-
1. Data: 2011-03-28 08:18:46
Temat: OpenGL - pełne bryły
Od: l...@l...lon
Witam,
Czy w OpenGL można w jakiś prosty sposób wyświetlić obraz przekrojowe
przez obiekty typu kulka, szcześcian przecięte zdefioniowaną przez
użytkownika płaszczyzną?
OpenGL posiada obiekty posiadające grubość tylko proste elementy typu punkt,
odcinek, trójkąt położone gdzieś w przestrzeni. Podobno żeby narysować sferę
trzeba już użyć 'glut'. A co z obiektami takimi jak kula, szcześcian?
Pozdrawiam,
Marcin
--
ml
http://www.archimedes.eu.org/
-
2. Data: 2011-03-28 08:47:44
Temat: Re: OpenGL - pełne bryły
Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>
On 28 Mar 2011 08:18:46 GMT l...@l...lon wrote:
> Witam,
>
> Czy w OpenGL można w jakiś prosty sposób wyświetlić obraz przekrojowe
> przez obiekty typu kulka, szcześcian przecięte zdefioniowaną przez
> użytkownika płaszczyzną?
>
> OpenGL posiada obiekty posiadające grubość tylko proste elementy typu
> punkt, odcinek, trójkąt położone gdzieś w przestrzeni. Podobno żeby
> narysować sferę trzeba już użyć 'glut'. A co z obiektami takimi jak
> kula, szcześcian?
http://www.opencsg.org/
-
3. Data: 2011-03-28 19:20:20
Temat: Re: OpenGL - pełne bryły
Od: Michoo <m...@v...pl>
W dniu 28.03.2011 10:18, l...@l...lon pisze:
> Witam,
>
> Czy w OpenGL można w jakiś prosty sposób wyświetlić obraz przekrojowe
> przez obiekty typu kulka, szcześcian przecięte zdefioniowaną przez
> użytkownika płaszczyzną?
Obiekty quadric (z GLU) + odpowiednio ustawione clipping plane.
--
Pozdrawiam
Michoo