-
31. Data: 2010-10-29 15:50:35
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: "Marcin Luty" <m...@g...com>
> Witajcie,
> Moze ktos mial okazje uzytkowac Cytryne C5 z silnikiem V6?
> Czy to auto z tym silnikiem jest warte zainteresowania?
Tylko jesli wydech rokuje, ze kilka lat pojzezdzi.
Oryginal kosztuje 5 kpln, brak zamiennikow - dotyczy to tylko V6.
--
ml
-
32. Data: 2010-10-29 16:40:24
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 29 Oct 2010 15:50:35 +0200, Marcin Luty napisał(a):
> Tylko jesli wydech rokuje, ze kilka lat pojzezdzi.
> Oryginal kosztuje 5 kpln, brak zamiennikow - dotyczy to tylko V6.
To też nie jest tak całkiem prawda. Wygląda, że to ma dwa tłumiki, ale de
facto jest tylko jeden, tylny i robi go m.in. Walker (jakieś 250 zł na
alledrogo)
Obydwa katalizatory są do dostania bez problemu na ebayu po około 700 zł
sztuka, zostaje coś co jest na pierwszy rzut oka środkowym tłumikiem, ale
naprawdę jest tylko pogrubieniem łączenia dwóch rur w jedną.
Nawet service.citroen.com nazywa to tylko rurą. Kazdy dobry tłumikarz
powinien to dorobić za nie tak duże pieniądze. Fakt, wymieniając całość
wyjdzie około 2k, tyle, ze 1500 z tego to katalizatory. Reszta powinna się
zmieścić w 500-600 zł
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
33. Data: 2010-10-29 18:57:21
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: Arek M <a...@g...pl>
> Moze ktos mial okazje uzytkowac Cytryne C5 z silnikiem V6?
> Czy to auto z tym silnikiem jest warte zainteresowania?
>
> Szukam czegos rodzinnego z silnikiem powyzej 150KM. Silniki Diesla,
> mimo, ze bardziej popularne jakos mnie nie przekonuja. Zreszta w ogole
> do ropniaka nie moge.
>
> Interesuje mnie tylko automat.
Oby to nie byla ta sama skrzynia, ktorą pakowali do dwulitrowych
benzyniaków C5 z 2007 roku :)
Jezdziłem wieloma samochodami z automatyczną skrzynia biegów, ale
takiego "crap'u" jak we wspomnianym aucie nie doswiadczylem w zadnym innym!
Psulo sie to na potęgę, do tego pracowało tragicznie (opoznienia,
makabryczne spalanie jak połączenie z tym silnikiem). Jak ruszałem z
podporządkowanej, to musiałem "doliczać" czas, w jakim ta skrzynia
zbierze sie do pracy :)
Zdanie na temat francuskiej motoryzacji mam jakies tam - i gdyby nie
wspomniane C5 i Lagunowych historii z mojego otoczenia byłoby całkiem
pozytywne :)
--
PozdrawiAM!
WRX/240KM
-
34. Data: 2010-10-29 21:17:07
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: amos <g...@g...com>
On 29 Paź, 14:12, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
> czyli droższej odmianie Opla Vectry, ze wszystkimi jego wadami? No daj
> spokój..
>
Niezupelnie. Mam na mysli tego Saaba z silnikiem...Saaba.
Tylko te wady nieco mnie powstrzymuja ;)
--
amos
-
35. Data: 2010-10-29 21:40:50
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: amos <g...@g...com>
On 29 Paź, 16:40, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
> To też nie jest tak całkiem prawda. Wygląda, że to ma dwa tłumiki, ale de
> facto jest tylko jeden, tylny i robi go m.in. Walker (jakieś 250 zł na
> alledrogo)
> Obydwa katalizatory są do dostania bez problemu na ebayu po około 700 zł
> sztuka, zostaje coś co jest na pierwszy rzut oka środkowym tłumikiem, ale
> naprawdę jest tylko pogrubieniem łączenia dwóch rur w jedną.
> Nawet service.citroen.com nazywa to tylko rurą. Kazdy dobry tłumikarz
> powinien to dorobić za nie tak duże pieniądze. Fakt, wymieniając całość
> wyjdzie około 2k, tyle, ze 1500 z tego to katalizatory. Reszta powinna się
> zmieścić w 500-600 zł
Dzieki za garsc calkiem konkretnych informacji.
Mozesz cos napisac o zawieszeniu i amortyzatorach? Domyslam sie, ze sa
tam zamontowane jakies specalne. Jak z kosztem serwisu tychze.
No i kolejna dla mnie wazna sprawa - czy choc wersja exclusive ma
przyzwoite naglosnienie?
--
pozdrawiam
amos
-
36. Data: 2010-10-29 21:52:35
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 29 Oct 2010 12:40:50 -0700 (PDT), amos napisał(a):
> Mozesz cos napisac o zawieszeniu i amortyzatorach? Domyslam sie, ze sa
> tam zamontowane jakies specalne. Jak z kosztem serwisu tychze.
Zawieszenie jest hydrauliczne którejś tam generacji - pompa elektryczna,
płyn syntetyczny, auto w trybie sport się utwardza i powyżej 120 (wartość z
pamięci) obniża przód o ileś tam mm.
Oprócz tego w zasadzie jest to klasyczne citroenowskie zawieszenie, takie
same jak od 50 lat. Amortyzatory się nie zużywają, bo to kalibrowane otwory
w metalowych krążkach. Kule z azotem są już dosyć tanie, nawet w ASO.
Siłowniki mylone przez większość z amortyzatorami póki co się jakoś
strasznie nie psują, a później pewnie będą zestawy naprawcze jak do
starszych modeli. Zestaw naprawczy to komplet uszczelek tłoczyska, bo na
żużyciu oringów polega uszkodzenie siłownika.
Przód to klasyczny mcpherson, tył klasyczna (dla francuzów) belka.
Mechanicy klną na V6 bo pod maską ciasno (jak w każdym V6)
> No i kolejna dla mnie wazna sprawa - czy choc wersja exclusive ma
> przyzwoite naglosnienie?
Zdefiniuj przyzwoite..
Szaleństwo to jakieś nie jest. W C5 I będziesz mieć jedno ze standardowych
radii RD3, w C5 II powinno byc (chyba) RD4, które już umie w MP3.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
37. Data: 2010-10-29 23:07:52
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 2010-10-29 14:01, p0li pisze:
> mają usterkę fabryczną i kończą się w okolicach 180kkm - a lżej
> eksploatowane mogą dojeździć do 250kkm
> a potem naprawa
> po taniości ~3kzł
> porządna ~5kzł
OK, a czym sie objawia ta usterka? Technicznie rzecz opisujac?
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com
-
38. Data: 2010-10-29 23:17:56
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 2010-10-29 16:40, Waldek Godel pisze:
> To też nie jest tak całkiem prawda. Wygląda, że to ma dwa tłumiki, ale de
> facto jest tylko jeden, tylny i robi go m.in. Walker (jakieś 250 zł na
> alledrogo)
Ja mam oryginalny wydech w takiej V6 (97r!), katalizator sprawny, tlumik
srodkowy sprawny (wszystko ciezkie,nic nie brzeczy), brak korozji -
ogolnie wyglada jakby mial conajwyzej rok. Nie wiem z czego oni to
robia, bo w takich TU w 206 rdzewieja na potege po raptem kilku latach...
Pozdrawiam
Paweł
--
_____________________________________________
DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com
-
39. Data: 2010-10-30 00:45:06
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: p0li <p...@p...onet.pl>
O->Dnia 2010-10-29 23:07:52 niejaki DoQ napisał:
> W dniu 2010-10-29 14:01, p0li pisze:
>
>> mają usterkę fabryczną i kończą się w okolicach 180kkm - a lżej
>> eksploatowane mogą dojeździć do 250kkm
>> a potem naprawa
>> po taniości ~3kzł
>> porządna ~5kzł
>
> OK, a czym sie objawia ta usterka? Technicznie rzecz opisujac?
>
nie chcę ci ściemniać bo dokładnie nie pamiętam
ale rozsypywało się jakieś sprzęgiełko z prasowanego kartonu w konwertorze
jak szybko wyłączysz silnik i dasz do naprawy - to do wymiany konwertor
jak przejedziesz jakiś 50km (jak ja) to do wymiany dochodzi pompa oleju bo
się zapycha syfem z tego rozpadniętego sprzęgiełka
--
P0zdrawiam
p0li p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny
opera(RU), miranda, dialog(RU)...- dziwny jestem...
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki