  • 41. Data: 2018-04-30 20:04:42
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 17:01 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > To że od wielu lat nie ma zim do których potrzeba by zimówek.

    Powiedz to tym wszystkim, którzy w tym roku leżeli w rowach lub nie mogli
    wyjechać z osiedlowej uliczki przy Puławskiej w Warszawie.
    Tak, wiem na te trzy dni w roku można zostawić auto. Cały szkopuł w tym,
    że Ci którzy tak robią to promil. Pozostali jadą 30 tam gdzie spokojnie
    można pojechać 70km/h, no i tych dni wcale nie ma klika a raczej
    kilkanaście w sezonie - ale to nie sezon na ten wątek :-)

    TG

  • 42. Data: 2018-04-30 20:06:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 17:27 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Tylko przedstawiłeś to trochę bardziej bezkompromisowo;)

    Masz rację, za mocno to napisałem.

    Dzięki, pozdrawiam
    TG

  • 43. Data: 2018-04-30 20:13:31
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Powiedz to tym wszystkim, którzy w tym roku leżeli w rowach lub nie
    > mogli wyjechać z osiedlowej uliczki przy Puławskiej w Warszawie.

    Ale nie dlatego że jechali na całorocznych prawda?
    Jak Ty źle zmienisz na/z z zimówek to i Ciebie to może spotkać.
    A największy plus całorocznych jest taki, że jesteś przed tym problemem
    zabezpieczony zawsze.

  • 44. Data: 2018-04-30 20:19:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 20:02 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Tym którzy jechali w marcu przy +15 na zimówkach?
    > Być może - ale Ty sam tak właśnie robisz.

    Ja sam sobie przekładam koła. Od nowego roku letnie zakładałem już dwa
    razy.
    Także, ja tak nie robię :-)

  • 45. Data: 2018-04-30 20:22:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > można pojechać 70km/h, no i tych dni wcale nie ma klika a raczej
    > kilkanaście w sezonie - ale to nie sezon na ten wątek :-)

    Kretynizm ludzi nie zna granic. A wystarczy zamiast letnich
    założyć całoroczne i jeździć spokojnie cały rok, na Puławską
    w wawie również.
    A może wzorem USA dla tych nie myślących wprowadzić obowiązek
    sprzedaży nowych aut z oponami całorocznymi?

    Co do wolnej jazdy to nie tylko zimą, ostatnio zaobserwowałem
    że lekki deszcz i nagle wszyscy jadą dwadzieścia kilometrów wolniej.
    Mądry człowiek jedzie jak inni, głupi robi slalom na pasach
    i wcześniej czy później nie dojedzie.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2018-04-30 20:26:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 20:13 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

> [...]
    > Jak Ty źle zmienisz na/z z zimówek to i Ciebie to może spotkać.
    > A największy plus całorocznych jest taki, że jesteś przed tym problemem

    Przed tym problemem tak (to jedyna zaleta całorocznych). Ale w awaryjnych
    sytuacjach, jak pokazują te statystyki lepiej mieć opony odpowiednie do
    sezonu.
    Teraz jeszcze do mnie dotarło (po ponownym przeczytaniu pierwszego posta),
    że statystyki mogą być bardziej skrajne: tam jest napisane "Najlepsza z
    testowanych opon całorocznych" i "Dobrej jakości opona letnia/zimowa".
    Czyli testowane letnie/zimowe wcale nie były najlepsze - ale "dobrej
    jakości". Gdyby do testów użyli "najlepszych" zimowych/letnich (pod
    warunkiem, że wiadomo jakie to modele) to różnice na niekorzyść
    całorocznych byłyby większe.

    TG

  • 47. Data: 2018-04-30 20:29:08
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Ja sam sobie przekładam koła.

    I jesteś gotów na codzienne zmiany?
    Zwłaszcza jak 16 marca, dzień po tym jak zmieniłeś opony na letnie, się
    obudzisz i zobaczysz za oknem śnieg?

    Jakoś nie wierzę....

  • 48. Data: 2018-04-30 20:31:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Przed tym problemem tak (to jedyna zaleta całorocznych). Ale w
    > awaryjnych sytuacjach, jak pokazują te statystyki lepiej mieć opony
    > odpowiednie do sezonu.

    To chyba je źle czytasz.
    Te statystyki pokazują głównie, że takim ogumieniem są całoroczne.
    Bo statystycznie dni zimowych zimą jest tak może 1%.

    A we wszystkich innych warunkach zimowe będą GORSZE.
    Zwłaszcza gdy mieszkasz w centrum kraju, albo na jego północy, a nie w
    górach.

  • 49. Data: 2018-04-30 20:41:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 20:29 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > I jesteś gotów na codzienne zmiany?
    > Zwłaszcza jak 16 marca, dzień po tym jak zmieniłeś opony na letnie, się
    > obudzisz i zobaczysz za oknem śnieg?
    >
    > Jakoś nie wierzę....

    Prognozy pogody co prawda są kiepskie, ale jakiś trend da się wyłapać.
    Skrajnymi przykładami starasz się mi udowodnić... no właśnie, co?
    Że robię głupotę kupując nowe zimówki/letnie? - lepiej wg Ciebie by było
    jakbym jeździł na całorocznych?

    TG

  • 50. Data: 2018-04-30 20:41:47

    Mon, 30 Apr 2018 20:19:20 +0200, w <o...@l...harvard.local>,
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(-a):

    > Ja sam sobie przekładam koła. Od nowego roku letnie zakładałem już dwa
    > razy.
    > Także, ja tak nie robię :-)

    I czym się kierujesz? Bo jeżeli bezpieczeństwiem, to na zimowe powinieneś
    zmieniać tylko gdy leży śnieg. Rozumiem, że studiujesz codziennie prognozę
    pogody, a gdy w nocy pada śnieg budzisz się 1h wcześniej i zmieniasz. No bo 2m
    to sprawa życia...