  • Data: 2012-03-03 13:32:40
    Temat: Re: OpenMP - jest szybciej czy wolniej?
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jit5c1$38v$...@i...gazeta.pl...
    > to ze tylko czasem program przepisany na dwa rdzenie
    > bedzie 2razy szybszy a czasem jest nawet wolniejszy
    > to dobrze wiadoma sprawa - jak dobrze go jednak napisac
    > to powinien byc prawie 2razy szybszy

    Oczywista oczywistość. Ale! Spodziewałem się, że takie coś jak rozdzielenie
    pętli

    for i := 1 to 1000000 do b[i] = a[i] + 1.0;

    to *nie* *jest*
    BARDZO-TRUDNE-WYZWANIE-DLA-WYSPECJALIZOWANEGO-STANDA
    RDU(tm) ble ble ble

    Przecież - co widać - operacja jest "wektorowa" - nie ma mieszania w rodzaju
    b[i] = b[i-1] + a[i] itd. itp.

    > co do fortrana to czy program kompilowany fortranem jest
    > porownywalny z szybkoscia do c? c ma pewną szkole
    > optymalizacji zrodel a czy fortran ma cos takiego?

    Fortran pod względem optymalizacji jest niedościgniony (chyba).

    A tak naprawdę - to i tak jedno i to samo GCC - bo nie chce mi się sprawdzić
    jak to byłoby z kompilatorem Intel'a lub Portland.

    Dość, że przykładowy przykład np. z -O0 (bez optymalizacji) liczy się 5
    sekund, a z optymalizacją -Ofast 0.5 sekundy.