-
Data: 2010-04-20 16:28:37
Temat: Re: Opel Ampera nadciąga...
Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Apr 20, 1:49 am, "Jacek" <n...@w...pl> wrote:
> Ośmielę się "polimeryzować" z tą informacją.
> Po pierwsze Prius nie ma jeszcze 7 lat najwyżej połowę z tego.
> Po drugie: co to znaczy "wytrzymują"? Ile nominalnej pojemności zostaje w
> aku w chwili, gdy wymaga wymiany? Akumulator to nie żarówka - świeci,
> świeci, świeci, nie świeci, tylko stopniowo traci pojemność i spadaja inne
> parametry.
> Nawet toporne i uważane za trwałe akumulatory ołowiowe po 3 latach mają
> najwyżej połowę tego, co pisze na tabliczce.
> Jedyny akumulator, jaki miałem i wytrzymał ponad 10 lat to wojskowy
> akumulator kadmowo-niklowy "sdiełano w CCCP".
> Jacek
Prius ma tak okolo 13 lat liczac od pierwszej generacji I jak latwo
mozesz sie przekonac praktycznie nikt nie narzeka na zywotnosc baterii
w tych pojazdach. Niewatpliwie pojemnosc akumulatorow z czasem spada,
ale rowniez w hybrydach akumulatory nie sa nigdy w 100% wykorzystane.
Inaczej nie bylby w stanie pochalniac energii hamowania. Podejrzewam,
wiec, ze producenci biora to pod uwage programujac sterownik ukladu
tak aby czesciowo kompensowal utrate pojemnosci w miare starzenia sie
baterii wykorzystujac wiekszy procent pojemnosci gdy bateria jest
stara. Toyota wymieniala baterie po 7 latach uzytkowania i jest to
fakt a nie zgadywanka wiec nie rozumiem dlaczego usilujesz dyskutowac
z faktami. To byla jedna z obaw gdy Prius wchodzil na rynek i na ten
temat bylo sporo artykulow w prasie motoryzacyjnej potwierdzajacych,
ze czarne przepowidnie sie nie sprawdzily a sam process starzenia byl
obserwowany przez wielu zainteresowanych tym tematem. To ze najepszym
akumulatorem, jaki miales byl produkt radziecki dowodzi raczej
znikomego doswiadczenia wlasnego w tym temacie. Nie sadze aby produkt
radziecki (w odroznieniu od Volta) byl wyposazony w uklad chlodzenia i
ogrzewania juz nie mowiac o precyzyjnym komputerze czuwajacym nad
stanem rozladowania i naladowania akumulatora.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/
Następne wpisy z tego wątku
- 20.04.10 19:12 z
- 21.04.10 02:29 JAM
- 21.04.10 07:55 Michał Gut
- 21.04.10 07:52 Jacek
- 21.04.10 09:37 P_ablo
- 21.04.10 09:59 Axel
- 21.04.10 10:02 Axel
- 21.04.10 11:49 P_ablo
- 21.04.10 18:31 Krzysiek Kielczewski
- 21.04.10 19:22 JAM
- 21.04.10 22:50 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 22.04.10 09:26 Massai
- 22.04.10 10:00 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=