol. Skubaniuchy
w środku nocy wyjęli mnie z tłumu aut, zdjęli na pobocze
autostrady (sic!) , i zaczęli młócić o winietę ... daję winietę
pepikowi, i tłumaczę, że ni*uja nie przykleję, bo po kilku
wizytach u nich nie będę nic widział, albo będę musiał szybę
wymieniać. Zeszło na tym (o dziwo pepika zadowoliło), że
przykleiłem winietę za pośrednictwem jednostronnie klejącej
taśmy przezroczystej - czyli taśma na szybę (ją odkleję z
łatwością), a na nią winietę ...
Nomen omen, o tym już pisałem, byłem zaskoczony niezwykle
pozytywnie, że przy 140 km/h policjant zatrzymywał mnie WYRAŹNIE
z takiej odległości, że zatrzymałem się w cholerę przed nim. W
PL jak pała wyskakuje zza krzaka - zawsze staję w cholerę za
krawężnikiem ...
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=535
6008
-
52. Data: 2010-08-18 01:03:01
Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 17 Aug 2010 23:34:49 +0200, Marcin Stankiewicz napisał(a):
> A zwie się E-ZPass, I-Pass, E-PAss, FasTrak / i klika innych.
> W skrócie : elektroniczny system poboru opłat, oparty na technologii
> radiowej - transponderach montowanych w samochodach i odpowiednich
> czytników na bramce. Można mieć konto pre-paid ( i takie są
> najpopularniejsze ), bądź też post-paid.
Świetnie. I likwidacja akcyzy z paliwa.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
53. Data: 2010-08-18 09:32:39
Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
> Ja jadąc do Chorwacji i z powrotem nie przykleiłem ani jednej
> winiety. Jak widzę auta po 3, 4 wyjazdach zagranicznych, gdzie
> pas o szerokości 10 centów przedniej szyby jest "wyłączony" to
> mnie skręca ...
Ja jechałem do Chorwacji to miałem i winietę Słowacką , Austriacką i
Słoweńską (2 sztuki)
Po powrocie do Polski suszarka i wszystkie winietki pięknie zeszły ...
Za brak winiety lub jej nie przyklejenie (przyklejenie na taśmę to
brak winiety) to kara nawet kilkaset Euro ...
Po prostu miałeś szczęście.
Jest dużo ludzi którzy później "kombinują" i starają się sprzedać
"używane" winiety i policja z takimi walczy i się nie cacka ...
A jak komuś nie chce się naklejać winietek to może przecież jechać
bezpłatnymi alternatywnymi drogami , a jak chce autostradami to należy
przepisy respektować tym bardziej że zdjęcie winiety to żadnej
problem ...
Trafiłeś na jakiegoś "dziwnego" policjanta. Mógł spokojnie skasować
Cię kilkaset Euro za brak winiety ...
Bo tak jak pisałem - źle naklejona , w złym miejscu jest to
równoznaczne z brakiem winiety i pokazanie winiety w schowku nic nie
da ...
-
54. Data: 2010-08-18 10:28:39
Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
Od: PaPi <...@...3>
>> To juz nie Buzek ?
>
> No widac nie, choc jakos zapamietalem ze to on jest sprawca burdelu.
> Nie bylo za niego jakis renegocjacji ?
Widac wybiorczo pamietasz.
Wyborca IV RP ?
>> Nie bylo mowy o sposobie platnosci za autostrady jedynie o tym, ze beda
>> one prywatne.
>
> Nie bylo ? To co - w ciemno mieli biznesmeni inwestowac ?
Koncesje nie okreslaly sposobu platnosci. Okreslaly jedynie,ze
autostrady beda platne.
>> Tyle tylko, ze Ministerstwo Transportu
>> sporzadzilo FALSZYWA prognoze ruchu, na podstawie ktorej wynikalo ze
>> autostrady zwroca sie w ~ 15 lat.
>> Jak przyszlo co to czego okazalo sie, ze rzetelnie sporzadzone prognozy
>> nie zapewnia rentownosci w calym okresie koncesjonowania - czyli w ciagu
>> 30 lat.
>> Dlatego przez kilka lat zupelnie nic sie nie dzialo w Polsce w sprawie
>> wywiazywanie sie z koncesji.
>
> Zaraz - Kulczyk przeciez swoja zrobil. Owszem - moze 2-3 lata zwlekal,
> ale w 2003 pierwszy odcinek byl juz gotowy.
Bo Kulczyka odcinek byl jednym z wyjatkow.
> A tak z ciekawosci - jak sie ma ta prognoza do ruchu z lat 2005-10 ?
> Choc tego wtedy chyba nikt nie mogl przewidziec
Nijak sie nie ma. Owczesne Min.Transportu sporzadzilo prognozy, ktorymi
nikt sie pozniej nie poslugiwal - takie byly wiarygodne.
Co ciekawe az do roku 2005 GDDKiA sporzadzala i zamawiala prognozy tak
jakby w ogole nie powstawala siec autostrad (z perspektywa 30 lat).
Dlatego wynikaly z nich kompletne debilizmy - np. obciazenie wylotu
krajowki DK1 z Gdanska na obciazenie ruchem kategorii KR6, podczas gdy
teraz pomierzony jest na granicy KR3 i KR4.
>>> Mowiac szczerze to uwazam ze ten ruch byl w dobra strone. Skorzystac z
>>> nieruchawosci GTC i zabrac im koncesje. Tylko trzeba bylo staranniej
>>> wykonac - zeby nie przegrac w sadzie.
>> Na jakiej podstawie zabrac ta koncesje ?
>> Wydane w 1997r. dokumenty nie okreslaly terminu oddania autostrad.
>
> Cos by sie pewnie znalazlo, tylko trzeba dobrze poszukac.
> Zawsze tez mozna napuscic UKS na kontrole :-)
Albo CBA. Czyli typowy bolszewik popierajacy dzialania ala IV RP - na
kazdego cos sie znajdzie.
>> Poza tym, sprawa nie dotyczy opieszalosci w realizacji ile ceny. Calosc
>> dziala sie w 2006 i 2007 roku gdy GTC konczylo budowe odcinka Tczew -
>> Nowe Marzy (Grudziadz) a przygotowywalo sie - tj. zlecilo opracowanie
>> dokumentacji na budowe odcinka Grudziadz - Torun.
>> To o jakiej opieszalosci mowa ?
>
> Ale jaka w koncu byla tresc koncesji ? Bo mnie sie to zasadniczo
> dziwne wydaje ze panstwo w ogole interesuja koszta budowy "prywatnej"
> autostrady :-)
> No, ale pozniejsze wypadki pokazuja ze to jednak dosc istotne, wrecz
> najistotniejsze.
Chodzilo o zabezpieczenie przez panstwo inwestycji i nie mialo to wiele
wspolnego z koncesja ile z umowa o partnerstwie publiczno-prawnym
wynikajacym z ww. koncesji.
-
55. Data: 2010-08-18 11:03:29
Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 18 Aug 2010 10:28:39 +0200, PaPi wrote:
>>> To juz nie Buzek ?
>> No widac nie, choc jakos zapamietalem ze to on jest sprawca burdelu.
>> Nie bylo za niego jakis renegocjacji ?
>
>Widac wybiorczo pamietasz. Wyborca IV RP ?
Nie wszystko bylo wtedy przez internet dostepne, protokolow z sejmu
nie mozna bylo przeczytac, obywatel byl skazany na wiadomosci
przeklamane przez dziennikarzy.
Tez nie wszystko dobrze pamietasz, GTC dostalo koncesje 25 sierpnia
1997, nie w marcu - choc merytorycznie to nic nie zmienia.
>>> Nie bylo mowy o sposobie platnosci za autostrady jedynie o tym, ze beda
>>> one prywatne.
>> Nie bylo ? To co - w ciemno mieli biznesmeni inwestowac ?
>Koncesje nie okreslaly sposobu platnosci. Okreslaly jedynie,ze
>autostrady beda platne.
A z innych przepisow to nie wynikalo ? Bo jakies dziwne mi sie to
wydaje - wielki przetarg, a warunki nieznane.
No chyba ze nie przetarg, a konkurs na przyszlego wykonawce.
>>> Jak przyszlo co to czego okazalo sie, ze rzetelnie sporzadzone prognozy
>>> nie zapewnia rentownosci w calym okresie koncesjonowania - czyli w ciagu
>>> 30 lat.
>>> Dlatego przez kilka lat zupelnie nic sie nie dzialo w Polsce w sprawie
>>> wywiazywanie sie z koncesji.
>>
>> Zaraz - Kulczyk przeciez swoja zrobil. Owszem - moze 2-3 lata zwlekal,
>> ale w 2003 pierwszy odcinek byl juz gotowy.
>
>Bo Kulczyka odcinek byl jednym z wyjatkow.
I GTC odcinek tez byl jednym z wyjatkow, bo odcinki byly dwa :-)
Tzn kawalki autostrad byly dwa, podzielone na odcinki, Kulczyk swoje
zrobil, a GTC nawet nie zaczelo :-)
>> A tak z ciekawosci - jak sie ma ta prognoza do ruchu z lat 2005-10 ?
>> Choc tego wtedy chyba nikt nie mogl przewidziec
>Nijak sie nie ma. Owczesne Min.Transportu sporzadzilo prognozy, ktorymi
>nikt sie pozniej nie poslugiwal - takie byly wiarygodne.
Ale porownac chyba mozna, czy zaginely w pomroce dziejow ?
>>> Na jakiej podstawie zabrac ta koncesje ?
>>> Wydane w 1997r. dokumenty nie okreslaly terminu oddania autostrad.
>> Cos by sie pewnie znalazlo, tylko trzeba dobrze poszukac.
>> Zawsze tez mozna napuscic UKS na kontrole :-)
>Albo CBA. Czyli typowy bolszewik popierajacy dzialania ala IV RP - na
>kazdego cos sie znajdzie.
W koncu chcemy sluszny cel osiagnac - pogonic wykonawce ktory nie
wykonuje :-) Jak nie chce rozwiazac umowy po dobroci, przed
poniesieniem kosztow, to trzeba sila :-)
J.
P.S. Pare raportow NIK
http://bip.nik.gov.pl/pl/bip/wyniki_kontroli_wstep/i
nform1998/1998175
http://bip.nik.gov.pl/pl/bip/wyniki_kontroli_wstep/i
nform2001/2001023
http://bip.nik.gov.pl/pl/bip/wyniki_kontroli_wstep/i
nform2006/2006151
-
56. Data: 2010-08-18 12:20:07
Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-08-17, Rafał "SP" Gil <u...@m...pl> wrote:
> Ja tam z chęcią bym akceptował winiety ... Kupujesz na rok i
> masz w d*** żadnych bramek (czytaj pieprzonych korków na A4 przy
> każdym większym ruchu, kiedy to nawet otwarcie wszystkich 7
> bramek nic nie daje, a korek jest z 2 km za fotoradarem przed
> bramkami ...
>
> W ogóle pobieranie opłat via bramki to jakaś abstrakcja.
Winiety mają jedną wadę: przy obecnej "sieci" autostrad jest bardzo dużo
osób, które z nich korzystają bardzo rzadko.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
57. Data: 2010-08-18 12:23:29
Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 18 Aug 2010 12:20:07 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:
>On 2010-08-17, Rafał "SP" Gil <u...@m...pl> wrote:
>> Ja tam z chęcią bym akceptował winiety ... Kupujesz na rok i
>> masz w d*** żadnych bramek (czytaj pieprzonych korków na A4
>> W ogóle pobieranie opłat via bramki to jakaś abstrakcja.
>
>Winiety mają jedną wadę: przy obecnej "sieci" autostrad jest bardzo dużo
>osób, które z nich korzystają bardzo rzadko.
Ale dla kogo ta wada ? Jedziesz raz na rok, to kupisz krotka winiete
na stacji bez kolejki.
J.
-
58. Data: 2010-08-18 14:30:53
Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-08-18, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> Ja tam z chęcią bym akceptował winiety ... Kupujesz na rok i
>>> masz w d*** żadnych bramek (czytaj pieprzonych korków na A4
>>> W ogóle pobieranie opłat via bramki to jakaś abstrakcja.
>>
>>Winiety mają jedną wadę: przy obecnej "sieci" autostrad jest bardzo dużo
>>osób, które z nich korzystają bardzo rzadko.
>
> Ale dla kogo ta wada ? Jedziesz raz na rok, to kupisz krotka winiete
> na stacji bez kolejki.
Też racja, nie wiem czemu ale zafiksowałem się na rocznych.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
59. Data: 2010-08-18 17:15:32
Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Tue, 17 Aug 2010 22:48:21 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):
> BTW - jedna rzecz mnie zastanowiła w Chorwacji: Do bramek
> płatnych gotówką - masakrencki korek ... do bramek płatnych
> kartą (bez PIN) korka zero - jedziesz, wkładasz kartę, jedziesz
> dalej ...
Mnie to samo dziwi w Carrefourze - do zwykłych kas po kilkanaście osób,
automatyczne zawsze puste. Przynajmniej nie muszę czekać ;)
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
60. Data: 2010-08-18 18:13:42
Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Wed, 18 Aug 2010 17:15:32 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):
> Mnie to samo dziwi w Carrefourze - do zwykłych kas po kilkanaście osób,
> automatyczne zawsze puste
Może nie w kerfurze, ale w auchanie wczoraj były wszystkie 4
samoobsługowe zajęte... Ale i tak się bardziej opłacało poczekać niż iść
do kasy z kasjerką :)
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138