  • 51. Data: 2010-03-09 17:33:07
    Temat: Re: Olej samochodowy czy motocyklowy?
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    de Fresz pisze:
    > siakiś taki czerwony

    Może to ATF był... :)

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 52. Data: 2010-03-09 17:35:09
    Od: Arni <n...@s...org>

    W dniu 2010-03-09 18:33, Tom01 pisze:
    > de Fresz pisze:
    >> siakiś taki czerwony
    >
    > Może to ATF był... :)

    hmmm... skrzynie w moim wozie zalewa sie wlasnie ATF. I nie jest to automat.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 53. Data: 2010-03-09 17:51:24
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-09 18:33:07 +0100, Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> said:

    > Może to ATF był... :)

    I dla zmyłki na naklejce miał narysowany motocykl? No może, może...

    de Fresz

  • 54. Data: 2010-03-09 18:09:06
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    de Fresz pisze:
    > Castrol nie pamiętam który,
    > siakiś taki czerwony, półsyntetyk,

    Actevo.

    Zx to wpier/../l jak glupi, Motula troche mniej.

    KJ

  • 55. Data: 2010-03-09 19:10:10
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-09 19:09:06 +0100, KJ Siła Słów <K...@n...com> said:

    > Actevo.
    >
    > Zx to wpier/../l jak glupi, Motula troche mniej.

    Też miałem wrażenie, że go ubywało, czego wcześniej nie stwierdzałem. W
    każdym razie - tej firmy więcej nie wleję. A pomiędzy Motulem,
    Valvoline czy Bell Rayem i Mobil 1 nie zauważyłem nigdy żadnych różnic
    w zachowaniu silnika, więc kupuję zamiennie, w zależności co mi akurat
    wygodniej dostać.
    Za to w Sevence latem w mieście było czuć delikatną różnicę in plus po
    zmianie z 10W40 na 20W50 (oba Valvo), ale to powietrzak, więc nie dziwi
    tak mocno.

    de Fresz

  • 56. Data: 2010-03-09 20:25:03
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości

    > Ale aby na pewno jest to kwestia lubienia, a nie również trwałości
    > oleju w tym zastosowaniu? Bo ten przekładniowy w skrzyniach
    > samochodowych to przedewszystkim jest niemal wieczny.

    No, może być wieczny a może być zmieniany.
    W BMW też pomyśleli, że może w kardanie przez całą eksploatację
    silnika oleju w kardanie można nie zmieniać. Ale jakoś w następnej
    generacji [bodaj k12] wycofali się z tego pomysła i wstawili korek
    spustowy.
    Olej w skrzyni można zmieniać, choć w praktyce nikt tego w PL nie
    robi. A nie zmienia się, bo nie ma problemu ze związkami siarki i
    potasu wytrącającymi się w okolicach komory spalania.
    I tak jak Tytus napisał - sposób realizacji naolejania skrzyni biegów
    też ma znaczenie.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 57. Data: 2010-03-09 20:28:31
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Rogala" <a...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ps.Ten no, o olejach to juz bylo milion razy nie znudzilo sie Wam?
    > ;P

    Eeee, takie będą Rzeczpospolite jakie ich młodzieży smarowanie.

    --
    Jasio
    vx etz

  • 58. Data: 2010-03-09 20:58:24
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2010-03-09 21:25, Jasio pisze:

    > W BMW też pomyśleli, że może w kardanie przez całą eksploatację silnika
    > oleju w kardanie można nie zmieniać. Ale jakoś w następnej generacji
    > [bodaj k12] wycofali się z tego pomysła i wstawili korek spustowy.
    Nawet nie w następnej generacji,po jakiś dwóch latach w serii R.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 59. Data: 2010-03-28 04:07:41
    Od: AlF <s...@g...com>

    Magic wrote:
    > Silnik motocyklowy ma:
    > - mniejszą pojemność i gabaryty wszystkiego
    > - mniej więcej 2x wyższe obroty

    my tu w hameryce lejemy olej diesel od wielkich ciezarowek, a mianowicie
    - Rotella 5W40, $20 za 4 litry. poczawszy od dirt-bikow poprzez FZ-1
    skonczywszy na maszynach ktore jezdza tylko na torach.

    olej tez dobrze pracuje w samochodach - i jest bardzo wygonie miec jeden
    rodzaj na polce ktory pasuje do wszytkiego.

    co niektorzy robily testy probek oleju z bardzo dobrymi wynikami po 4800
    mil:

    http://vfrworld.com/forums/mechanics-garage/21525-ju
    st-put-shell-rotella-5w-40-test-actual-oil-analysis.
    html

    w hameryce rowniez jest bardzo popularna zmiana oleju co 3000 mil
    (zwykly) i 5000 mil (syntetyk) w przypadku aut. w motocyklach zmienia
    sie co 3000 mil.

    pozdr,
    A.