  • 51. Data: 2010-08-18 00:27:22
    Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-17 23:52, J.F. pisze:

    > Unia juz o tym mysli, bo przeciez nie mozna miec calej szyby
    > oblepionej transponderami :-)

    Ja jadąc do Chorwacji i z powrotem nie przykleiłem ani jednej
    winiety. Jak widzę auta po 3, 4 wyjazdach zagranicznych, gdzie
    pas o szerokości 10 centów przedniej szyby jest "wyłączony" to
    mnie skręca ...

    Przejechałem tak do Chorwacji, a w drodze powrotnej 50 km przed
    granicą z polską ustrzelił mnie knedliczkowy patrol. Skubaniuchy
    w środku nocy wyjęli mnie z tłumu aut, zdjęli na pobocze
    autostrady (sic!) , i zaczęli młócić o winietę ... daję winietę
    pepikowi, i tłumaczę, że ni*uja nie przykleję, bo po kilku
    wizytach u nich nie będę nic widział, albo będę musiał szybę
    wymieniać. Zeszło na tym (o dziwo pepika zadowoliło), że
    przykleiłem winietę za pośrednictwem jednostronnie klejącej
    taśmy przezroczystej - czyli taśma na szybę (ją odkleję z
    łatwością), a na nią winietę ...

    Nomen omen, o tym już pisałem, byłem zaskoczony niezwykle
    pozytywnie, że przy 140 km/h policjant zatrzymywał mnie WYRAŹNIE
    z takiej odległości, że zatrzymałem się w cholerę przed nim. W
    PL jak pała wyskakuje zza krzaka - zawsze staję w cholerę za
    krawężnikiem ...

    6008

  • 52. Data: 2010-08-18 01:03:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 23:34:49 +0200, Marcin Stankiewicz napisał(a):

    > A zwie się E-ZPass, I-Pass, E-PAss, FasTrak / i klika innych.
    > W skrócie : elektroniczny system poboru opłat, oparty na technologii
    > radiowej - transponderach montowanych w samochodach i odpowiednich
    > czytników na bramce. Można mieć konto pre-paid ( i takie są
    > najpopularniejsze ), bądź też post-paid.

    Świetnie. I likwidacja akcyzy z paliwa.

    --
    ___________ (R)

  • 53. Data: 2010-08-18 09:32:39
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > winiety. Jak widzę auta po 3, 4 wyjazdach zagranicznych, gdzie
    > pas o szerokości 10 centów przedniej szyby jest "wyłączony" to

    Ja jechałem do Chorwacji to miałem i winietę Słowacką , Austriacką i
    Słoweńską (2 sztuki)

    Po powrocie do Polski suszarka i wszystkie winietki pięknie zeszły ...

    Za brak winiety lub jej nie przyklejenie (przyklejenie na taśmę to
    brak winiety) to kara nawet kilkaset Euro ...

    Po prostu miałeś szczęście.
    Jest dużo ludzi którzy później "kombinują" i starają się sprzedać
    "używane" winiety i policja z takimi walczy i się nie cacka ...

    A jak komuś nie chce się naklejać winietek to może przecież jechać
    bezpłatnymi alternatywnymi drogami , a jak chce autostradami to należy
    przepisy respektować tym bardziej że zdjęcie winiety to żadnej
    problem ...

    Trafiłeś na jakiegoś "dziwnego" policjanta. Mógł spokojnie skasować
    Cię kilkaset Euro za brak winiety ...
    Bo tak jak pisałem - źle naklejona , w złym miejscu jest to
    równoznaczne z brakiem winiety i pokazanie winiety w schowku nic nie
    da ...

  • 54. Data: 2010-08-18 10:28:39
    Od: PaPi <...@...3>

    > No widac nie, choc jakos zapamietalem ze to on jest sprawca burdelu.
    > Nie bylo za niego jakis renegocjacji ?

    Widac wybiorczo pamietasz.
    Wyborca IV RP ?

    > Nie bylo ? To co - w ciemno mieli biznesmeni inwestowac ?

    Koncesje nie okreslaly sposobu platnosci. Okreslaly jedynie,ze
    autostrady beda platne.

    > Zaraz - Kulczyk przeciez swoja zrobil. Owszem - moze 2-3 lata zwlekal,
    > ale w 2003 pierwszy odcinek byl juz gotowy.

    Bo Kulczyka odcinek byl jednym z wyjatkow.

    > A tak z ciekawosci - jak sie ma ta prognoza do ruchu z lat 2005-10 ?
    > Choc tego wtedy chyba nikt nie mogl przewidziec

    Nijak sie nie ma. Owczesne Min.Transportu sporzadzilo prognozy, ktorymi
    nikt sie pozniej nie poslugiwal - takie byly wiarygodne.
    Co ciekawe az do roku 2005 GDDKiA sporzadzala i zamawiala prognozy tak
    jakby w ogole nie powstawala siec autostrad (z perspektywa 30 lat).
    Dlatego wynikaly z nich kompletne debilizmy - np. obciazenie wylotu
    krajowki DK1 z Gdanska na obciazenie ruchem kategorii KR6, podczas gdy
    teraz pomierzony jest na granicy KR3 i KR4.

    > Cos by sie pewnie znalazlo, tylko trzeba dobrze poszukac.
    > Zawsze tez mozna napuscic UKS na kontrole :-)

    Albo CBA. Czyli typowy bolszewik popierajacy dzialania ala IV RP - na
    kazdego cos sie znajdzie.

    > Ale jaka w koncu byla tresc koncesji ? Bo mnie sie to zasadniczo
    > dziwne wydaje ze panstwo w ogole interesuja koszta budowy "prywatnej"
    > autostrady :-)
    > No, ale pozniejsze wypadki pokazuja ze to jednak dosc istotne, wrecz
    > najistotniejsze.

    Chodzilo o zabezpieczenie przez panstwo inwestycji i nie mialo to wiele
    wspolnego z koncesja ile z umowa o partnerstwie publiczno-prawnym
    wynikajacym z ww. koncesji.

  • 55. Data: 2010-08-18 11:03:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Aug 2010 10:28:39 +0200, PaPi wrote:

    >Widac wybiorczo pamietasz. Wyborca IV RP ?

    Nie wszystko bylo wtedy przez internet dostepne, protokolow z sejmu
    nie mozna bylo przeczytac, obywatel byl skazany na wiadomosci
    przeklamane przez dziennikarzy.

    Tez nie wszystko dobrze pamietasz, GTC dostalo koncesje 25 sierpnia
    1997, nie w marcu - choc merytorycznie to nic nie zmienia.

    >Koncesje nie okreslaly sposobu platnosci. Okreslaly jedynie,ze
    >autostrady beda platne.

    A z innych przepisow to nie wynikalo ? Bo jakies dziwne mi sie to
    wydaje - wielki przetarg, a warunki nieznane.

    No chyba ze nie przetarg, a konkurs na przyszlego wykonawce.

    >Bo Kulczyka odcinek byl jednym z wyjatkow.

    I GTC odcinek tez byl jednym z wyjatkow, bo odcinki byly dwa :-)
    Tzn kawalki autostrad byly dwa, podzielone na odcinki, Kulczyk swoje
    zrobil, a GTC nawet nie zaczelo :-)

    >Nijak sie nie ma. Owczesne Min.Transportu sporzadzilo prognozy, ktorymi
    >nikt sie pozniej nie poslugiwal - takie byly wiarygodne.

    Ale porownac chyba mozna, czy zaginely w pomroce dziejow ?

    >Albo CBA. Czyli typowy bolszewik popierajacy dzialania ala IV RP - na
    >kazdego cos sie znajdzie.

    W koncu chcemy sluszny cel osiagnac - pogonic wykonawce ktory nie
    wykonuje :-) Jak nie chce rozwiazac umowy po dobroci, przed
    poniesieniem kosztow, to trzeba sila :-)

    J.

    P.S. Pare raportow NIK
    http://bip.nik.gov.pl/pl/bip/wyniki_kontroli_wstep/i
    nform1998/1998175
    http://bip.nik.gov.pl/pl/bip/wyniki_kontroli_wstep/i
    nform2001/2001023
    http://bip.nik.gov.pl/pl/bip/wyniki_kontroli_wstep/i
    nform2006/2006151

  • 56. Data: 2010-08-18 12:20:07
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-08-17, Rafał "SP" Gil <u...@m...pl> wrote:

    > Ja tam z chęcią bym akceptował winiety ... Kupujesz na rok i
    > masz w d*** żadnych bramek (czytaj pieprzonych korków na A4 przy
    > każdym większym ruchu, kiedy to nawet otwarcie wszystkich 7
    > bramek nic nie daje, a korek jest z 2 km za fotoradarem przed
    > bramkami ...
    >
    > W ogóle pobieranie opłat via bramki to jakaś abstrakcja.

    Winiety mają jedną wadę: przy obecnej "sieci" autostrad jest bardzo dużo
    osób, które z nich korzystają bardzo rzadko.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 57. Data: 2010-08-18 12:23:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Aug 2010 12:20:07 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:

    >Winiety mają jedną wadę: przy obecnej "sieci" autostrad jest bardzo dużo
    >osób, które z nich korzystają bardzo rzadko.

    Ale dla kogo ta wada ? Jedziesz raz na rok, to kupisz krotka winiete
    na stacji bez kolejki.

    J.

  • 58. Data: 2010-08-18 14:30:53
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-08-18, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale dla kogo ta wada ? Jedziesz raz na rok, to kupisz krotka winiete
    > na stacji bez kolejki.

    Też racja, nie wiem czemu ale zafiksowałem się na rocznych.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 59. Data: 2010-08-18 17:15:32
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 22:48:21 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

    > BTW - jedna rzecz mnie zastanowiła w Chorwacji: Do bramek
    > płatnych gotówką - masakrencki korek ... do bramek płatnych
    > kartą (bez PIN) korka zero - jedziesz, wkładasz kartę, jedziesz
    > dalej ...

    Mnie to samo dziwi w Carrefourze - do zwykłych kas po kilkanaście osób,
    automatyczne zawsze puste. Przynajmniej nie muszę czekać ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 60. Data: 2010-08-18 18:13:42
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 18 Aug 2010 17:15:32 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Mnie to samo dziwi w Carrefourze - do zwykłych kas po kilkanaście osób,
    > automatyczne zawsze puste

    Może nie w kerfurze, ale w auchanie wczoraj były wszystkie 4
    samoobsługowe zajęte... Ale i tak się bardziej opłacało poczekać niż iść
    do kasy z kasjerką :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138