  • Data: 2012-02-09 11:11:18
    Temat: Re: Olek OM-D E-M5
    Od: mt <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz pisze:

    > No to akurat średnia nowości, od ilu lat Nikon to montuje w lustrach, z
    > 5? Acz jak na Olka - niesamowity krok na przód ;-)

    Nie jak na Olka, tylko jak na kontrastowy AF, jeżeli będzie działać to
    skutecznie oczywiście;)
    A z AF może być ciekawie, nie wiem na ile te domysły są prawdziwe, ale
    pojawiają się głosy, że skoro ten OM-D przy stabilizacji rusza matrycą
    również w kierunkach przód/tył, to rzekome spore przyspieszenie
    działania AF udało się uzyskać dzięki temu, iż działa to trochę jak w
    fazowym, czyli obiektyw nie musi przejechać punktu ostrości, tylko
    dojeżdża do pewnego momentu, a dalsze dostrajanie jest za pomocą
    minimalnych ruchów matrycy, którą da się przesuwać znacznie szybciej niż
    grupą soczewek. Gdyby tak było, to byłby dobry krok naprzód, aby w końcu
    pomysł Contaxa realnie wszedł do świata foto. Jakby nagle wszystkie
    manuale dostały AF. to Olek mógłby sporo namieszać :)

    --
    marcin