    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Olek Stylus XZ-2
    Date: Fri, 24 Jul 2015 11:58:09 +0200

    W dniu 2015-07-24 o 09:32, Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...]
    >
    > DOKŁADNIE na końcu?
    > Może Piotr ma faktycznie jakiś większy rozjazd (niż zazwyczaj
    > bywa), ale jak masz granicę ostrzenia dokładnie "na styk",
    > to też jesteś rzadkim przypadkiem :)

    Pisząc o końcu skali miałem na myśli skalę odległości wyświetlaną
    w prawej części ekranu podczas ustawiania ostrości. Pierścień
    do ustawiania różnych rzeczy nie ma blokady "na końcu", kręci się
    dookoła. Właśnie na skali ostrości jest oznaczona nieskończoność,
    wskaźnik dochodzi do tego miejsca i dalsze kręcenie pierścieniem
    nie zmienia położenia wskaźnika. Można spodziewać się, że to właśnie
    jest ustawienie ostrości na nieskończoność - a tak nie jest.
    Nieskończoność jest trochę wcześniej.

    Tak to wygląda:
    Zdjęcie z automatycznie ustawioną ostrością:
    https://flic.kr/p/wqJmyZ
    Zdjęcie z MF, ostrość ustawiona "na końcu skali" ("nieskończoność"):
    https://flic.kr/p/w8DTCG

    Wydaje mi się, że poprawna kalibracja nie jest aż taka trudna,
    a jest bardzo potrzebna. W starej kamerze SONY mam jeden przycisk,
    który ustawia ostrość na nieskończoność - działa przy każdym
    powiększeniu.

    P.