-
11. Data: 2009-07-11 16:22:14
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: A.L. <a...@a...com>
On Sat, 11 Jul 2009 18:12:03 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
>> On Sat, 11 Jul 2009 12:31:15 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
>>
>> >> Czy ktoś mógłby mi powiedzieć w jaki sposób lubrykowana jest powierzchnia
>> >> między tłokiem a ścianką cylindra, skąąd się tam bierze olej? Jakie są
>> >> systemy, może jakiś ciekawy link?
>> >>
>> >>
>> >Zakladam ze chodzi o silnik spalinowy.
>> >Zdejmij korek wlewu oleju jak pracuje silnik. Od razu bedziesz wiedzial.
>>
>> No... Co bedzie wiedzial?...
>>
>> A.L.
>Doswiadczenie jest miara poznania Swiata. Tez zdejmij korek i bedziesz wiedzial
>to samo co on bedzie wiedzial jak zdejmie korek.
A ciekawe co?... Popros tate zeby ci pozwolil zrobic taki eksperyment.
Wtedy bedziesz wiedzial ze pieprzysz glupoty
A.L.
-
12. Data: 2009-07-11 17:03:40
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> On Sat, 11 Jul 2009 18:07:49 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
>
> >>
> >> Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał
> >> > Do tego
> >> > w korbowodzoe jest otwór i tamtedy sika olej na denko tloka zeby je
> >> > chlodzic i
> >> > przy okazji rozbija sie na mgle i smaruje scianki cylindra.
> >>
> >> W którym położeniu tłoka, góra czy dół sika na denko? Rozbija się na mgle
> >> odbijając od denka?
> >>
> >>
> >W kazdym. Jest olej, jest cisnienie, jest dziurka, to sika caly czas.
>
> Nie pieprz glupot. Sam masz dziurke i sikasz czaly czas. W
> korobowodzie jest kanal, w sworzniu tlokowym jest otwor i kanal, w
> wale korbowum jest kanal z otworem tam gdzie korbowod jest z walem
> polaczony. Olej pod cisnieniem dostarczany jest do walu korbowego. Gdy
> wal korbowy, korbowod i otwor w ssworzniu znajada sie na jednej linii,
> olej pod icnieniem jest doprowadzany gdzie tzreba.
>
> Kup sobie jakas ksiazke. ABC mechanika samochodowego mzoe byc
>
> A.L.
o jednocylindrowym silniku piszesz? I to pewno o jakiejs jego nie istniejacej
odmianie. W silnikach nie ma walow korbowych.waly sa na forum a waly korbowe
przy studniach. w silnikach spalinowych z reguly sa waly wykorbione.I w takich
samochodowych, co je za oknem widzisz jak jada. Nie ma sworzni z otworami do
smarowania. w glowce korbowodu jest tulejka z brazu, smarowana mgla olejowa i
tym co nasika na nia z tego otworu co jest w korbowodzie.W tloku jest tak samo
smarowane, teraz robi sie plywajace sworznie, obraca sie w tloku i w
korbowodzie. Moze w silkikach od lokomotyw jest jak piszesz. Nie wiem bo nigdy
nie rozbieralem silnika od lokomotywy. Ale mialem taki okres w zyciu ze
przynajmniej przez dwa lata ze dwa silniki od osobowek tygodniowo remontowalem.
W zadnym nie bylo tego o czym piszesz. Otwor przez korbowod, sworzen smarowany
pod cisnieniem? Tego nie ma w silnikach do samochodow osobowych.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
13. Data: 2009-07-11 17:06:05
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: "kogutek" <k...@o...pl>
> On Sat, 11 Jul 2009 18:12:03 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
>
> >> On Sat, 11 Jul 2009 12:31:15 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
> >>
> >> >> Czy ktoś mógłby mi powiedzieć w jaki sposób lubrykowana jest powierzchnia
> >> >> między tłokiem a ścianką cylindra, skąąd się tam bierze olej? Jakie są
> >> >> systemy, może jakiś ciekawy link?
> >> >>
> >> >>
> >> >Zakladam ze chodzi o silnik spalinowy.
> >> >Zdejmij korek wlewu oleju jak pracuje silnik. Od razu bedziesz wiedzial.
> >>
> >> No... Co bedzie wiedzial?...
> >>
> >> A.L.
> >Doswiadczenie jest miara poznania Swiata. Tez zdejmij korek i bedziesz wiedzial
> >to samo co on bedzie wiedzial jak zdejmie korek.
>
> A ciekawe co?... Popros tate zeby ci pozwolil zrobic taki eksperyment.
> Wtedy bedziesz wiedzial ze pieprzysz glupoty
>
> A.L.
O walach w roznych tego slowa znaczenaich pisalem wyzej. Lapiesz sie na jedno ze
znaczen.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
14. Data: 2009-07-11 17:16:27
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: A.L. <a...@a...com>
On Sat, 11 Jul 2009 19:03:40 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
>
>o jednocylindrowym silniku piszesz? I to pewno o jakiejs jego nie istniejacej
>odmianie. W silnikach nie ma walow korbowych.waly sa na forum a waly korbowe
>przy studniach. w silnikach spalinowych z reguly sa waly wykorbione.I w takich
>samochodowych, co je za oknem widzisz jak jada. Nie ma sworzni z otworami do
>smarowania. w glowce korbowodu jest tulejka z brazu, smarowana mgla olejowa i
>tym co nasika na nia z tego otworu co jest w korbowodzie.W tloku jest tak samo
>smarowane, teraz robi sie plywajace sworznie, obraca sie w tloku i w
>korbowodzie. Moze w silkikach od lokomotyw jest jak piszesz. Nie wiem bo nigdy
>nie rozbieralem silnika od lokomotywy. Ale mialem taki okres w zyciu ze
>przynajmniej przez dwa lata ze dwa silniki od osobowek tygodniowo remontowalem.
>W zadnym nie bylo tego o czym piszesz. Otwor przez korbowod, sworzen smarowany
>pod cisnieniem? Tego nie ma w silnikach do samochodow osobowych.
Poczytaj se, sikacu, cos o smarwoaniu silnikow, na przyklad tutaj:
http://www.angelfire.com/ia3/autocare/oilsystem.htm
na tym rysunku jest fotografia korbowodu i w tym korbowodzie widac
otwo ktorym wlasnie olej ejst pompowany z walu KORBOWEGO, A nei
wykorbionego, KORBOWEGO, zebys nawet zalozyj gacie przez glowe.
Jak nei wiesz co to jest "wal korbowy" to poczytaj tutaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy
cytuje "Spotyka sie rózne przeciwstawne okreslenia definiujace wal
korbowy i wal wykorbiony. Wedlug jednych wal wykorbiony to wal,
którego korby sa osadzone miedzy lozyskami. Wedlug innych wal
skladajacy sie z jednego tylko wykorbienia nazywa sie walem
wykorbionym.
Najczesciej jednak, zwyczajowo, walem korbowym nazywa sie wal bedacy
czescia silnika spalinowego, a walem wykorbionym wal z wykorbieniami
znajdujacy sie w kazdej innej maszynie.".
Tutak mozesz znalezc rozne obrazki WALOW KORBOWYCH, WALOW KORBOWYCH,
WALOW KORBOWYCH
http://tinyurl.com/leq7qj
A jak otworzysz wlew do oleju, to zobaczysz:
1. Dym wydostajacy sie stamtad,
2. Olej sikajacy na walek rozrzadu i popychacze, ktory to olej nie ma
nic wspolnego e smarowaniem cylindrow
A.L.
-
15. Data: 2009-07-11 17:16:55
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: A.L. <a...@a...com>
On Sat, 11 Jul 2009 19:06:05 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
>> On Sat, 11 Jul 2009 18:12:03 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
>>
>> >> On Sat, 11 Jul 2009 12:31:15 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:
>> >>
>> >> >> Czy ktoś mógłby mi powiedzieć w jaki sposób lubrykowana jest powierzchnia
>> >> >> między tłokiem a ścianką cylindra, skąąd się tam bierze olej? Jakie są
>> >> >> systemy, może jakiś ciekawy link?
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >Zakladam ze chodzi o silnik spalinowy.
>> >> >Zdejmij korek wlewu oleju jak pracuje silnik. Od razu bedziesz wiedzial.
>> >>
>> >> No... Co bedzie wiedzial?...
>> >>
>> >> A.L.
>> >Doswiadczenie jest miara poznania Swiata. Tez zdejmij korek i bedziesz wiedzial
>> >to samo co on bedzie wiedzial jak zdejmie korek.
>>
>> A ciekawe co?... Popros tate zeby ci pozwolil zrobic taki eksperyment.
>> Wtedy bedziesz wiedzial ze pieprzysz glupoty
>>
>> A.L.
>O walach w roznych tego slowa znaczenaich pisalem wyzej. Lapiesz sie na jedno ze
>znaczen.
Ja tez. Jak sikanie idzie?...
A.L.
-
16. Data: 2009-07-11 17:19:56
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: A.L. <a...@a...com>
On Sat, 11 Jul 2009 12:16:27 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
>
>Poczytaj se, sikacu, cos o smarwoaniu silnikow, na przyklad tutaj:
>
>http://www.angelfire.com/ia3/autocare/oilsystem.htm
>
>na tym rysunku jest fotografia korbowodu i w tym korbowodzie widac
>otwo ktorym wlasnie olej ejst pompowany z walu KORBOWEGO, A nei
>wykorbionego, KORBOWEGO, zebys nawet zalozyj gacie przez glowe.
>
Na tym rysunku
http://www.angelfire.com/ia3/autocare/engine.htm#cra
nkshaft
A.L.
-
17. Data: 2009-07-11 18:00:28
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: "W.Kr." <w...@g...com>
On 11 Lip, 19:19, A.L. <a...@a...com> wrote:
> On Sat, 11 Jul 2009 12:16:27 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
>
> >Poczytaj se, sikacu, cos o smarwoaniu silnikow, na przyklad tutaj:
>
> >http://www.angelfire.com/ia3/autocare/oilsystem.htm
>
> >na tym rysunku jest fotografia korbowodu i w tym korbowodzie widac
> >otwo ktorym wlasnie olej ejst pompowany z walu KORBOWEGO, A nei
> >wykorbionego, KORBOWEGO, zebys nawet zalozyj gacie przez glowe.
>
> Na tym rysunku
>
> http://www.angelfire.com/ia3/autocare/engine.htm#cra
nkshaft
> A.L.
Wał KORBOWY to wał co ma KORBĘ na jednym końcu, lub na obu końcach.
Wtedy ma dwie korby.
Takim jest np. wał kołowrotu studziennego. Z jedną albo dwiema
korbami.
Wał WYKORBIONY, to wał łamany, którego częściami są czopy korbowe
podpierające wał, na których OSADZONE są KORBY. Jedna lub kilka.
( Można poczytać w Encyklopedii techniki. Budowa maszyn, str.990-991
WNT W-wa 1969, albo dowolny podręcznik/skrypt traktujący o budowie
maszyn.)
W.Kr.
-
18. Data: 2009-07-11 18:07:01
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: A.L. <a...@a...com>
On Sat, 11 Jul 2009 11:00:28 -0700 (PDT), "W.Kr."
<w...@g...com> wrote:
>On 11 Lip, 19:19, A.L. <a...@a...com> wrote:
>> On Sat, 11 Jul 2009 12:16:27 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
>>
>> >Poczytaj se, sikacu, cos o smarwoaniu silnikow, na przyklad tutaj:
>>
>> >http://www.angelfire.com/ia3/autocare/oilsystem.htm
>>
>> >na tym rysunku jest fotografia korbowodu i w tym korbowodzie widac
>> >otwo ktorym wlasnie olej ejst pompowany z walu KORBOWEGO, A nei
>> >wykorbionego, KORBOWEGO, zebys nawet zalozyj gacie przez glowe.
>>
>> Na tym rysunku
>>
>> http://www.angelfire.com/ia3/autocare/engine.htm#cra
nkshaft
>> A.L.
>Wał KORBOWY to wał co ma KORBĘ na jednym końcu, lub na obu końcach.
>Wtedy ma dwie korby.
>Takim jest np. wał kołowrotu studziennego. Z jedną albo dwiema
>korbami.
>Wał WYKORBIONY, to wał łamany, którego częściami są czopy korbowe
>podpierające wał, na których OSADZONE są KORBY. Jedna lub kilka.
>( Można poczytać w Encyklopedii techniki. Budowa maszyn, str.990-991
>WNT W-wa 1969, albo dowolny podręcznik/skrypt traktujący o budowie
>maszyn.)
>W.Kr.
>
Niech Pan to powie jakiemus mechanikowi samochodowemu. Obsmieje Pana
jak norka
Cytuje wikipedie:
"Najczesciej jednak, zwyczajowo, walem korbowym nazywa sie wal bedacy
czescia silnika spalinowego, a walem wykorbionym wal z wykorbieniami
znajdujacy sie w kazdej innej maszynie.".
Mam przelozyc na angielski?
A.L.
-
19. Data: 2009-07-11 18:10:51
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: A.L. <a...@a...com>
On Sat, 11 Jul 2009 13:07:01 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
>
>Niech Pan to powie jakiemus mechanikowi samochodowemu. Obsmieje Pana
>jak norka
Podobnie, neich Pan spoboje powiedziec jakiemus elektronikowi: "Hej,
Staszek, nie masz tam w szufladzie REZYSTORA 2 kiloomy"? Tez Pana
obsmieje z tego rezystora
A.L.
-
20. Data: 2009-07-11 18:19:38
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: "W.Kr." <w...@g...com>
On 11 Lip, 20:07, A.L. <a...@a...com> wrote:
> On Sat, 11 Jul 2009 11:00:28 -0700 (PDT), "W.Kr."
>
>
>
> <w...@g...com> wrote:
> >On 11 Lip, 19:19, A.L. <a...@a...com> wrote:
> >> On Sat, 11 Jul 2009 12:16:27 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
>
> >> >Poczytaj se, sikacu, cos o smarwoaniu silnikow, na przyklad tutaj:
>
> >> >http://www.angelfire.com/ia3/autocare/oilsystem.htm
>
> >> >na tym rysunku jest fotografia korbowodu i w tym korbowodzie widac
> >> >otwo ktorym wlasnie olej ejst pompowany z walu KORBOWEGO, A nei
> >> >wykorbionego, KORBOWEGO, zebys nawet zalozyj gacie przez glowe.
>
> >> Na tym rysunku
>
> >>http://www.angelfire.com/ia3/autocare/engine.htm#c
rankshaft
> >> A.L.
> >Wał KORBOWY to wał co ma KORBĘ na jednym końcu, lub na obu końcach.
> >Wtedy ma dwie korby.
> >Takim jest np. wał kołowrotu studziennego. Z jedną albo dwiema
> >korbami.
> >Wał WYKORBIONY, to wał łamany, którego częściami są czopy korbowe
> >podpierające wał, na których OSADZONE są KORBY. Jedna lub kilka.
> >( Można poczytać w Encyklopedii techniki. Budowa maszyn, str.990-991
> >WNT W-wa 1969, albo dowolny podręcznik/skrypt traktujący o budowie
> >maszyn.)
> >W.Kr.
>
> Niech Pan to powie jakiemus mechanikowi samochodowemu. Obsmieje Pana
> jak norka
>
> Cytuje wikipedie:
>
> "Najczesciej jednak, zwyczajowo, walem korbowym nazywa sie wal bedacy
> czescia silnika spalinowego, a walem wykorbionym wal z wykorbieniami
> znajdujacy sie w kazdej innej maszynie.".
>
> Mam przelozyc na angielski?
>
> A.L.
Nie potrzeba przekładać na żaden język, tym bardziej na angielski,
gdzie nie odróżniają wpustu od klina.
Ale nie w tym rzecz.
Nie powinien Pan, bylo nie było nauczyciel akademicki, propagować
jezyka i terminologii kowalsko-warsztatowej.
Akurat jestem mechanikiem z politechnicznym wykształceniem i znam
zarówno żargon zawodowy jak i poprawne definicje.
A z mechanikami nie tylko samochodowymi porozumiewam się swobodnie.
No, chyba że prowadzą mechanikę pojazdową w stajni zamienionej na
"warstat".
Z ukłonami,
W.Kr.