-
91. Data: 2015-04-11 14:58:37
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-04-10 o 08:47, Wiwo pisze:
>
> Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
> news:55277113$0$2210$65785112@news.neostrada.pl...
>
>> Raczej auta... Dobrze że ta Laguna w ogóle dała się naprawić po tak
>> "groźnej" awarii jak pękniecie paska klinowego...
>
> Taka awaria wywoła podobne skutki w większości współczesnych aut. Nie
> wspominając o tym, że większość nowych aut bez prądu i tak nie pojedzie.
>
> Wiwo
Zbyt ogólnikowo do tego podchodzisz. Pasek potrafi rozwalić Lagunę, to
już wiemy, co jeszcze, jakie inne auto niż Lagunę takie pęknięcie paska
klinowego potrafi zniszczyć? No i co masz na myśli pisząc "współczesne
auta", chodzi o rocznik produkcji 2015, bo ja w swoim kilkuletnim
benzynieku nie widzę aby zerwanie paska mogło go wpędzić w jakąś
poważniejszą awarię.
-
92. Data: 2015-04-11 15:00:36
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-04-10 o 11:31, Budzik pisze:
>
>> Taka awaria wywoła podobne skutki w większości współczesnych aut. Nie
>> wspominając o tym, że większość nowych aut bez prądu i tak nie pojedzie.
>>
> To na szczescie był stary poczciwy ford courier 1,9D, wyłączyłem swiatła,
> objechałem trase 200 km i spokojnie wrociłem do domu :)
Albo Polonez, pasek zerwany - nie ma zasilania ani chłodzenia, a jest
możliwość samodzielnego dojechania do domu. Trasa z Konina do Poznania z
pękniętym paskiem nie zrobiła na nim żadnego wrażenia.
-
93. Data: 2015-04-11 15:01:09
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-04-10 o 09:59, yabba pisze:
>
>> Raczej auta... Dobrze że ta Laguna w ogóle dała się naprawić po tak
>> "groźnej" awarii jak pękniecie paska klinowego...
>
> Chyba we wszystkich w miarę współczesnych samochodach są paski
> wielorowkowe i duże upakowanie podzespołów pod maską. Pęknięty pasek
> nie ma za bardzo miejsca, żeby bezpiecznie "uciec" i ma duże szanse
> być wciągniętym przez najbliższe kółko.
>
>
Ale wszystkie te kółka, za wyjątkiem jednego, to statyści napędzani
właśnie tym paskiem... ;-)
-
94. Data: 2015-04-11 15:01:44
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-04-10 o 09:20, a pisze:
>
>>
>> Do CRDI nada się ten olej Opla? W instrukcji obsługi mojego auta nie ma
>> oleju o parametrze 10w40. A tak w ogóle jest to pełny syntetyk?, bo
>> właśnie za radą użytkowników pms na taki chciałbym zrobić wymianę.
>
> syntetyczny też jest w ofercie choćby tu
> http://allegro.pl/olej-opel-5w30-syntetyczny-gm-oryg
inal-5l-i5039795300.html
>
>
Myślę że nie warto się bawić w kupowanie 4/5litrowego pojemnika oleju na
aukcjach internetowych, ale dzięki za namiary, być może uda się go kupić
w normalnym sklepie , bądź u mechanika.
-
95. Data: 2015-04-11 15:02:03
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-04-10 o 20:42, AA pisze:
>
>> syntetyczny też jest w ofercie choćby tu
>> http://allegro.pl/olej-opel-5w30-syntetyczny-gm-oryg
inal-5l-i5039795300.html
> syntetyczny to on jest tylko z nazwy, niestety.
Można wiedzieć na czym opierasz swoje zdanie?
-
96. Data: 2015-04-11 15:03:04
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-04-10 o 09:21, AA pisze:
>
>> Do CRDI nada się ten olej Opla? W instrukcji obsługi mojego auta nie ma
> Jasne, że się nada, spełnia odpowiednie normy ACEA i API.
Ale producent auta nie rekomenduje olejów o takich parametrach...
>
>> oleju o parametrze 10w40. A tak w ogóle jest to pełny syntetyk?, bo
>> właśnie za radą użytkowników pms na taki chciałbym zrobić wymianę.
> To kup 5w40 Shell Helix Ultra - syntetyk, a poniżej 70zł za 4l.
>
> pozdr
> AA
>
Cena bardzo atrakcyjna, dzięki.
-
97. Data: 2015-04-11 16:40:48
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: a <...@a...aa>
W dniu 2015-04-10 o 20:42, AA pisze:
> W dniu piątek, 10 kwietnia 2015 09:20:56 UTC+2 użytkownik a napisał:
>> W dniu 2015-04-10 o 08:49, Trybun pisze:
>>> W dniu 2015-04-09 o 15:28, a pisze:
>
>> syntetyczny też jest w ofercie choćby tu
>> http://allegro.pl/olej-opel-5w30-syntetyczny-gm-oryg
inal-5l-i5039795300.html
>
> syntetyczny to on jest tylko z nazwy, niestety.
>
tak jak ty expert, tylko z nazwy
-
98. Data: 2015-04-11 23:14:30
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: AA <c...@g...com>
W dniu sobota, 11 kwietnia 2015 15:01:58 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
> W dniu 2015-04-10 o 20:42, AA pisze:
> >
> >> syntetyczny też jest w ofercie choćby tu
> >> http://allegro.pl/olej-opel-5w30-syntetyczny-gm-oryg
inal-5l-i5039795300.html
> > syntetyczny to on jest tylko z nazwy, niestety.
>
> Można wiedzieć na czym opierasz swoje zdanie?
Na karcie charakterystyki:
http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
65006.pdf
pozdr
AA
-
99. Data: 2015-04-11 23:21:33
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: AA <c...@g...com>
W dniu sobota, 11 kwietnia 2015 15:03:09 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
> W dniu 2015-04-10 o 09:21, AA pisze:
> >
> >> Do CRDI nada się ten olej Opla? W instrukcji obsługi mojego auta nie ma
> > Jasne, że się nada, spełnia odpowiednie normy ACEA i API.
>
> Ale producent auta nie rekomenduje olejów o takich parametrach...
To jakie rekomenduje, przynajmniej ACEA A3, czy A5?
-
100. Data: 2015-04-12 19:29:36
Temat: Re: Oleje 'firmowe"
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
news:55291b0e$0$8377$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2015-04-10 o 09:59, yabba pisze:
>>
>>> Raczej auta... Dobrze że ta Laguna w ogóle dała się naprawić po tak
>>> "groźnej" awarii jak pękniecie paska klinowego...
>>
>> Chyba we wszystkich w miarę współczesnych samochodach są paski
>> wielorowkowe i duże upakowanie podzespołów pod maską. Pęknięty pasek nie
>> ma za bardzo miejsca, żeby bezpiecznie "uciec" i ma duże szanse być
>> wciągniętym przez najbliższe kółko.
>>
>>
>
> Ale wszystkie te kółka, za wyjątkiem jednego, to statyści napędzani
> właśnie tym paskiem... ;-)
To jedyne kółko najczęściej jest na samym dole, a zgodnie z prawem ciążenia
można przypuszczać, że porwany pasek opadnie na dół.
--
Pozdrawiam,
yabba