  • Data: 2012-11-11 16:39:43
    Temat: Re: Opis schematu tekstowo.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-11-11 15:44, Pszemol wrote:

    > Jakie znowu moduły? Czemu ciągle do modułów wracasz?

    Co przeszkadza miec moduły w modułach? Przeciez to naturalne że zasilacz
    składa się z osobnych elementów takich jak driver mocy, układ regulacji,
    układ shutdown itd. Wszystko wygląda jak schemat blokowy o róznym
    stopniu szczegółowości. Chcesz widzieć bebechy wzmacniacza - prosze, nie
    chcesz, też proszę.

    > Ja pisałem o schemacie wewnętrznym modułu.
    > A mianowicie schemat dyskretnych połączeń tranzystorów,
    > oporników, kondensatorów w tym Twoim przykładowym radio.

    Możesz go sobie narysować jesli musisz. Ważne żeby swiat poza nim nie
    miał pojęcia o tych kreskach. Świat na zwenatrz zna tylko brzeg modulu i
    tyle.

    > Chcesz aby kondensator odsprzęgający zasilanie był na schemacie
    > umieszczony tu a nie tam. Chcesz aby pętla sprzężenia zwrotnego
    > szła z wyjścia do wejścia tędy a nie tamtędy bo może coś błędnie
    > sugerować oglądającemu później schemat koledze... Chcesz aby
    > filtry były narysowane tak, jak do tego jesteś przyzwyczajony a nie
    > tak jak "autorouter" ich sobie wyrysuje.

    Jak można źle narysować kondensator odsprzęgający skoro ja posutluje aby
    go w ogóle nie rysować (jaki jest cel istnienia tego elementu na
    schemacie *IDEOWYM*, twoja IDEA polega na odsprzęganiu zasilania w 8051
    czy na wykonaniu sterwnika akwarium?). Jak mozna źle narysować filtr
    skoro to osobny, zwarty moduł i części nie zostaną rozrzucone po całym
    schemacie. Zawsze możesz podać hinty do rysowania jeśli koniecznie
    musisz *rysować* ale idę o zakład że to zbyteczne jeśli prawidłowo
    połaczyłeś schemat. Cała masa software do jezykow hdl potrafi nazysować
    schemat z kodu i robi to na tyle skutecznie że niepismienni potrafią się
    w tym orientować.

    > Ciągle piszesz o modułach i ciągle masz w głowie cyfrowe myślenie
    > magistral łączących czarne skrzynki typu "cpu", "pamięć", "uart".
    > Pomyśl chwilę o tym jak zastosujesz swoje pomysły w analogówce.

    Myślę i nie widzę róznicy. A nie, w zasadzie widzę róznicę: mianowicie
    kilka programów które miałem w rękach nie rozrózniały napięcia od prądu.
    Klikałeś w net i mówiłeś "30mils" bo tam miał płynąc duży prąd. A
    przeciez net to napięcie a nie prąd. No więc można by i to posprzątać:

    power.output.vcc connect( 10A ) aplifier.vcc.
    power.output.vcc connect( 1mA ) inputGain.vcc

    I router PCB ma znacznie jasniejszy obraz gdzie jest potrzebna gruba a
    gdzie chuda scieżka. I nie, nigdzie nie wpiszę jaką ma mieć szerokość.
    To zależy od technologii wykonania PCB, to nie ta warstwa abstrakcji.

    > Za każdym razem jak coś zmienię w tekstowych "źródłach"?

    Zaczekaj, dlaczego za każdym razem jak coś zmienisz w źródlach masz
    oglądać schemat? Może mi to wyjawić? Nie masz zaufania do ścisłego i
    czytelnego zapisu że musisz za każdym razem analizować druty? Pomysł
    jest taki zeby *NIGDY* nie oglądać schematu. Tylko w sytuacjach
    wyjątkowych można go odzyskać.

    > Przecież wiesz jak pokracznie działać potrafią autoroutery na PCB.

    Autorouter PCB jest inny niz autorouter schematów. PCB ma znacznie
    więcej stopni swobody i warunków których nie ma na syntetycznym schemacie.

    > Nie wiesz po co, bo sam nie pracujesz nad schematami...

    W ogóle i ani trochę.