  • From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Subject: Re: Opłata za SMS MMS przychodzący
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <2...@l...institute.com> <k2ju2c$8d0$2@news.task.gda.pl>
    <612zosznxpqh$.dlg@lepper.institute.com> <k2k8o9$uhb$1@news.task.gda.pl>
    <1...@l...institute.com> <k2kcgl$717$1@news.task.gda.pl>
    <17e38nh2d84eg$.dlg@lepper.institute.com> <k2kflf$e0n$2@news.task.gda.pl>
    <cu6ag3t5njf5$.dlg@lepper.institute.com>
    <1373enq4y04yr$.1us9zm30aknal.dlg@40tude.net>
    <1...@l...institute.com>
    <180qh6ysogwgg$.1l98jksrv973a$.dlg@40tude.net>
    <y...@l...institute.com>
    <504f08d3$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <1w99klpwplmko$.dlg@lepper.institute.com>
    <504f1ef6$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 11 Sep 2012 13:01:13 +0100

    Dnia Tue, 11 Sep 2012 13:22:19 +0200, J.F napisał(a):

    > w USA ?

    Tak, oczywiście, drogi Watsonie, twoja przenikliwość zawsze mnie zaskakuje.
    http://bit.ly/PZ00tc

    > Jak wnioskowalem, to zadnych takich uslug nie bylo :-P

    Aha.. To może jeszcze się okaże, że 3G nie było i korzystasz z niego
    bezprawnie? Albo włączyłeś sobie ACR, mimo, że twoja umowa na to nie
    opiewa? Przyznaj się... i jeżeli tak, to natychmiast zwróć SIMa !!!!

    > A cenniku ani regulaminie chyba nadal nie ma "operator zastrzega sobie
    > prawo naliczania oplat dla innych podmiotow wedle swojego uznania" :-P

    I słusznie. Bo on nalicza nie według uznania, tylko według cennika usług,
    które abonent zamówił.

    > Tylko wiesz - zyjesz w demokracji - jak ilosc osob naciagnietych
    > przekroczy ilosc zadowolonych, to sie ustawowo zabroni :-)

    I dlatego takim burakom trzeba się przeciwstawiać siłą i godnością
    osobistą, bo z takiego niańczenia frajerów jest więcej szkody niż pożytku.
    O ile jeszcze regulacje rozumiem, najlepiej przez już istniejący i dobrze
    działający urząd (jak UKE czy UOKiK, choć z działaniem tego drugiego
    ostatnio nie jest różowo), to odgórne zabranianie czyni zdecydowanie więcej
    szkody niż pożytku.

    > Ale moze jednak profilaktycznie zlozyc reklamacje jakim prawem
    > obciazaja mnie za _ten_ odebrany SMS ? :-P

    Na podstawie umowy którą zawarłeś z dostarczycielem usług.

    > W ograniczonym zakresie. Jak dziecko sprzeda dom za dwa lizaki, to
    > nabywca ryzykuje aresztem, nie rodzice :-)

    Tak, bo to jest inna sytuacja.

    > A jak dziecko pojdzie do operatora pobrac nowego ajfona ... no zobacz,
    > czemu ten operator z nim nie podpisze umowy, wszak rodzice beda winni

    Bo będzie widać, że to dziecko.

    > A obejmuje ? Podaj link do stosownego regulaminu ... no wlasnie - u
    > kogo go szukac ? :-)

    W regulacjach dotyczących usług premium rate. Bo one nie rozdzielają usług
    na przychodzące, wychodzące, czy też chodzące w kółko w jednym miejscu.

    > A pracodawca miec srodki ochronne przed niefrasobliwoscia pracownikow.

    Najlepszym środkiem ochronnym pracodawcy jest on sam. I odpowiedni system
    odpowiedzialności pracowników za efekty ich czynów.

    > Oni sa od zwiekszania zysku, czyli od wlaczania ludziom uslug :-)

    Dokąd włączają zgodnie z prawem i zamówieniem klienta to wszystko w
    porządku.

    > Zauwaz ze w paru dziedzinach tak jest. Zabronili rzekomo lichwiarskich
    > procentow w bankach, potrafia nakazac gorny poziom cen w taksowkach,
    > gorny poziom cen w roamingu -

    Taaa.. i krótkie przejrzenie ofert rynkowych natychmiast przekonuje nas, że
    ten zakaz świetnie działa. Czapki z głów przed skutecznością urzędowych
    zakazów!!!!

    > To go ksiegowa przeswieci. Zreszta wczesniej powinna mu firma urzadzic
    > szkolenie co mu wolno a czego nie :-)

    Czekaj, dopiero co pisałeś, że powinny być jakieś zabezpieczenia.
    Schizofrenia? A może chociaż zrób wykaz rzeczy, do których wystarczy groźna
    księgowa i szkolenie a do których musi być specustawa i specjalna tajna
    służba kontrolująca jej realizację, najlepiej z prawem do podsłuchu,
    rewizji, zatrzymywania samochodów i stawiania fotoradarów. Czekam
    niecierpliwie, chętnie poczytam.

    > Kawy na wynos nie maja ? Podaj adres ... moze zadzwonie i zamowie
    > abonament, pewnie sie ucieszysz z dobrej kawy o poranku :-)

    Proszę bardzo, próbuj.

    > I znow - ja sie na to zgodzilem wczesniej. I uzgodnilismy odpowiednie
    > ograniczenia. I potwierdzam pinem.

    Tu też masz odpowiednie zabezpieczenie, musisz potwierdzić hasłem. I to
    znacznie lepszym niż PIN, bo dłuższym i za każdym razem zmiennym. Więc idź
    się czepiaj swojego banku a dopiero póżniej operatora.

    > I nawet rachunki mi sciagaja sami z konta - tylko jedna roznica - ja
    > wyraznie napisalem bankowi zlececenie/dyspozycje/upowaznienie do
    > obciazania swojego konta.

    to samo co wyżej...

    > I mam durna nadzieje ze ktos w banku sprawdzil zgodnosc podpisow :-)
    > A nie ze "prosze nam podyktowac nr konta, my sobie sami sciagniemy". Z
    > takiego banku nic tylko sie wypisac :-)

    to samo co wyżej...

    > Tak nawiasem mowiac, to mi brakuje przy tej dyspozycji do banku
    > podobnych ograniczen - ze owszem, upowazniam, ale np do kwoty 200zl
    > miesiecznie.
    > Bo pobiora sobie 200 tys i co - mam przez miesiac wyjasniac i
    > prokuratorem ich straszyc ?

    masz wyraźną informację na stronie z linku w pierwszym poście ile to będzie
    kosztowało miesięcznie. Ani mniej ani więcej. Wszelkie zmiany będą
    niezgodne z umową, więc będzie podstawa do reklamacji.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.