eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOplaty za autostrady - mapka › Re: Oplaty za autostrady - mapka
  • Data: 2010-08-18 10:28:39
    Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
    Od: PaPi <...@...3> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >> To juz nie Buzek ?
    >
    > No widac nie, choc jakos zapamietalem ze to on jest sprawca burdelu.
    > Nie bylo za niego jakis renegocjacji ?

    Widac wybiorczo pamietasz.
    Wyborca IV RP ?

    >> Nie bylo mowy o sposobie platnosci za autostrady jedynie o tym, ze beda
    >> one prywatne.
    >
    > Nie bylo ? To co - w ciemno mieli biznesmeni inwestowac ?

    Koncesje nie okreslaly sposobu platnosci. Okreslaly jedynie,ze
    autostrady beda platne.

    >> Tyle tylko, ze Ministerstwo Transportu
    >> sporzadzilo FALSZYWA prognoze ruchu, na podstawie ktorej wynikalo ze
    >> autostrady zwroca sie w ~ 15 lat.
    >> Jak przyszlo co to czego okazalo sie, ze rzetelnie sporzadzone prognozy
    >> nie zapewnia rentownosci w calym okresie koncesjonowania - czyli w ciagu
    >> 30 lat.
    >> Dlatego przez kilka lat zupelnie nic sie nie dzialo w Polsce w sprawie
    >> wywiazywanie sie z koncesji.
    >
    > Zaraz - Kulczyk przeciez swoja zrobil. Owszem - moze 2-3 lata zwlekal,
    > ale w 2003 pierwszy odcinek byl juz gotowy.

    Bo Kulczyka odcinek byl jednym z wyjatkow.

    > A tak z ciekawosci - jak sie ma ta prognoza do ruchu z lat 2005-10 ?
    > Choc tego wtedy chyba nikt nie mogl przewidziec

    Nijak sie nie ma. Owczesne Min.Transportu sporzadzilo prognozy, ktorymi
    nikt sie pozniej nie poslugiwal - takie byly wiarygodne.
    Co ciekawe az do roku 2005 GDDKiA sporzadzala i zamawiala prognozy tak
    jakby w ogole nie powstawala siec autostrad (z perspektywa 30 lat).
    Dlatego wynikaly z nich kompletne debilizmy - np. obciazenie wylotu
    krajowki DK1 z Gdanska na obciazenie ruchem kategorii KR6, podczas gdy
    teraz pomierzony jest na granicy KR3 i KR4.

    >>> Mowiac szczerze to uwazam ze ten ruch byl w dobra strone. Skorzystac z
    >>> nieruchawosci GTC i zabrac im koncesje. Tylko trzeba bylo staranniej
    >>> wykonac - zeby nie przegrac w sadzie.
    >> Na jakiej podstawie zabrac ta koncesje ?
    >> Wydane w 1997r. dokumenty nie okreslaly terminu oddania autostrad.
    >
    > Cos by sie pewnie znalazlo, tylko trzeba dobrze poszukac.
    > Zawsze tez mozna napuscic UKS na kontrole :-)

    Albo CBA. Czyli typowy bolszewik popierajacy dzialania ala IV RP - na
    kazdego cos sie znajdzie.

    >> Poza tym, sprawa nie dotyczy opieszalosci w realizacji ile ceny. Calosc
    >> dziala sie w 2006 i 2007 roku gdy GTC konczylo budowe odcinka Tczew -
    >> Nowe Marzy (Grudziadz) a przygotowywalo sie - tj. zlecilo opracowanie
    >> dokumentacji na budowe odcinka Grudziadz - Torun.
    >> To o jakiej opieszalosci mowa ?
    >
    > Ale jaka w koncu byla tresc koncesji ? Bo mnie sie to zasadniczo
    > dziwne wydaje ze panstwo w ogole interesuja koszta budowy "prywatnej"
    > autostrady :-)
    > No, ale pozniejsze wypadki pokazuja ze to jednak dosc istotne, wrecz
    > najistotniejsze.

    Chodzilo o zabezpieczenie przez panstwo inwestycji i nie mialo to wiele
    wspolnego z koncesja ile z umowa o partnerstwie publiczno-prawnym
    wynikajacym z ww. koncesji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: