  • Data: 2012-03-03 15:53:07
    Temat: Re: OpenMP - jest szybciej czy wolniej?
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    slawek <s...@h...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Ale to nie tak!
    >
    > Oczywiście, z pewnością są takie rzeczy, że wątki będą "ciężkie" -
    > współdzielenie pamięci i nie tylko, synchronizacja i nie tylko, różne tempo
    > pracy różnych procesorów czy nawet możliwość awarii jednego z procesorów w
    > trakcie pracy.
    >
    > Jednak przykłady dawane przez entuzjastów OpenMP są "lekkie" - tzn. np.
    > rozłożona na wątki pętla, w której każdy wątek pracuje na zupełnie innym
    > zakresie indeksów tablic. I to jeszcze z dyrektywą #pragma omp parallel for
> [...]

    nie wiem jaki jest koszt 'rozpedzenia' drugiego procesora - petla
    miliona dodawan to pare milisekund - jesli z drugim procesorem
    jest dwa razy wolniej to wynikaloby ze koszt rozpedzenia tego
    procka to tez kilka milisekund albo wchodza w gre jakies inne
    koszty

    zobacz na znacznie wiekszej petli i wydziel koszty 'rozpedzenia'
    procka tak by byly minimalne - taki model podejscia chyba powinien
    sie stosowac - bo czemu nie? (a jak nie to czemu nie: stale koszty
    uzywania dodadtkowych procowchyba nie sa duze ale koszty rozruchowe
    moga byc duze dla malych zadan - tak to wyglada - zobacz czy tak jest - jesli
    tak nie jest to bedzie cos nowego o czym ew warto pogadac i dowiedziec
    sie co to takiego <- tak to widze