  • 11. Data: 2015-12-09 20:09:07
    Temat: Okulary do jazdy w nocy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Idz do okulisty i powiedz ze chcesz okulary do jazdy samochodem i Ci zrobia. Jakis
    czas uzywalem okularow z rynku +2,5 do dobienia precyzyjnych tzeczy. Na zasadzie
    lupy. Ale meczyly mi sie oczy. Poszedlem do sieciowki okularowej zeby mi zrobili
    takie powiekszajace okulary ale dobrane do mnie, za 69 zotych zrobili. Dopasowane do
    rozstawu oczu, dopasowane do astygmatyzmu. Robie w nich cos trzy godziny i jak
    zdejmuje to zadnego dyskomfortu nie mam. 7 dych nie majatek, przy okazji bedziesz
    mial zbadane oczy.

  • 13. Data: 2015-12-09 20:14:52
    Temat: Re: Okulary do jazdy w nocy
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    zdejmuje to zadnego dyskomfortu nie mam. 7 dych nie majatek, przy okazji bedziesz

    Ty idź się zbadaj czy parkinsona nie masz.

  • 14. Data: 2015-12-09 20:19:25
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > nich cos trzy godziny i jak zdejmuje to zadnego dyskomfortu nie mam. 7 dych
    > nie majatek, przy okazji bedziesz mial zbadane oczy.

    Która sieciówka? Chciałem coś takiego u okulisty zamówić, to
    powiedziała że się nie da :( Jakie powiększenie?
    Wojtek

  • 15. Data: 2015-12-09 20:28:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-09 o 20:02, Jacek pisze:

    > Antyrefleks to warstwa o współczynniku załamania światła większym od
    > powietrza, a mniejszym od materiału soczewek. Zmniejsza odbicia od
    > szkieł okularów, ale tylko zmniejsza a nie niweluje do zera. Tak więc
    > intensywność niepożądanych odbić w okularach z antyrefleksem jest
    > mniejsza, niż w okularach bez takiej powłoki. BEZ okularów odbić nie ma
    > wcale.

    Dlatego własnie zwróciłem uwagę, że nie wiem jaki to daje efekt
    u kogoś, kto szkieł na codzien nie potrzebuje.
    Ja jestem okularnikiem, więc już na te minimum zniekształceń i blików
    jestem skazany :-)

  • 16. Data: 2015-12-09 20:32:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-09 o 20:14, Czesław Wiśniak pisze:

    > Ty idź się zbadaj czy parkinsona nie masz.

    :-)

    Ciekawe, że takie zmultiplikowane posty przytrafiają się tylko
    kilku osobom. Mały ekran i wielokrotne próby kliknięcia w "wyślij"?

  • 17. Data: 2015-12-09 20:33:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > dopasowane do astygmatyzmu.
    Czyli szkła z cylindrem. Za 69 zł szczerze wątpię. Chyba, że cylinder
    chiński - to wierzę ;-)
    Jacek

  • 18. Data: 2015-12-09 21:09:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2015 o 18:58 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Czesto jezdze nocami - swiatła, źle ustawione swiatła, latka, wszystko
    > sprawia ze bardzo meczy mi się wzrok.
    > Sa moze jakies rozwiazania do nocnej jazdy, jakies okulary etc ktore
    > pomogą
    > jezdzic noca?

    Ja mam takie, kupiłem parę lat temu okulary dla kierowcy (polaryzacyjne) z
    dodatkowymi "szkłami" do jazdy w nocy - wymienia się szkła dzienne na
    nocne. Szkła "nocne" mają kolor żółty.
    W tych szkłach jadę bez problemu ruchliwą drogą całą noc.
    Nie mam w nich potrzeby "na chwilę przymknąć oczu" (kto jeździ w nocy wie
    o czym mówię) - światła, znaki, tablice informacyjne nie męczą, nie
    oślepiają. Zdecydowanie polecam. Kupiłem to w zwykłym optyku za jakieś 150
    PLN.

    TG

  • 19. Data: 2015-12-09 21:26:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak tu nie kochac debili co nie sprawdza bo lepiej wiedza bez sprawdzania. Takimi
    kutasami najlatwiej sie manipuluje. Wystaczy ci dac dwa piwa dziennie i wierzysz we
    wszystko a w co nie wierzysz bo nie pochodzi od piwa to sobie sam wymyslisz. A watp
    sobie kretynie mnie nic do tego.

  • 20. Data: 2015-12-09 21:31:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Jak tu nie kochac debili
    cały kogutek.
    Dyskusja z takim bez maczugi? Niemożliwe
    Jacek