  • 21. Data: 2013-04-06 12:32:57
    Temat: Re: OpenWRT w projektach elektronicznych
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > 4) Nowy tablet można kupić za mniej niż dwie stówy.

    Wiem. Jednak ze jakością wykonania tej chińszczyzny różnie bywa. Mam
    tutaj na myśli zarówno stabilność systemu jak i solidność obudowy.
    Miałem do czynienia zarówno z markowymi tabletami jak i tanimi
    "chińczykami". generalnie te drugie pozostawiają wiele do życzenia. O
    ile Galaxy Taba mogę zostawić na półce na parę tygodni i po tym czasie
    wciąż będzie pracował, to w tanim tablecie bateria rozładuje się po paru
    dniach. Uptime w GT będzie wskazywał na ciągłą pracę. Tani tablet zdąży
    się zrestartować kilkukrotnie.

    Stary iPAQ jest zwyczajnie o wiele bardziej solidny i pracuje stabilniej
    od tych wszystkich wynalazków (poza tym z racji wieku na Allegro można
    go dostać za grosze). Oczywiście WWW za bardzo nie da się na nim
    przeglądać, filmy też nie na każdym PDA ruszą (nie wspominając o HD). My
    przecież jednak mówimy o radiu internetowym.

  • 22. Data: 2013-04-06 12:46:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-04-05 22:36, Mirek wrote:
    > na drugim (Edimax BR-6104) działa skrypt odpytujący urządzenia
    > w sieci

    Na tym samym Edimax pracował mi swego czasu 2x OpenVPN z obciążeniem
    ciągłym 8MBit (szyfrowane), dodatkowy router z klasyfikacją pakietów na
    iptables, jakiś tunel UDP->UDP do prywatnych zastosowań oraz kilka
    drobnostek wliczając w to www na apache. Całość na zewnętrznym HDD.
    *ZERO* problemów z wydajnością (może poza powolnością samego dysku na
    usb), htop pokazywał sporo wolnego czasu CPU. Ide o zakład że
    dekodowanie radia, odczytywanie czegoś po uarcie, robienie za router
    jest bezproblemowe na dowolnym sprzęcie tego typu, a to przecież staroć
    jest. Problem pamięci można mocno zredukować obcinając masę zbednych
    rzeczy z systemu i kernela. Samy byłem zdziwiony ile tego wlazło na taką
    maluteńką maszynę.

    PI jest jednak obecnie dość konkurencyjny cenowo a pamięci więcej no i
    znacznie większy support w necie niż rękodzieło na routerach często
    wymagające rozwiązywania dziwnych problemów.

  • 23. Data: 2013-04-06 13:08:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis napisał:

    > Wiem. Jednak ze jakością wykonania tej chińszczyzny różnie bywa. Mam
    > tutaj na myśli zarówno stabilność systemu jak i solidność obudowy.

    Jeśli już wylicza się wady w punktach, to uczciwie będzie to porównać
    to z "solidnością obudowy Pi".

> [...]
    > ile Galaxy Taba mogę zostawić na półce na parę tygodni i po tym czasie
    > wciąż będzie pracował, to w tanim tablecie bateria rozładuje się po paru

    A router albo Pi ile ciągnie na fabrycznych bateriach?

> [...]
    > go dostać za grosze). Oczywiście WWW za bardzo nie da się na nim
    > przeglądać, filmy też nie na każdym PDA ruszą (nie wspominając o HD).

    Podejrzewam, że nawet najtańszy tablet, któremu zadania ograniczy się
    do odtwarzania dźwięku z sieci, działać będzie stabilnie. Nawet jeśli
    odtwarzać będzie aplikacja, która ma interfejs graficzny.

    > My przecież jednak mówimy o radiu internetowym.

    No właśnie.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2013-04-06 14:02:27
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 06.04.2013 12:46, Sebastian Biały wrote:

    > Na tym samym Edimax .
    [ciach]
    > Całość na zewnętrznym HDD.

    Wnioskuję, że miałeś 6104kp - rarytas (2 USB). Ja mam bez USB - można
    wprawdzie dorobić, ale jakoś nie mogłem się zebrać / nie było mi potrzebne.

    Mirek.

  • 25. Data: 2013-04-06 20:25:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-04-06 14:02, Mirek wrote:
    > Wnioskuję, że miałeś 6104kp

    Mam :) Niestety kilka tygodni wyjety z pudełka już nie zabootował.
    Podpięta konsola pod wyprowadzenia nie działa (nie odpala wbudowany
    bootloader).

  • 26. Data: 2013-04-07 19:42:28
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-05 22:35, BartekK pisze:

    > prawie każdy klient torrenta bardzo dużo ramu zjada, zwłaszcza im dłużej
    > pracuje... A routery z 128-256MB ramu to też nie problem

    Niektóre, co lepsze dyski NAS posiadają wbudowanego klienta BitTorrent.
    Chociaż akurat tutaj już zastanawiam się czy jest sens inwestować w samą
    obudowę za ~500 zł + dyski. Chyba bardziej opłacałoby się złożenie
    domowego serwerka na jakiejś płycie ITX z Atmoem, zainstalowanie na tym
    Linuksa i odpalenie potrzebnych usług.

  • 27. Data: 2013-04-07 19:46:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-04-07 19:42, Atlantis wrote:
    > Chyba bardziej opłacałoby się złożenie
    > domowego serwerka na jakiejś płycie ITX z Atmoem, zainstalowanie na tym
    > Linuksa i odpalenie potrzebnych usług.

    PI zjada mniej prądu niż atom. Jedyna wada to brak SATA.

  • 28. Data: 2013-04-07 19:59:26
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2013-04-07 19:46, Sebastian Biały wrote:

    > PI zjada mniej prądu niż atom. Jedyna wada to brak SATA.
    Co Ty z bateri chcesz serwer zasilac, aby dawac taki argument ?
    Rozumiem ze rozwiazania bez kabli sa teraz modne ale bez przesady :-).

    Pozdrawiam

    Marek

  • 29. Data: 2013-04-07 20:06:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-04-07 19:59, Marek Borowski wrote:
    > Co Ty z bateri chcesz serwer zasilac, aby dawac taki argument ?
    > Rozumiem ze rozwiazania bez kabli sa teraz modne ale bez przesady :-).

    a) łatwiej wsadzić akku 6V niż ups.

    b) 20W na miesiąc, 24h to zaczyna być zauważalna część kosztów energii.

  • 30. Data: 2013-04-07 20:39:12
    Od: Jacek Radzikowski <j...@n...spam.com>

    Sebastian Biały wrote:

    > PI zjada mniej prądu niż atom. Jedyna wada to brak SATA.

    Przyszło w dzisiejszym spamie: http://www.seeedstudio.com/depot/cubieboard-p-1404.h
    tml
    W sam raz na mały domowy serwerek z linuxem.

    pzdr.
    j.