  • Data: 2010-04-20 16:28:37
    Temat: Re: Opel Ampera nadciąga...
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Apr 20, 1:49 am, "Jacek" <n...@w...pl> wrote:
    > Ośmielę się "polimeryzować" z tą informacją.
    > Po pierwsze Prius nie ma jeszcze 7 lat najwyżej połowę z tego.
    > Po drugie: co to znaczy "wytrzymują"? Ile nominalnej pojemności zostaje w
    > aku w chwili, gdy wymaga wymiany? Akumulator to nie żarówka - świeci,
    > świeci, świeci, nie świeci, tylko stopniowo traci pojemność i spadaja inne
    > parametry.
    > Nawet toporne i uważane za trwałe akumulatory ołowiowe po 3 latach mają
    > najwyżej połowę tego, co pisze na tabliczce.
    > Jedyny akumulator, jaki miałem i wytrzymał ponad 10 lat to wojskowy
> [...]

    Prius ma tak okolo 13 lat liczac od pierwszej generacji I jak latwo
    mozesz sie przekonac praktycznie nikt nie narzeka na zywotnosc baterii
    w tych pojazdach. Niewatpliwie pojemnosc akumulatorow z czasem spada,
    ale rowniez w hybrydach akumulatory nie sa nigdy w 100% wykorzystane.
    Inaczej nie bylby w stanie pochalniac energii hamowania. Podejrzewam,
    wiec, ze producenci biora to pod uwage programujac sterownik ukladu
    tak aby czesciowo kompensowal utrate pojemnosci w miare starzenia sie
    baterii wykorzystujac wiekszy procent pojemnosci gdy bateria jest
    stara. Toyota wymieniala baterie po 7 latach uzytkowania i jest to
    fakt a nie zgadywanka wiec nie rozumiem dlaczego usilujesz dyskutowac
    z faktami. To byla jedna z obaw gdy Prius wchodzil na rynek i na ten
    temat bylo sporo artykulow w prasie motoryzacyjnej potwierdzajacych,
    ze czarne przepowidnie sie nie sprawdzily a sam process starzenia byl
    obserwowany przez wielu zainteresowanych tym tematem. To ze najepszym
    akumulatorem, jaki miales byl produkt radziecki dowodzi raczej
    znikomego doswiadczenia wlasnego w tym temacie. Nie sadze aby produkt
    radziecki (w odroznieniu od Volta) byl wyposazony w uklad chlodzenia i
    ogrzewania juz nie mowiac o precyzyjnym komputerze czuwajacym nad
    stanem rozladowania i naladowania akumulatora.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/