  • Data: 2012-11-10 22:04:33
    Temat: Re: Opis schematu tekstowo.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-11-10 21:10, MKi wrote:
    > Bolesne doświadczenia lat ubiegłych przekonują mnie, że jest dokładnie
    > odwrotnie. No, może przesadzam z tą bolesnością i odwrotnością...

    Dziesiątki lat rozwoju informatyki wykazały dobitnie, że im mniejszy
    pogląda masz na całość, tym bezpieczniejszy kod piszesz bo nie robisz
    głupawych założeń. Języki opisu hardware idą tez w tym kierunku (modne
    stało się unit-testowanie w verilogu) co jest dokładnie tym co chcę
    uzyskać czyli podejściem podziału na moduły. NIGDY nie powinienem
    wiedzieć w jaki sposób podpiety jest przycisk "w lewo" w procesor żeby
    zaprojektować lepszy ADC. Unieszczenie ich na wspólnym schemacie jest
    bez sensu - nie są od siebie zależne.

    > Chodzi mi o to, że często warto przy zlecaniu wykonania czegoś
    > oprócz typowego zestawu danych dodać ów całościowy ogląd.

    Możesz go sobie wygenerować na żądanie w dowolnym poziomie szczegółowości.

    > Zleceniobiorca wówczas:
    > - lepiej zrozumie, o co chodzi zleceniodawcy i nie popełni błędów;
    > - być może wykryje błędy w otrzymanych danych, takie które powodują
    > niespójności z całościowym oglądem.

    Mowisz o tym jak wygląda gotowe urządzenie w konfrontacji z kupującym.
    Takie coś robi się po wykonaniu a nie w trakcie.