  • Data: 2010-02-20 11:27:02
    Temat: Re: Olimpiada w TV
    Od: "Tomy M." <t...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:hlngf1$hnt$2@news.interia.pl...

    > No wiesz.. 16:9 to też dość nowomodny wynalazek. Telewizja była i nadal
    > jest w sporej części 4:3 i dopiero jest w trakcie modyfikacji do 16:9.
    > Więc co w tym dziwnego, że jest kanał 4:3 dla posiadaczy typowych
    > telewizorów oraz kanał 16:9 dla posiadaczy nowomodnych?

    HD to HD a format to format.
    Jeżeli miałbym wybierać to ważniejszy jest dla mnie
    format 16:9 niż to czy sygnał jest HD czy nie.
    Przypomnę że format 16:9 (i podobne panoramiczne proporcje)
    został wprowadzony u schyłku techniki CRT, nie jest
    to więc domeną LCD i plasmy.
    Swoją drogą monitory preferuję 4:3, dają lepszy komfort pracy
    niestety producenci POPULARNYCH monitorów też gdzieś odjechali
    w 16:9 nie wiadomo w sumie czym to motywując. Chyba tak
    naprawdę tym że taniej jest zrobić ekran 16:9 o takiej
    samej przekątnej jak ma 4:3. Osobiście wolałbym w danych
    monitora widzieć powierzchnię ekranu niż marketingowe banialuki
    w postaci długości przekątnej.
    Z tym że konkretne monitory do pracy kosztują od 10 tys. zł
    wzwyż :-/

    --

    Tomy M. www.ansibl.com