    From: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: OpenAI: Jak wygląda mokra wrona
    Date: Tue, 17 Jan 2023 08:26:43 +0100

    W dniu 16.01.2023 o 22:22, Marek pisze:

    > Pytasz o głupoty to czego się spodziewasz?

    Rzeczywiście uczy i to szybko :)

    Gdy zadałem pytanie:
    dlaczego różnicówka 3 fazowa wybija gdy zewrzemy N z PE?

    >Różnicówka trójfazowa jest układem elektrycznym, który monitoruje
    >różnicę napięcia między fazami. Jeśli napięcie między fazą "N"
    >(neutralnym) a "PE" (ochronnym) zostanie zerwane, różnicówka wykryje
    to >jako nieprawidłowość i wyłączy zasilanie, aby zabezpieczyć
    instalację >elektryczną przed uszkodzeniem.

    >Zerwanie połączenia między fazą "N" a "PE" może być spowodowane
    różnymi >przyczynami, takimi jak przegrzanie, przeciążenie lub awaria
    urządzenia >elektrycznego. Może to również oznaczać, że połączenie jest
    uszkodzone >lub źle podłączone. W każdym razie, takie zerwanie
    połączenia jest >poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa, dlatego
    różnicówka trójfazowa >wyłącza zasilanie, aby zapobiec ewentualnym
    wypadkom lub uszkodzeniu >instalacji.

    to jest zła odpowiedź. N i PE są zwarte na GSW przed nią a poza tym
    różnicówka działa na różnicę prądu nie napięcia...

    Przepraszam, myliłem się. Różnicówka trójfazowa faktycznie działa na
    różnicę prądu, a nie napięcia. Zwarte połączenie między fazą "N" a "PE"
    na liczniku energii elektrycznej (GSW) nie jest problemem dla działania
    różnicówki.

    Jeśli różnicówka trójfazowa wyłącza zasilanie po zwarciu N i PE to
    oznacza to, że różnicówka wykryła przepływ prądu między fazami, co jest
    sygnałem awarii w instalacji. Przepływ ten może być spowodowany przez
    różne przyczyny, takie jak uszkodzenie izolacji, przegrzanie lub awaria
    urządzenia elektrycznego. W takim przypadku, różnicówka wykonuje swoją
    rolę zabezpieczającą i wyłącza zasilanie, aby zapobiec uszkodzeniu
    instalacji lub pożarowi.

    Nie prawda. Przepływ między fazami jest jak najbardziej poprawny tak
    samo jak i pomiędz.y fazami a N

    Przepraszam, znowu się myliłem. Przepływ prądu między fazami jest
    poprawny i jest to normalne zjawisko, które pozwala na przesyłanie
    energii elektrycznej. Różnicówka trójfazowa jest zaprojektowana do
    wykrywania przepływu prądu między fazami, który jest nieprawidłowy,
    czyli np. przepływ prądu uziemienia ( PE). W takim przypadku różnicówka
    wykonuje swoją rolę zabezpieczającą i wyłącza zasilanie, aby zapobiec
    uszkodzeniu urządzeń elektrycznych lub zagrożeniu dla ludzi.

    Co się stanie gdy zewrę N i PE za różnicówką?

    Jeśli zewrzesz N (neutralny) i PE (ochronny) za różnicówką trójfazową,
    to różnicówka nie będzie już w stanie wykrywać przepływu prądu
    uziemiającego i nie będzie mogła wykonać swojej roli zabezpieczającej. W
    takim przypadku, prąd uziemiający będzie przepływał przez obwód
    neutralny, co może prowadzić do różnych problemów z instalacją
    elektryczną, takich jak uszkodzenie sprzętu, pożar, a nawet zagrożenie
    dla ludzi. Dlatego bardzo ważne jest, aby nigdy nie zwierać N i PE za
    różnicówką trójfazową.

    dlaczego różnicówka 3 fazowa wybija gdy zewrzemy N z PE?

    Różnicówka trójfazowa jest układem elektrycznym, który monitoruje
    przepływ prądu uziemiającego między fazą "N" (neutralnym) a "PE"
    (ochronnym). W normalnych warunkach, prąd uziemiający jest znikomy lub
    nie występuje w ogóle. Jeśli jednak pojawi się przepływ prądu
    uziemiającego, różnicówka wykryje to jako nieprawidłowość i wyłączy
    zasilanie, aby zabezpieczyć instalację elektryczną przed uszkodzeniem.

    Zwarciu N i PE jest jednym z przyczyn pojawienia się prądu uziemiającego
    i różnicówka zabezpiecza instalację przed skutkami tego zwarcia.

    --
    pzdr, j.r.