eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOleje 'firmowe"
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 127

  • 91. Data: 2015-04-11 14:58:37
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-10 o 08:47, Wiwo pisze:
    >
    > Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
    > news:55277113$0$2210$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >> Raczej auta... Dobrze że ta Laguna w ogóle dała się naprawić po tak
    >> "groźnej" awarii jak pękniecie paska klinowego...
    >
    > Taka awaria wywoła podobne skutki w większości współczesnych aut. Nie
    > wspominając o tym, że większość nowych aut bez prądu i tak nie pojedzie.
    >
    > Wiwo

    Zbyt ogólnikowo do tego podchodzisz. Pasek potrafi rozwalić Lagunę, to
    już wiemy, co jeszcze, jakie inne auto niż Lagunę takie pęknięcie paska
    klinowego potrafi zniszczyć? No i co masz na myśli pisząc "współczesne
    auta", chodzi o rocznik produkcji 2015, bo ja w swoim kilkuletnim
    benzynieku nie widzę aby zerwanie paska mogło go wpędzić w jakąś
    poważniejszą awarię.


  • 92. Data: 2015-04-11 15:00:36
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-10 o 11:31, Budzik pisze:
    >
    >> Taka awaria wywoła podobne skutki w większości współczesnych aut. Nie
    >> wspominając o tym, że większość nowych aut bez prądu i tak nie pojedzie.
    >>
    > To na szczescie był stary poczciwy ford courier 1,9D, wyłączyłem swiatła,
    > objechałem trase 200 km i spokojnie wrociłem do domu :)

    Albo Polonez, pasek zerwany - nie ma zasilania ani chłodzenia, a jest
    możliwość samodzielnego dojechania do domu. Trasa z Konina do Poznania z
    pękniętym paskiem nie zrobiła na nim żadnego wrażenia.


  • 93. Data: 2015-04-11 15:01:09
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-10 o 09:59, yabba pisze:
    >
    >> Raczej auta... Dobrze że ta Laguna w ogóle dała się naprawić po tak
    >> "groźnej" awarii jak pękniecie paska klinowego...
    >
    > Chyba we wszystkich w miarę współczesnych samochodach są paski
    > wielorowkowe i duże upakowanie podzespołów pod maską. Pęknięty pasek
    > nie ma za bardzo miejsca, żeby bezpiecznie "uciec" i ma duże szanse
    > być wciągniętym przez najbliższe kółko.
    >
    >

    Ale wszystkie te kółka, za wyjątkiem jednego, to statyści napędzani
    właśnie tym paskiem... ;-)


  • 94. Data: 2015-04-11 15:01:44
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-10 o 09:20, a pisze:
    >
    >>
    >> Do CRDI nada się ten olej Opla? W instrukcji obsługi mojego auta nie ma
    >> oleju o parametrze 10w40. A tak w ogóle jest to pełny syntetyk?, bo
    >> właśnie za radą użytkowników pms na taki chciałbym zrobić wymianę.
    >
    > syntetyczny też jest w ofercie choćby tu
    > http://allegro.pl/olej-opel-5w30-syntetyczny-gm-oryg
    inal-5l-i5039795300.html
    >
    >

    Myślę że nie warto się bawić w kupowanie 4/5litrowego pojemnika oleju na
    aukcjach internetowych, ale dzięki za namiary, być może uda się go kupić
    w normalnym sklepie , bądź u mechanika.


  • 95. Data: 2015-04-11 15:02:03
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-10 o 20:42, AA pisze:
    >
    >> syntetyczny też jest w ofercie choćby tu
    >> http://allegro.pl/olej-opel-5w30-syntetyczny-gm-oryg
    inal-5l-i5039795300.html
    > syntetyczny to on jest tylko z nazwy, niestety.

    Można wiedzieć na czym opierasz swoje zdanie?


  • 96. Data: 2015-04-11 15:03:04
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-10 o 09:21, AA pisze:
    >
    >> Do CRDI nada się ten olej Opla? W instrukcji obsługi mojego auta nie ma
    > Jasne, że się nada, spełnia odpowiednie normy ACEA i API.

    Ale producent auta nie rekomenduje olejów o takich parametrach...

    >
    >> oleju o parametrze 10w40. A tak w ogóle jest to pełny syntetyk?, bo
    >> właśnie za radą użytkowników pms na taki chciałbym zrobić wymianę.
    > To kup 5w40 Shell Helix Ultra - syntetyk, a poniżej 70zł za 4l.
    >
    > pozdr
    > AA
    >

    Cena bardzo atrakcyjna, dzięki.


  • 97. Data: 2015-04-11 16:40:48
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: a <...@a...aa>

    W dniu 2015-04-10 o 20:42, AA pisze:
    > W dniu piątek, 10 kwietnia 2015 09:20:56 UTC+2 użytkownik a napisał:
    >> W dniu 2015-04-10 o 08:49, Trybun pisze:
    >>> W dniu 2015-04-09 o 15:28, a pisze:
    >
    >> syntetyczny też jest w ofercie choćby tu
    >> http://allegro.pl/olej-opel-5w30-syntetyczny-gm-oryg
    inal-5l-i5039795300.html
    >
    > syntetyczny to on jest tylko z nazwy, niestety.
    >
    tak jak ty expert, tylko z nazwy


  • 98. Data: 2015-04-11 23:14:30
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu sobota, 11 kwietnia 2015 15:01:58 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
    > W dniu 2015-04-10 o 20:42, AA pisze:
    > >
    > >> syntetyczny też jest w ofercie choćby tu
    > >> http://allegro.pl/olej-opel-5w30-syntetyczny-gm-oryg
    inal-5l-i5039795300.html
    > > syntetyczny to on jest tylko z nazwy, niestety.
    >
    > Można wiedzieć na czym opierasz swoje zdanie?

    Na karcie charakterystyki:

    http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_931
    65006.pdf

    pozdr
    AA


  • 99. Data: 2015-04-11 23:21:33
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu sobota, 11 kwietnia 2015 15:03:09 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
    > W dniu 2015-04-10 o 09:21, AA pisze:
    > >
    > >> Do CRDI nada się ten olej Opla? W instrukcji obsługi mojego auta nie ma
    > > Jasne, że się nada, spełnia odpowiednie normy ACEA i API.
    >
    > Ale producent auta nie rekomenduje olejów o takich parametrach...

    To jakie rekomenduje, przynajmniej ACEA A3, czy A5?


  • 100. Data: 2015-04-12 19:29:36
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości
    news:55291b0e$0$8377$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2015-04-10 o 09:59, yabba pisze:
    >>
    >>> Raczej auta... Dobrze że ta Laguna w ogóle dała się naprawić po tak
    >>> "groźnej" awarii jak pękniecie paska klinowego...
    >>
    >> Chyba we wszystkich w miarę współczesnych samochodach są paski
    >> wielorowkowe i duże upakowanie podzespołów pod maską. Pęknięty pasek nie
    >> ma za bardzo miejsca, żeby bezpiecznie "uciec" i ma duże szanse być
    >> wciągniętym przez najbliższe kółko.
    >>
    >>
    >
    > Ale wszystkie te kółka, za wyjątkiem jednego, to statyści napędzani
    > właśnie tym paskiem... ;-)

    To jedyne kółko najczęściej jest na samym dole, a zgodnie z prawem ciążenia
    można przypuszczać, że porwany pasek opadnie na dół.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: