  • Data: 2012-03-05 18:48:59
    Temat: Re: OpenMP - jest szybciej czy wolniej?
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " M.M." <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jj2l7u$clb$...@i...gazeta.pl...
    > napisze i nie sprawdze. Waskim gardlem w tworzeniu watkow jest wywolanie
    > systemowe i byc moze wykonanie specyficznych instrukcji procesora
    > plus przerzucanie/konflikty cache - zaleznie jak to jest zaimplementowane

    Ok. Ale są dwa zupełnie różne zagadnienia:

    Problem A.: Program ma używać dwóch wątków, aby wydajniej wykorzystać moc
    komputera i wcale nie jest ważne, jak długo będzie się coś liczyło - jeżeli
    tylko procesory będą sensownie wykorzystywane. (Akceptowalne jest np. aby
    były obciążone tylko w 5% każdy, bo pozostałe 95% też się komuś do czegoś
    przyda.)

    Problem B.: Program ma używać wszystkich wątków, aby jak najszybciej
    ukończyć obliczenia, nawet za cenę nieefektywności (np. kilka wątków powiela
    obliczenia już wykonane). Przynajmniej jeden procesor MUSI być obciążony w
    100%, a dobrze byłoby gdyby i pozostałe liczyły pełną mocą.

    > na danym modelu procesora. Takie problemy ma kazda biblioteka, kazda
    > musi tworzyc watek za posrednictwem systemu. Mysle ze nie masz racji,

    Niekoniecznie. Zawsze można np. próbować ominąć system pisząc własny.

    > mysle ze OpenMP jest bardzo podobna pod wzgledem wydajnosci jak
    > kazda inna dobra(!) biblioteka, czy inny standard.

    I tak. I nie. Jak pisałem - "open" OpenMP z GCC okazała się znacznie mniej
    wydajna niż ta z MSVC. Więc nawet OpenMP może być bardzo różne... a co
    dopiero w porównaniu z innymi rozwiązaniami.

    > Czego mozna chciec wiecej? Wszystko wskazuje na to, ze OpenMP nawet nie
    > tworzy watkow, ale umie je sprytnie przytrzymac i dac im zadania zgodnie

    Zależy od implementacji. Windowsiane OpenMP z GCC (i to jeszcze wersja jaką
    mam) być może jest mało sprytne.