-
11. Data: 2010-03-08 09:40:26
Temat: Re: Olej samochodowy czy motocyklowy?
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2010-03-08 09:26:54 +0100, Magic <m...@w...pl> said:
> - dość często chłodzenie powietrzem lub powietrzem i olejem (w
> samochodach praktycznie już niespotykane)
Obecnie to "dość często" to już coraz mniej akutalne raczej.
> Te cechy oznaczają, że silniki motocyklowe są dość mocno obcią żane
> cieplnie, czyli trzeba stosować oleje dobrej klasy. Sprzęgło pracuj ące
> w tym samym oleju co reszta silnika oznacza, że olej nie może mieć
> dodatków "energy saving", czyli zwiększających poślizg (np przez
> dodanie drobin teflonu/PTFE), bo sprzęgło zacznie się ślizgać - te do
> datki lubią się zresztą osadzać i odkładać w kanałach olejowych s
> ukcesywnie zmniejszając ich przelot.
Tu warto chyba jeszcze dodać, że wszelakie "magiczne dodatki" w olejach
"motocyklowych" rzadko kiedy przekraczają 1-2% objętości, więc siłą
rzeczy ich wpływ na silnik (jeśli wogóle) to jest niewielki.
> Co to oznacza w praktyce ? Długi czas jeździłem wyłącznie na
> "samochodowym" Mobil 1 i nie było niespodzianek. Teraz jeżdżę na tym
> co oferują w serwisie, bo serwisuję u kolegów do których mam zaufani e
> i wiem że zaoferują mi najlepszą relację ceny do jakości,
Właśnie o tym warto wspomnieć - na rynku różnica w cenie pomiędzy
dobrym olejem "motocyklowym", a dobrym samochodowym jest pomijalna,
więc argument ekonomiczny, kiedyś popularny, obecnie jest trochę
nieaktualny. Oczywiście jeśli ktoś ma dojścia do taniego samochodowego,
albo pecha mieszkać na zadupiu, gdzie nie idzie dostać motocyklowego
(czy z innych powodów trudości z normalnym zakupem), to spokojnie może
lać _dobry_ samochodowy, spełniający specyfikację producenta
zamieszczoną w serwisówce. Ja np. teraz leję motocyklowy, bo mam
Larssona pod nosem.
No i stara góralska zasada mówi, że silnikowi lepiej zrobi tani olej
ale częściej wymieniany, od najdroższego wymienianego rzadziej.
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
12. Data: 2010-03-08 09:40:40
Temat: Re: Olej samochodowy czy motocyklowy?
Od: Budyń <b...@g...pl>
Użytkownik "Barnaba" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:3cbdedd8-8a0a-4764-9220-b5ea3b2066e5@q15g2000yq
j.googlegroups.com...
>Tylko i Wylacznie Olej
>Motocyklowy.
a ja słyszałem że Bez Sensu Jest Lać Drogi Olej Motocyklowy Gdy Samochodowe
Są Równie Dobre.
b.
-
13. Data: 2010-03-08 09:48:00
Temat: Re: Olej samochodowy czy motocyklowy?
Od: AZ <a...@g...com>
On 8 Mar, 10:26, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:
>
> Koniecznie napisz coś więcej na ten temat.
>
Chyba nie powiesz, że jest bez różnicy smarowanie skrzyni biegów a
silnika? W samochodzie do skrzyni też lejesz taki olej jak do silnika?
--
Artur
ZZR 1200
-
14. Data: 2010-03-08 09:52:22
Temat: Re: Olej samochodowy czy motocyklowy?
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2010-03-08 10:48:00 +0100, AZ <a...@g...com> said:
>> Koniecznie napisz coś więcej na ten temat.
>>
> Chyba nie powiesz, że jest bez różnicy smarowanie skrzyni biegów a
> silnika?
Jasne, bo kółka zębate skrzyni "zmielą" olej bardziej niż np. wałki i
łańcuch rozrządu... Pomijając takie dorbiazgi, jak temp. pracy w
skrzyni, a w bloku silnika.
> W samochodzie do skrzyni też lejesz taki olej jak do silnika?
A Ty pewnie olej w skrzyni samochodu zmieniasz równie często, co silnikowy?
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
15. Data: 2010-03-08 10:00:45
Temat: Re: Olej samochodowy czy motocyklowy?
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
Alex D. B. pisze:
> klasyczna rutututnia, niespecjalnie zylowana. producent zaleca 10w40.
rututnia moze byc nespecjalnie zylowana w sensie obrotow czy KM z litra
pojemnosci, ale w dlugoskokowych silnikach wartosci predkosci liniowych
tloka bywaja o dziwo niewiele mniejsze niz we wscieklych sportach.
Jak jezdzisz weekendowo to czy polsyntetyk czy syntetyk silnik tego nie
zauwazy.
Jak katujesz duzo jazdy miejskiej, upal, korki plus chlodzenie
powietrzem to syntetyk moze miec jakies tam praktyczne znaczenie w
sensie zywotnosci silnika.
I tyle dywagacji mocno teoretycznej, w sumie rzecz sprowadza sie do
portfela: jak Cie stac to kup syntetyk.
Noi przy sprzedazy bedzie to lepiej na allegro wygladalo.
:-)
KJ
-
16. Data: 2010-03-08 10:05:27
Temat: Re: Olej samochodowy czy motocyklowy?
Od: RadoslawF <r...@w...pl>
Dnia 2010-03-08 10:40, Użytkownik Budyń napisał:
> a ja słyszałem że Bez Sensu Jest Lać Drogi Olej Motocyklowy Gdy
> Samochodowe Są Równie Dobre.
A do tego jakiś preparat wydłużający życie silnika i zmniejszający
jego zużycie. Koniecznie na teflonie. :-)
Pozdrawiam
-
17. Data: 2010-03-08 10:07:54
Temat: Re: Olej samochodowy czy motocyklowy?
Od: Budyń <b...@g...pl>
Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hn2hrh$mj8$1@node1.news.atman.pl...
> Dnia 2010-03-08 10:40, Użytkownik Budyń napisał:
>
>> a ja słyszałem że Bez Sensu Jest Lać Drogi Olej Motocyklowy Gdy
>> Samochodowe Są Równie Dobre.
>
> A do tego jakiś preparat wydłużający życie silnika i zmniejszający
> jego zużycie. Koniecznie na teflonie. :-)
Ano kazdy ma jakiś przedłuzacz poprawiajacy nastrój. Albo leje motocyklowy,
albo specfiki. Ja nie jestem skłonny do różnych depresji wiec nie lałem :-)
b.
-
18. Data: 2010-03-08 10:14:04
Temat: Re: Olej samochodowy czy motocyklowy?
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2010-03-08 10:40:40 +0100, Budyń <b...@g...pl> said:
>> Tylko i Wylacznie Olej Motocyklowy.
>
>
> a ja słyszałem że Bez Sensu Jest Lać Drogi Olej Motocyklowy Gdy
> Samochodowe Są Równie Dobre.
A jaka Twoim zdaniem jest różnica w cenach pomiędzy dobrym
samochodowym, a dobrym motocyklowym?
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
19. Data: 2010-03-08 10:15:33
Temat: Re: Olej samochodowy czy motocyklowy?
Od: Magic <m...@w...pl>
Alex D. B. pisze:
>
> Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:hn2cco$19q$1@news.onet.pl...
>
>> Różnice są ale nie wszystkie dyskwalifikują oleje samochodowe. Czym
>> silnik motocyklowy różni się od samochodowego (mówimy o czterosuwach).
>> Silnik motocyklowy ma:
>> - mniejszą pojemność i gabaryty wszystkiego
>> - mniej więcej 2x wyższe obroty
>> - mokre sprzęgło (oprócz pewnych modeli Ducati i BMW - Twoje F650 ma
>> mokre)
>> - dość często chłodzenie powietrzem lub powietrzem i olejem (w
>> samochodach praktycznie już niespotykane)
>
> hello,
> podepne pytanie:
> mineralny, polsyntetyk, syntetyk?
> motocykl na dotarciu, po 1 wymianie po 1000km, nastepna przy 6k
> klasyczna rutututnia, niespecjalnie zylowana. producent zaleca 10w40.
>
Lej to co zaleca producent na dotarciu, a potem przejdź na syntetyk i
uzywaj dopóki nie pojawią się oznaki nadmiernego jego zużycia, co dla
mnie oznacza kolejność dolewki między wymiananmi. W starej VFR na
syntetyku dociągnąłem do bodaj 100 tys i zmieniłem na półsyntetyk.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
20. Data: 2010-03-08 12:02:50
Temat: Re: Olej samochodowy czy motocyklowy?
Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>
Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hn2cco$19q$1@news.onet.pl...
> Hmmm, rzuciłem okiem do FAQ i faktycznie tego tematu tam nie ma - obiecuję
> uzupełnić. Jest chętny do fachowego opisania tematu?
Uzywac tego co zaleca producent pojazdu :)
Nie lokalny deeler krajowy ktory zawiera sobie rozne umowy ale wlasnie
producent.
A producent zawsze zaleca oleje wedlug klasy i lepkosci nie wnikajac czy to
"motocyklowy" czy "samochodowy" bo to jest dla producenta kompletnie nie
istotne :)
Jedynie haras zaleca swoj olej bo chyba nikt takiego prastarego masla nie
produkuje juz :)
pozdrawiam cpt.Nemo