  • 31. Data: 2013-04-07 22:28:09
    Temat: Re: OpenWRT w projektach elektronicznych
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-04-07 20:39, Jacek Radzikowski pisze:

    > Przyszło w dzisiejszym spamie: http://www.seeedstudio.com/depot/cubieboard-p-1404.h
    tml
    > W sam raz na mały domowy serwerek z linuxem.
    O połowę tańsze od PI, i z wszystkimi brakującymi mu peryferiami. Tak
    właśnie powinno PI wyglądać!
    Jedynie gniazdo/wtyczka zasilania rozmiarowo "z tyłka", zamiast
    mini/mikroUSB jako typowego źródła +5v.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 32. Data: 2013-04-07 23:00:40
    Od: Honza <H...@p...com>

    W dniu 2013-04-07 22:28, BartekK pisze:

> [...]
    > właśnie powinno PI wyglądać!
    > Jedynie gniazdo/wtyczka zasilania rozmiarowo "z tyłka", zamiast

    To jest fajowe jakby jeszcze mozna bylo zapuscic na tym gry z naszej
    klasy w ktore namietnie gra moja zona to byloby super.

  • 33. Data: 2013-04-08 08:18:50
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 07.04.2013 20:39, Jacek Radzikowski pisze:

    > Przyszło w dzisiejszym spamie: http://www.seeedstudio.com/depot/cubieboard-p-1404.h
    tml
    > W sam raz na mały domowy serwerek z linuxem.

    Jak już wymieniamy się spamem to dorzucę nową wersję beaglebone'a:
    http://downloads.element14.com/beaglebone/

    Sprzętowo wygląda gorzej niż cubie, ale procesory TI mają przynajmniej
    jakąś dokumentację i wsparcie nie tylko dla androida w przeciwieństwie
    do Allwinera.

  • 34. Data: 2013-04-08 09:04:56
    Od: Jacek Radzikowski <j...@n...spam.com>

    Zbych wrote:

> [...]
    >
    > Sprzętowo wygląda gorzej niż cubie, ale procesory TI mają przynajmniej
    > jakąś dokumentację i wsparcie nie tylko dla androida w przeciwieństwie

    Miałem zaproponować Beaglebone, ale nie ma SATA a na nową wersję trzeba
    jeszcze trochę poczekać. Beaglebone ma za to coś, czego nie widziałem w
    procesorach innych firm i przez co idealnie się nadaje do zabudowania w
    układy sterowania: 2 koprocesory PRU przeznaczone do zastosowań hard RT.

    pzdr.
    j.

  • 35. Data: 2013-04-08 10:16:31
    Od: Honza <H...@p...com>

    W dniu 2013-04-08 09:04, Jacek Radzikowski pisze:

> [...]
    > procesorach innych firm i przez co idealnie się nadaje do zabudowania w
    > układy sterowania: 2 koprocesory PRU przeznaczone do zastosowań hard RT.

    Oby to jeszcze mialo jakas wydajnosc bo pewnie poza tym wspomaganiem
    MPEG sprzetowym to reszte lezy i kwiczy. Podobnie sprawa wyglada w
    procach ST i podobnych do STB. Jesli ma toto generowac obraz i dekodowac
    strumien MPEG to jest super ale juz proste FTP z transferem plikow i
    procesor muli.

  • 36. Data: 2013-04-08 11:38:20
    Od: Jacek Radzikowski <j...@n...spam.com>

    Honza wrote:

> [...]
    > procach ST i podobnych do STB. Jesli ma toto generowac obraz i dekodowac
    > strumien MPEG to jest super ale juz proste FTP z transferem plikow i

    Procesor jest w miarę niezły, za to dekodowanie video chyba jednak lepsze
    jest w PI (a tam z kolei procesor jest do niczego). Jak ktoś potrzebuje ARMa
    i dużo mocy obliczeniowej to chyb a lepiej kupić Odroida.

    j.

  • 37. Data: 2013-04-08 12:11:36
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2013-04-07 20:06, Sebastian Biały wrote:

    > a) łatwiej wsadzić akku 6V niż ups.
    >
    > b) 20W na miesiąc, 24h to zaczyna być zauważalna część kosztów energii.
    Przy 20 czy 30 szt. to moze. Ale tu jest mowa o 1.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 38. Data: 2013-04-09 11:45:01
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2013-04-05 23:23, Atlantis pisze:
    > BTW brakuje mi płytki, która byłaby mocno okrojonym Raspberry, ale
    > okrojonym nie o Ethernet i jeden z portów USB (jak w modelu A) ale o
    > HDMI i wyjście kompozytowe. Do tego micro SD zamiast SD i GPIO w stylu
    > podobnym do Arduino.;)

    Może coś z tego ci spasuje:
    https://www.olimex.com/Products/OLinuXino/iMX233/

  • 39. Data: 2013-04-10 18:45:57
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-07 20:39, Jacek Radzikowski pisze:

    > Przyszło w dzisiejszym spamie: http://www.seeedstudio.com/depot/cubieboard-p-1404.h
    tml
    > W sam raz na mały domowy serwerek z linuxem.

    Na Allegro natknąłem się jeszcze na coś takiego:
    http://allegro.pl/i3163078297.html
    Co o tym sądzicie? Lepszy procesor niż w RasPi, dwa razy więcej RAM-u,
    slot microUSB i co najważniejsze złącze SATA. Na domowy serwerek wydaje
    się być jak znalazł. Z drugiej strony za podobną cenę można już upolować
    przyzwoitą (choć większą i bardziej energochłonną) płytę ITX z Atomem...

    Swoją drogą zastanawia mnie nazywanie tych małych płytek mianem
    "Development Board". Jak dla mnie dev board to płytka zawierająca całe
    mnóstwo możliwych peryferiów, zworek, goldpinów do łączenia
    poszczególnych bloków w różnych konfiguracjach itp. RasPi to po prostu
    komputerek zmontowany w całości na jednej płytce.