-
101. Data: 2015-04-13 10:27:35
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Marek <m...@g...pl>
> Na karcie charakterystyki:
>
> http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
65006.pdf
>
a co konkretnie jest nie tak?
od lat na nim jeżdzę i trochę mnie dziwi Twoja opinia.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
102. Data: 2015-04-13 16:00:35
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: a <...@a...aa>
W dniu 2015-04-13 o 10:27, Marek pisze:
>> Na karcie charakterystyki:
>>
>> http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
65006.pdf
>>
> a co konkretnie jest nie tak?
> od lat na nim jeżdzę i trochę mnie dziwi Twoja opinia.
>
>
kolega uważa, że tylko oleje które kosztują więcej niż 100 zł za bańkę
są dobre i nigdy nie dają się podrobić :)
zastanawiające jest, że serwisy ASO także wymuszają na klientach tylko
olej który jest u nich na stanie, choć instrukcja obsługi samochodu
zaleca zupełnie coś innego, sam tego doświadczyłem ale nie pozwoliłem
się zteroryzować, wolałem wlać olej naszej produkcji, niż proponowany z
beczki Mobil niewiadomego pochodzenia
-
103. Data: 2015-04-13 20:46:31
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: AA <c...@g...com>
W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 10:28:27 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> > Na karcie charakterystyki:
> >
> > http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
65006.pdf
> >
> a co konkretnie jest nie tak?
Chyba mnie nie zrozumiałeś, czemu coś miałoby być nie tak?
Napisałem tylko, że GM 5w30 nie jest olejem syntetycznym - bo nie jest - jest olejem
na bazie mineralnej...
> od lat na nim jeżdzę i trochę mnie dziwi Twoja opinia.
Jaka znowu opinia?
Osobiście zrobiłem z 40kkm na GM 10w40, a około 50kkm na Opel 0w30 (wycofany z
oferty, jest tylko na allegro jeszcze). Oleje jak każde inne, spełniają normy, setki
tysięcy Opli na tym jeździ bez problemów.
Polecam wszystkie trzy pomimo, że tylko Opel 0w30 z tej trójki jest olejem
syntetycznym - zmieniane na czas smarują i chłodzą silnik tak samo dobrze, jak Motule
za 300zł bańka.
--
pozdr
AA
-
104. Data: 2015-04-13 20:47:59
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: AA <c...@g...com>
W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 16:00:40 UTC+2 użytkownik a napisał:
> W dniu 2015-04-13 o 10:27, Marek pisze:
> >> Na karcie charakterystyki:
> >>
> >> http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
65006.pdf
> >>
> > a co konkretnie jest nie tak?
> > od lat na nim jeżdzę i trochę mnie dziwi Twoja opinia.
>
> kolega uważa, że tylko oleje które kosztują więcej niż 100 zł za bańkę
> są dobre i nigdy nie dają się podrobić :)
Taa, a ekran niżej poleca Shella 5w40 za 70zł bańka, normalnie schizofrenik jakiś...
--
pozdr
AA
-
105. Data: 2015-04-14 09:55:49
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-04-12 o 19:29, yabba pisze:
> Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
> news:55291b0e$0$8377$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2015-04-10 o 09:59, yabba pisze:
>>>
>>>> Raczej auta... Dobrze że ta Laguna w ogóle dała się naprawić po tak
>>>> "groźnej" awarii jak pękniecie paska klinowego...
>>>
>>> Chyba we wszystkich w miarę współczesnych samochodach są paski
>>> wielorowkowe i duże upakowanie podzespołów pod maską. Pęknięty pasek
>>> nie ma za bardzo miejsca, żeby bezpiecznie "uciec" i ma duże szanse
>>> być wciągniętym przez najbliższe kółko.
>>>
>>>
>>
>> Ale wszystkie te kółka, za wyjątkiem jednego, to statyści napędzani
>> właśnie tym paskiem... ;-)
>
> To jedyne kółko najczęściej jest na samym dole, a zgodnie z prawem
> ciążenia można przypuszczać, że porwany pasek opadnie na dół.
>
>
Zasadniczo to taki pasek nie znajduje się w osłonie, a więc siła rozpędu
może go rzucić wszędzie, ale w aucie nie ma przecież ruchomych, nie
osłoniętych części napędowych, a więc zerwany pasek niewiele złego może,
przynajmniej teoretycznie, zrobić. W Lagunie pewnie jest jakoś inaczej.
-
106. Data: 2015-04-14 09:56:05
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-04-11 o 23:14, AA pisze:
> W dniu sobota, 11 kwietnia 2015 15:01:58 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
>> W dniu 2015-04-10 o 20:42, AA pisze:
>>>> syntetyczny też jest w ofercie choćby tu
>>>> http://allegro.pl/olej-opel-5w30-syntetyczny-gm-oryg
inal-5l-i5039795300.html
>>> syntetyczny to on jest tylko z nazwy, niestety.
>> Można wiedzieć na czym opierasz swoje zdanie?
> Na karcie charakterystyki:
>
> http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
65006.pdf
>
> pozdr
> AA
"Prawie" syntetyczny... ;-)
-
107. Data: 2015-04-14 09:57:30
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-04-11 o 23:21, AA pisze:
> W dniu sobota, 11 kwietnia 2015 15:03:09 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
>> W dniu 2015-04-10 o 09:21, AA pisze:
>>>> Do CRDI nada się ten olej Opla? W instrukcji obsługi mojego auta nie ma
>>> Jasne, że się nada, spełnia odpowiednie normy ACEA i API.
>> Ale producent auta nie rekomenduje olejów o takich parametrach...
> To jakie rekomenduje, przynajmniej ACEA A3, czy A5?
>
Zaleca, ACEA B4, w wyszczególnieniu nie ma oleju o parametrze 5W-40.
-
108. Data: 2015-04-14 10:16:43
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Marek <m...@g...pl>
On 13.04.2015 20:46, AA wrote:
> W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 10:28:27 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
>>> Na karcie charakterystyki:
>>>
>>> http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
65006.pdf
>>>
>> a co konkretnie jest nie tak?
>
> Chyba mnie nie zrozumiałeś, czemu coś miałoby być nie tak?
>
> Napisałem tylko, że GM 5w30 nie jest olejem syntetycznym - bo nie jest - jest
olejem na bazie mineralnej...
>
>> od lat na nim jeżdzę i trochę mnie dziwi Twoja opinia.
>
> Jaka znowu opinia?
>
> Osobiście zrobiłem z 40kkm na GM 10w40, a około 50kkm na Opel 0w30
(wycofany z oferty, jest tylko na allegro jeszcze). Oleje jak każde
inne, spełniają normy,
setki tysięcy Opli na tym jeździ bez problemów.
>
> Polecam wszystkie trzy pomimo, że tylko Opel 0w30 z tej trójki jest olejem
syntetycznym -
zmieniane na czas smarują i chłodzą silnik tak samo dobrze, jak Motule
za 300zł bańka.
>
Dzieki za zwrocenie mojej uwagi. Od lat myslalem, ze to olej syntetyczny
- za sprawa sprzedawcow, reklamujacych go jako syntetyk.
Dzis przyjrzalem sie etykiecie i faktycznie nie ma slowa ze to syntetyk.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
109. Data: 2015-04-14 11:17:35
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
news:552cc7f8$0$8384$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2015-04-12 o 19:29, yabba pisze:
>> Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
>> news:55291b0e$0$8377$65785112@news.neostrada.pl...
>>> W dniu 2015-04-10 o 09:59, yabba pisze:
>>>>
>>>>> Raczej auta... Dobrze że ta Laguna w ogóle dała się naprawić po tak
>>>>> "groźnej" awarii jak pękniecie paska klinowego...
>>>>
>>>> Chyba we wszystkich w miarę współczesnych samochodach są paski
>>>> wielorowkowe i duże upakowanie podzespołów pod maską. Pęknięty pasek
>>>> nie ma za bardzo miejsca, żeby bezpiecznie "uciec" i ma duże szanse być
>>>> wciągniętym przez najbliższe kółko.
>>>>
>>>>
>>>
>>> Ale wszystkie te kółka, za wyjątkiem jednego, to statyści napędzani
>>> właśnie tym paskiem... ;-)
>>
>> To jedyne kółko najczęściej jest na samym dole, a zgodnie z prawem
>> ciążenia można przypuszczać, że porwany pasek opadnie na dół.
>>
>>
>
> Zasadniczo to taki pasek nie znajduje się w osłonie, a więc siła rozpędu
> może go rzucić wszędzie, ale w aucie nie ma przecież ruchomych, nie
> osłoniętych części napędowych, a więc zerwany pasek niewiele złego może,
> przynajmniej teoretycznie, zrobić. W Lagunie pewnie jest jakoś inaczej.
Pasek wielorowkowy podobno nie pęka jak pasek klinowy, tylko strzępi się
paseczkami, które mogą wkręcić się w kółeczka lub koło pasowe wału. Jak na
koło pasowe nawinie się za dużo resztek paska, to zaczną one niszczyć osłonę
rozrządu. Taki układ widziałem w kilku samochodach, więc nie tylko Laguna
jest narażona na takie usterki.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
110. Data: 2015-04-14 14:50:48
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: a <...@a...aa>
>
> Osobiście zrobiłem z 40kkm na GM 10w40, a
możesz powiedzieć na jakim silniku?