  • Data: 2012-03-03 12:30:32
    Temat: Re: OpenMP - jest szybciej czy wolniej?
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    slawek <s...@h...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Właśnie w tym cały wic:
    >
    > 1. OpenMP "podręcznikowo" stosuje się tak:
    >
    > !$omp parallel do
    > do i = 1,N
    > ! ... robota do wykonania
    > end do
    > !$omp end parallel do
    >
    > tymczasem narzut na utworzenie wątków jest paskudnie duży i opłaca się
    > robić tak
    >
    > !$omp parallel
    >
    > !$omp master
    > ! ... część jednowątkowa
    > !$omp end master

> [...]

    ogolnie sie zgadzam - tak to jest, (moze tak byc,
    zasadniczo jednak kombinujac powinno sie dac osiagnac
    pod 200% na dwu prockach pod 400% na czterech pod 800% na
    osmiu 1600% na 16stu itp -

    o ile sie faktycznie NIE DA to cos jest zepsute - ale
    nie wiem czy owo openmp gwarantuje ze przy jego pomocy
    da sie to osiagnac dla wszystkich kodów (?) czy tylko dla
    niektorych

    - jesli nnie da sie tego 1600% osiagnac w openmp to powinno
    dac innymi sposobami zwiazanymi z mt, a jesli nie da sie
    tego siagnac i innymi sposobami to te techniki są z kolei
    zepsute bo powinny to umozliwiac - prosta sprawa