  • 41. Data: 2012-09-09 23:39:17
    Temat: Re: Opłata za SMS MMS przychodzący
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:34:42 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Zdradzę ci wielką tajemnicę, tylko nie mów nikomu. W ogóle nie wpływa.

    O widzisz, i o tym mowa.
    Wiec jakim prawem operator sciaga naleznosci dla firm trzecich, bez mojego
    upowaznienia ?

    J.

    P.S. Pamietasz jeszcze jak wchodzili niezalezni operatorzy miedzymiastowi ?
    Ile to sie wtedy powodow znalazlo dla ktorych naleznosc dla nich _nie_moze_
    byc zafakturowana przez TP :-)

  • 42. Data: 2012-09-09 23:43:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 9 Sep 2012 23:39:17 +0200, J.F. napisał(a):

    > O widzisz, i o tym mowa.
    > Wiec jakim prawem operator sciaga naleznosci dla firm trzecich, bez mojego
    > upowaznienia ?

    Ktoś za ciebie wysłał to zlecenie? No to NATYCHMIAST zgłoś fraud!!!!

    > P.S. Pamietasz jeszcze jak wchodzili niezalezni operatorzy miedzymiastowi ?
    > Ile to sie wtedy powodow znalazlo dla ktorych naleznosc dla nich _nie_moze_
    > byc zafakturowana przez TP :-)

    Co było sprytnym wybiegiem TP, żeby udupić konkurencję, co zresztą im się
    udało. Cały cywilizowany świat mógł, tylko w Banana Republic of Poland się
    nie dało.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 43. Data: 2012-09-10 07:33:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-09 23:43, Waldek Godel pisze:

    > Co było sprytnym wybiegiem TP, żeby udupić konkurencję, co zresztą im się
    > udało. Cały cywilizowany świat mógł, tylko w Banana Republic of Poland się
    > nie dało.

    Co oznacza, że pytania o podstawę żądania przez operatora zapłaty nie są
    bezzasadne. Jak widać, nie ma głupich pytań. Nawiasem pisząc, czytam
    wątek, i pomimo tego, że ktoś chce tu uchodzić za dużo wiedzącego, to
    odpowiedzi nadal nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2012-09-10 10:02:12
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 10 Sep 2012 07:33:01 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > bezzasadne. Jak widać, nie ma głupich pytań. Nawiasem pisząc, czytam
    > wątek, i pomimo tego, że ktoś chce tu uchodzić za dużo wiedzącego, to

    Nie są bezzasadne? Naprawdę nie widzisz różnicy w sytuacji między rokiem
    2001 a 2012?
    Zwłaszcza, że SMS premium rate wystartowały w tym samym roku a o
    płatnościach przy ich pomocy myślano trochę później. Co dopiero o kolejnych
    usługach.

  • 45. Data: 2012-09-10 10:15:58
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-09-09 22:42, Waldek Godel pisze:

    > Dostarczyciel treści otrzymując twoje zlecenie dostał polecenie wykonania
    > usług telekomunikacyjnych.

    Coś na kształt polecenia zapłaty na którym osobiście muszę podać numer
    rachunku bankowego żeby się samo płaciło ;-)

    Wiem... Taka analogie będzie niewygodna ;-) ale tu chodzi o zgodę na
    długoterminowe obciążanie rachunku

    Wiem... Tu ma być szybko i na skróty dla dobra klienta ;-)

  • 46. Data: 2012-09-10 10:35:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-10 10:02, Waldek Godel pisze:

    > Nie są bezzasadne? Naprawdę nie widzisz różnicy w sytuacji między rokiem
    > 2001 a 2012?

    Kury się inaczej niosą, czy co? :)

    > Zwłaszcza, że SMS premium rate wystartowały w tym samym roku a o
    > płatnościach przy ich pomocy myślano trochę później. Co dopiero o kolejnych
    > usługach.

    SMS premium rate od zawsze były w cenniku i "widziały gały za co
    płaciły". Tymczasem póki co nie ma tutaj (w wątku) odpowiedzi o podstawę
    tego, że do Polkomtela przychodzi jakaś firma i mówi, aby coś
    Kowalskiemu sobie zafakturował.

    Pewnie podstawa faktycznie istnieje, skoro się to jakoś kręci, ale
    wydusić z Ciebie tego nie można, w przeciwieństwie do zarzutów o
    nierozumienie nowoczesnego świata :)

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2012-09-10 10:51:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 10 Sep 2012 10:35:22 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > płaciły". Tymczasem póki co nie ma tutaj (w wątku) odpowiedzi o podstawę
    > tego, że do Polkomtela przychodzi jakaś firma i mówi, aby coś

    Kiedy wspomniany NOM szykował się do startu to właśnie nie było
    A podstawą może być choćby zasada prawna, że co nie jest zabronione, jest
    dozwolone.

  • 48. Data: 2012-09-10 11:39:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-10 10:51, Waldek Godel pisze:

    > Kiedy wspomniany NOM szykował się do startu to właśnie nie było
    > A podstawą może być choćby zasada prawna, że co nie jest zabronione, jest
    > dozwolone.

    Chyba źle stosujesz tę zasadę.

    OK, ale załóżmy.

    Mogę pójść do Twojego operatora i kazać mu Cię zafakturować na 100zł, bo
    mi coś poklikałeś na stronie?

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2012-09-10 11:57:51
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-09-10 11:39, Liwiusz pisze:

    > Chyba źle stosujesz tę zasadę.
    >
    > OK, ale załóżmy.
    >
    > Mogę pójść do Twojego operatora i kazać mu Cię zafakturować na 100zł, bo
    > mi coś poklikałeś na stronie?

    A tak z innej beczki. Czy mogę u operatora zablokować sobie takie smsy
    przychodzące albo dostawać komunikat lub wymaganie zgody ???

    PS. Wszyscy wiemy o co tu chodzi. O wprowadzanie w błąd (znaczy
    poprawnie politycznie: "nie dość dokładne poinformowanie klienta") i
    naciąganie ludzi na kasę.
    Jak już moje dziecko będzie miało komórkę (a to już niedługo) to
    chciałbym zabezpieczyć go przed takimi "manewrami"
    Kiedyś ktoś opowiadał jak to pobranie _darmowej_ gierki skutkowało
    wciągnięciem w takie "polecenie zapłaty" :-)

  • 50. Data: 2012-09-10 11:59:19
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 10 Sep 2012 11:39:36 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Mogę pójść do Twojego operatora i kazać mu Cię zafakturować na 100zł, bo
    > mi coś poklikałeś na stronie?

    Możesz. Tylko nie dziw się, że potem będziesz miał problemy prawne, bo to
    jest fraud.
    Dokładnie tak samo jak po zatankowaniu na stacji użyjesz mojej a nie swojej
    karty. Co również technicznie jest możliwe.