  • 51. Data: 2023-01-17 01:40:26
    Temat: Re: OpenAI: Jak wygląda mokra wrona
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2023 23:35:13 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A ja się doczekałem! Po którymś pytaniu zrobiła zwiechę, rzuciła errorem
    > na czerwono, i już nic nie dało się zrobić. Musiałem się przelogować.

    > To dokładnie potwierdza moje badania. Zna procedurę wymiany koła, umie
    > ją rozpisać na punkty, wie o hamulcu ręcznym, zatem potrafi się wykazać.
    > Zaaplikuje ją do pytania o ponton, o wóz drabiniasty, czy o pęknięte koło
    > fortuny. Ona z naszych pytań bierze tylko tyle, ile potrzeba do sklecenia
    > jakiejś odpowiedzi. W zasadzie nic z tego nie rozumie (w żadnym rozumieniu
    > słowa "rozumie").

    Czasem sprawia wrażenie rozumnej istoty.

    Następne pytanie z cyklu absurdalno-podchwytliwych:

    - Ile waży śpiący koń

    - Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ waga konia zależy
    od wielu czynników, takich jak rasa, wiek, płeć, waga i dieta. Przeciętna
    waga dorosłego konia to około 800-1200 kg, ale może ona się różnić w
    zależności od rasy i indywidualnych cech konia.

    Waga konia podczas snu nie różni się od jego normalnej wagi, ponieważ sen
    nie wpływa na wagę ciała.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 52. Data: 2023-01-17 08:26:43
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 16.01.2023 o 22:22, Marek pisze:

    > Pytasz o głupoty to czego się spodziewasz?

    Rzeczywiście uczy i to szybko :)

    Gdy zadałem pytanie:
    dlaczego różnicówka 3 fazowa wybija gdy zewrzemy N z PE?

    >Różnicówka trójfazowa jest układem elektrycznym, który monitoruje
    >różnicę napięcia między fazami. Jeśli napięcie między fazą "N"
    >(neutralnym) a "PE" (ochronnym) zostanie zerwane, różnicówka wykryje
    to >jako nieprawidłowość i wyłączy zasilanie, aby zabezpieczyć
    instalację >elektryczną przed uszkodzeniem.

    >Zerwanie połączenia między fazą "N" a "PE" może być spowodowane
    różnymi >przyczynami, takimi jak przegrzanie, przeciążenie lub awaria
    urządzenia >elektrycznego. Może to również oznaczać, że połączenie jest
    uszkodzone >lub źle podłączone. W każdym razie, takie zerwanie
    połączenia jest >poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa, dlatego
    różnicówka trójfazowa >wyłącza zasilanie, aby zapobiec ewentualnym
    wypadkom lub uszkodzeniu >instalacji.

    to jest zła odpowiedź. N i PE są zwarte na GSW przed nią a poza tym
    różnicówka działa na różnicę prądu nie napięcia...

    Przepraszam, myliłem się. Różnicówka trójfazowa faktycznie działa na
    różnicę prądu, a nie napięcia. Zwarte połączenie między fazą "N" a "PE"
    na liczniku energii elektrycznej (GSW) nie jest problemem dla działania
    różnicówki.

    Jeśli różnicówka trójfazowa wyłącza zasilanie po zwarciu N i PE to
    oznacza to, że różnicówka wykryła przepływ prądu między fazami, co jest
    sygnałem awarii w instalacji. Przepływ ten może być spowodowany przez
    różne przyczyny, takie jak uszkodzenie izolacji, przegrzanie lub awaria
    urządzenia elektrycznego. W takim przypadku, różnicówka wykonuje swoją
    rolę zabezpieczającą i wyłącza zasilanie, aby zapobiec uszkodzeniu
    instalacji lub pożarowi.

    Nie prawda. Przepływ między fazami jest jak najbardziej poprawny tak
    samo jak i pomiędz.y fazami a N

    Przepraszam, znowu się myliłem. Przepływ prądu między fazami jest
    poprawny i jest to normalne zjawisko, które pozwala na przesyłanie
    energii elektrycznej. Różnicówka trójfazowa jest zaprojektowana do
    wykrywania przepływu prądu między fazami, który jest nieprawidłowy,
    czyli np. przepływ prądu uziemienia ( PE). W takim przypadku różnicówka
    wykonuje swoją rolę zabezpieczającą i wyłącza zasilanie, aby zapobiec
    uszkodzeniu urządzeń elektrycznych lub zagrożeniu dla ludzi.

    Co się stanie gdy zewrę N i PE za różnicówką?

    Jeśli zewrzesz N (neutralny) i PE (ochronny) za różnicówką trójfazową,
    to różnicówka nie będzie już w stanie wykrywać przepływu prądu
    uziemiającego i nie będzie mogła wykonać swojej roli zabezpieczającej. W
    takim przypadku, prąd uziemiający będzie przepływał przez obwód
    neutralny, co może prowadzić do różnych problemów z instalacją
    elektryczną, takich jak uszkodzenie sprzętu, pożar, a nawet zagrożenie
    dla ludzi. Dlatego bardzo ważne jest, aby nigdy nie zwierać N i PE za
    różnicówką trójfazową.

    dlaczego różnicówka 3 fazowa wybija gdy zewrzemy N z PE?

    Różnicówka trójfazowa jest układem elektrycznym, który monitoruje
    przepływ prądu uziemiającego między fazą "N" (neutralnym) a "PE"
    (ochronnym). W normalnych warunkach, prąd uziemiający jest znikomy lub
    nie występuje w ogóle. Jeśli jednak pojawi się przepływ prądu
    uziemiającego, różnicówka wykryje to jako nieprawidłowość i wyłączy
    zasilanie, aby zabezpieczyć instalację elektryczną przed uszkodzeniem.

    Zwarciu N i PE jest jednym z przyczyn pojawienia się prądu uziemiającego
    i różnicówka zabezpiecza instalację przed skutkami tego zwarcia.

    --
    pzdr, j.r.

  • 53. Data: 2023-01-17 10:08:49
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    > ona nie stara się zbyt dokładnie
    > przeanalizować i zrozumieć pytanie, ważniejsze, by napisać coś w
    > miarę składnie i ładnie, ale wartość informacyjna jest dla niej
    > mało istotna.

    Czyli jak student na egzaminie ;)

    --
    SW3

  • 54. Data: 2023-01-17 11:03:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    SW3 napisało:

    > Czyli jak student na egzaminie ;)

    Inteligentny (i nieprzygotowany) student stara się dokładnie analizować
    pytanie, bo często można z niego wyczytać tyle, że da się zaliczyć choć
    na trójkę. Potem próbuje odpowiadać w ten sposób, by rolę egzaminatora
    i egzaminowanego się zamieniły. Nieraz niczego nieświadomy profesor,
    przerywając uwagami wywód studenta, sam uzupełnia luki w wiedzy, wydaje
    mu się, że to nie jego wygadanie, a bystrość egzaminowanego sprawia, że
    można wpisać do indeksu pozytywną ocenę. Ta maszyna nie zna tych, jakże
    użytecznych, strategii.

    Mnie to przypomina działanie niektórych kolesi z Usenetu. Takich, co to
    nie czytają wypowiedzi przedmówców, poświęcą góra dziesięć sekund na
    omiecenie wzrokiem tekstu, by wyłapać kilka słów kluczowych. Potem walą
    swój elaborat, który nie ma związku z tekstem, do którego powinni się
    odnieść.

    Jarek

    --
    Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie,
    a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta.

  • 55. Data: 2023-01-17 11:06:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Jan 2023 11:03:29 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > mu się, że to nie jego wygadanie, a bystrość egzaminowanego sprawia, że
    > można wpisać do indeksu pozytywną ocenę. Ta maszyna nie zna tych, jakże

    Posadzic z profesorami, to moze sie nauczy :-)

    J.

  • 56. Data: 2023-01-17 11:34:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Jan 2023 11:06:13 +0100, J.F napisał(a):

    > Posadzic z profesorami, to moze sie nauczy :-)

    Ciakawa mogła by być dyskusja SI z Animką :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 57. Data: 2023-01-17 11:42:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2023-01-17 o 11:34, Adam pisze:

    > Ciakawa mogła by być dyskusja SI z Animką :)

    Albo Stokrotką.

    Robert

  • 58. Data: 2023-01-17 11:43:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 Jan 2023 22:53:48 +0100, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
    > "Nie jestem pewien, co masz na myśli przez "w kącie sztoi i sze b
    > oi." To
    > zdanie nie jest zrozumiałe i nie mogę udzielić odpowiedzi na
    > pytanie."

    Przecież mi odpowiedział podobnie:

    Nie mogę znaleźć żadnych informacji dotyczących pojęcia "w kącie
    sztoi i sze boi". Wydaje się to być fragmentem jakiegoś tekstu lub
    powiedzenia, ale bez dodatkowego kontekstu trudno jest mi określić
    jego znaczenie.

    Więc o co bijecie pianę? Pytacie o bzdury.

    --
    Marek

  • 59. Data: 2023-01-17 11:51:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Albo Stokrotką.

    A to nie jest SI?!

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2023-01-17 11:57:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Jan 2023 11:34:53 +0100, Adam wrote:

    > Ciakawa mogła by być dyskusja SI z Animką :)

    No ale jakąs wydzieloną wirtualkę tak trenować :-)

    J.