eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOkulary do jazdy w nocyRe: Okulary do jazdy w nocy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Okulary do jazdy w nocy
    Date: Thu, 10 Dec 2015 12:34:12 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 41
    Message-ID: <n4bnvm$h8u$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <5668b9e4$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>
    <56693d16$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <566944ae$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <56694b5a$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1449747254 17694 83.15.205.22 (10 Dec 2015 11:34:14
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Dec 2015 11:34:14 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.4.0
    In-Reply-To: <56694b5a$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573791
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-12-10 o 10:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Yogi(n)" napisał w wiadomości grup
    >(...)
    >> Swoją drogą, czy nie można by tak konstruować reflektorów, że
    >> emitowałyby koherentne światło, tak by szkła polaryzacyjne je
    >> wygaszały? Jakaś nowa norma, wszystkie lampy święcą skręcając w
    >> okresloną stronę, wszystkie szyby przednie mają powłokę hamującą te
    >> kierunki właśnie.
    >
    > Byly takie pomysly, nie przyjely sie. Trudno powiedziec dlaczego.
    > Moze warto odswiezyc.
    > (...)

    To były pomysły (i testy drogowe) opisywane w podręcznikach z lat
    70-tych, a może wcześniejszych. Nie mam teraz dostępu do swoich książek.

    Pomysł polegał na tym, że zarówno lampy jak i szyba przednia miały
    polaryzator pod kątem 45° względem pionu. W rezultacie nie było widać
    bezpośredniego światła z pojazdu jadącego z naprzeciwka - tak, jakby
    miał wyłączone światła - gdyż wtedy polaryzatory wzajemnie się gasiły.
    Natomiast było widać zarówno przedmioty oświetlone swoimi światłami (bo
    kierunek polaryzacji zgodny), jak i słabiej - przedmioty oświetlone
    światłami "przeciwnika" (bo następowało skręcenie polaryzacji przy
    odbiciach).

    Ale dwa problemy:

    1/
    polaryzator, w zależności od "gęstości" zabiera przynajmniej 30%
    światła. Żarówkę do reflektora można dać mocniejszą, ale na przednią
    szybę już nie ma rady.

    2/
    ówcześnie wysoka cena (teraz chyba też) folii polaryzacyjnej - zwłaszcza
    na przednią szybę.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: