    From: Przemysłąw Dębski <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Okienko chatu - przechwytywanie tekstu
    Date: Fri, 14 Jun 2013 07:35:26 +0200

    news:kpdekb$8sn$1@node1.news.atman.pl...

    > Czy napewno monitoruje całe API ?

    Za to ręki nie dam sobie uciąć ale raczej tak, wyłączyłem wszystkie
    filtry wywołań. Później ustawiłem filtr na api związane z GDI. W jednym
    i drugim przypadku odnajdywał teksty z wszystkiego co pojawiało się na
    okienkach programu z wyjątkiem problematycznego komponentu.

    > Ale jak by nie kombinował - włanczasz debugger
    > szukasz okna tego czatu - a własciwie jego
    > procedury obsługi komunikatów - ustawiasz się
    > z przerwaniem i patrzysz jak on ten komunikat
    > WM_PAINT obsługuje ?

    Ale to chyba jakiś dissasembler masz na myśli ? Mamy przecież do
    dyspozycji goły exe i nic ponad to. Dodatkowo nie mamy pewności, czy
    nasza funkcja nie siedzi w jakimś dll - choć ok. w tym konkretnym
    przypadku to mało prawdopodobne. Załóżmy że przełamię "barierę językową"
    ;) Jak w takim kodzie znaleźć assemblerowy odpowiednik ~"case WM_PAINT"
    skoro na tym poziomie komunikat będzie reprezentowany przez liczbę a nie
    przez nazwę. Dodatkowo takich ~"case WM_PAINT" będzie tyle ile
    komponentów w aplikacji (dobrze myślę?) i skąd wiadomo który z nich to
    jest właśnie ten. Jeśli by chcieć szukać interesującego nas fragmentu
    kodu poprzez jakiś charakterystyczny string, to też mamy problem. To
    jest komponent chatu i wyświetla to co ludzie napiszą. Exe wrzucony do
    dissasemblera nie jest (?) działającym programem.
    Może źle zrozumiałem "włączasz debuger" ?

    > Wtedy zobaczysz co (tekst) i skąd (bufor)
    > bierze.A nawet jak/jakim_api to pisze :))))))

    Do tego dążę :)

    > Wtedy podmieniasz na swoją procedurę
    > i przed paint robisz kopie do logu ?

    Taki jest właśnie plan. Co prawda nigdy tego nie robiłem, ale w sieci
    pełno materiałów i przykładów jak to się robi, więc tu problemu nie
    powinno być :)