-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.63
.MISMATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.
news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-f
or-mail
From: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <575fddc7$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@4...net>
Subject: Re: Olej 10W40 syntetyczny?
Date: Mon, 4 Jul 2016 09:27:55 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Lines: 40
Message-ID: <577a0ffe$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 212.244.73.232
X-Trace: 1467617278 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15191 212.244.73.232:2573
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3319
X-Received-Body-CRC: 449993177
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2584818
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:alf4r425afkh.1d73qadszgj4r.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 14 Jun 2016 12:34:56 +0200, Vlad The Ripper napisał(a):
>> Witam
>> Czy występuje w przyrodzie coś takiego jak olej o parametrach 10W40 w
>> pełni syntetyczny do silnika benzynowego? Jeśli tak to pod jaką nazwą
>> szukać? Jest w ogóle w Polsce dostępny?
>> Na internetach niby coś się znajduje, ale jak poszedłem do 2 różnych
>> sklepów to wpierają mi, że 10W40 to półsyntetyk i tyle.
>> Mechanik poradził mi przejść na olej 10W40 z zastrzeżeniem, że musi być
>> syntetyk. Ma to w założeniu zmniejszyć branie oleju. Stosowany był dotąd
>> 5W30 syntetyk - na oko rzadkie siuśki, wolałbym coś gęstszego.
>> Według instrukcji do auta mozna stosować 0W30 5W30, 0W40 5W40 i 10W40
>> z tym, ze te 2 pierwsze zalecane są na kraje o zimnym klimacie.
> Mechanik to chyba znachor jakiś.
> Jak silnik bierze olej to należy go naprawić... Bo idąc tym tokiem
> myślenia to można go motodoktorem leczyć.
> Najczęściej problem dotyczy uszczelniaczy zaworowych - taniej i prostej
> naprawy (ale raczej poszukałbym do tego jakiegoś innego mechanika).
> Oleje syntetyczne 10W40 jak najbardziej są, ale taki olej podczas pracy
> generalnie nie będzie gęstszy niż 5W40 czy 0W40.
> Bo ta pierwsza liczba to klasa zimowa, czyli w pewnym uproszczeniu
> charakteryzująca olej na zimno.
> To ta druga liczba charakteryzuje olej na gorąco i jakoś tam może wpływać
> na zużycie tego oleju.
> Czyli to czego szukasz to może 5W50 czy 10W60.
> Ale jak Twój silnik zachowa się na takim oleju to już nikt nie wie. Pewnie
> nic się nie stanie, ale kto nie ryzykuje ten szampana nie pije ;)
> Natomiast tak naprawdę powinieneś po prostu naprawić silnik, a jak zużywa
> olej to zużywa - lej taki jak masz lać, a nie jakieś wynalazki które
> raczej nigdzie Cię nie zaprowadzą.
Wrócę do tematu
Chyba jednak mój mechanik miał rację. Jako, że 10W40 syntetyk był
niedostępny przy wymianie zalali mi valvoline 5W40 syntetyka do benzyn i po
przejechaniu prawie 2kkm nie widać ubytku na bagnecie. Dotąd używałem
hydrokrakowanego (tak to się chyba po polsku pisze:) 5W30 - chyba jednak
mają trochę racji z tym polecaniem syntetyków. Olej droższy ale brak
konieczności dolewek pewnie zrekompensuje różnicę w cenie.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=