eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpłacalność diesla raz jeszcze.Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Agent" <w...@o...ue>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Date: Tue, 21 Dec 2010 08:55:57 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 44
    Message-ID: <iepmie$ojg$1@news.onet.pl>
    References: <1...@b...dyndns.org>
    NNTP-Posting-Host: mail.cekol.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1292918158 25200 213.17.193.243 (21 Dec 2010 07:55:58 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Dec 2010 07:55:58 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2336316
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:15jc939caxzcg.dlg@bzyk.dyndns.org...
    > Witam.
    >
    > Przepraszam że zadaję - być może dla niektórych - banalne pytanie. Ale
    > czuję
    > się trochę jak w matrixie :)
    >
    > Gdzie nie czytam, to opinie są takie same; diesel (używany) się nie
    > opłaca,
    > bo auta są zajeżdżone, a naprawy drogie. Lepiej kupić benzynkę bo łatwiej
    > trafić na dobry model, a ceny paliwa zwrócą się bo nie trzeba wydawać
    > tysięcy na dwumasę, wtryski etc.
    >
    > Bliscy znajomi, rodzina, i generalnie ludzie z otoczenia mówią że to
    > bzdura,
    > bo diesel jest de best a naprawy taniutkie (taka na przykład regeneracja
    > turbo to "tylko" parę stówek).
    >
    > No i jak to jest? Mam na myśli 10-letnie diesle, a więc już wtryski, pewno
    > common-raile... Ja się na samochodach zbytnio nie znam i nie wiem już kogo
    > słuchać. Grupowych guru, czy szwagra? :)
    >
    Ja to widzę tak:
    1) Oczędności - jest łatwo policzyć. Załóż że diesel spala ok. 1.5-2 l/100
    km mniej paliwa. Policz teraz ile robisz km rocznie i ile Cię to wyjdzie
    taniej niż benzyna.
    2) Naprawy. Załóż że coś Ci się popsuje ale nie zakłądałbym że dopadnie Cię
    wszystko tzn dwumasa, wtryski i turbo. Ja bym założył że wymienisz jedną z
    tych rzeczy raz na 2-3 lata - wszystko zależy w jakim stanie kupisz auto.
    Ja mam np 3 diesla w tym 2 CR i w żadnym nie padło nic. Co do naopraw to
    ceny częsci tez spadły, zwłascza kół dwumasowych. Oryginały razem ze
    sprzęgłem chodza już za ok 2000-2500 zł. No i można założyć że w benzynie
    tez padnie sprzęgło które kosztuje 400-1000 zł. Pozostałe części to już
    zalezy czy uznajesz tylko nówki czy bierzesz pod uwage części regenerowane
    czy używane.
    3) Zwrot - wszyscy liczą że diesel się zwróci gdy oszczędności z paliwa
    zrekompensują wyższą cenę zakupu. Ale mało kto bierze pod uwagę że diesla
    też się ponownie sprzeda nieco drożej niż benzynę. O ile to już musisz sam
    oszacować.
    3) Jazda - ja mam odczucie że np 100 KM TD jedzie się znacznie lepiej niż np
    100 KM benzyną nie uturbioną. O tym proponuję przekonac się samemu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: