  • 31. Data: 2018-04-30 15:21:42
    Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 15:05 elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> pisze:

    > Tak z ciekawosci, napiszesz jakie w tym momencie masz opony? Ciekawe jak
    > ten model wypadl w testach drogi hamowania.

    Mam świeże auto - na kołach jeszcze fabryczne hankooki.
    Ale, wiem chyba do czego zmierzasz - wykażesz, że mógłbym do nowego auta
    kupić przecież lepsze niż fabryczne opony, które mają o 2m lepszą drogę
    hamowania. Taka nasza polska czysta złośliwość, aby tylko dopier...lić.
    Jeśli jednak nie było to Twoją intencją - z góry przepraszam.
    Uważam, że gdy mnie stać na coś lepszego - nawet jeśli to będzie najlepsza
    rzecz z najniższej półki, to warto dopłacić aby później nie pluć sobie w
    brodę "a mogłem.."
    Jak nie mam na klasę premium to przynajmniej wiem, że zrobiłem wszystko co
    byłem w stanie, aby w danym momencie zminimalizować ryzyko. Tyle tylko
    chciałem w tym wątku przekazać.

    TG

  • 32. Data: 2018-04-30 15:29:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 15:15 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:

    > "Rozumiem, że na lato kupujesz wyścigowe-prawie slicki, gdy popada w
    > garażu
    > zmieniasz na deszczówki, a na śnieg najlepsze zimówki (a gdy kilka dni
    > nie ma
    > śniegu zmieniasz na inne).

    Nie kupuję wyścigówek, kupuję najlepsze opony na jakie mnie stać w
    momencie ich zakupu.
    Na lato kupuję wg powyższej zasady letnie, na zimę zimowe.

    Jesteś czwartą czy piątą osobą, która się przyczepiła do mnie w tym wątku.
    Napiszesz w dwóch jasnych zdaniach co Cię tak ubodło w moim poście, że
    postanowiłeś się odezwać? - będę miał nauczkę na przyszłość aby inaczej
    formułować zdania...

    TG

  • 33. Data: 2018-04-30 17:01:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > wątku. Napiszesz w dwóch jasnych zdaniach co Cię tak ubodło w moim
    > poście, że postanowiłeś się odezwać? - będę miał nauczkę na przyszłość

    To że od wielu lat nie ma zim do których potrzeba by zimówek.
    Naprawdę tak źle znosisz krytykę że tego nie doczytałeś?

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2018-04-30 17:27:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > kupić przecież lepsze niż fabryczne opony, które mają o 2m lepszą drogę
    > hamowania. Taka nasza polska czysta złośliwość, aby tylko dopier...lić.

    No ale przecież nie on zaczął. Wyluzuj. Po prostu za ostro postawiłeś
    kwantyfikator, że w kwestii opon nie ma kompromisów, a on ci w
    najprostszy możliwy sposób udowodnił, że nawet ty sam idziesz na
    kompromisy.

> [...]
    > Uważam, że gdy mnie stać na coś lepszego - nawet jeśli to będzie
    > najlepsza rzecz z najniższej półki, to warto dopłacić aby później nie

    Ale zawsze to będzie kwestia kompromisu. Masz ileś tam PLN - musisz je
    rozdzielić między opony, klocki, tarcze, klasę samochodu a co za tym
    idzie ilośc poduszek i trzyliterowych skrótów, szkolenie na płycie
    poślizgowej. A i to jest kompromisem, bo co jak wydałeś wszystko na
    samochód i dostałeś raka jelita grubego od kiepskiego żarcia, na którym
    oszczędzałeś żeby mieć zajebiste opony? :P

    > Jak nie mam na klasę premium to przynajmniej wiem, że zrobiłem wszystko
    > co byłem w stanie, aby w danym momencie zminimalizować ryzyko. Tyle
    > tylko chciałem w tym wątku przekazać.

    Tylko przedstawiłeś to trochę bardziej bezkompromisowo;)

    Shrek

  • 35. Data: 2018-04-30 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Można.
    > Co Ci w tym zdaniu nie pasuje? - nie ma takich sytuacji? - nie warto
    > dążyć do minimalizacji ryzyka?

    Przejechałem w zyciu ponad milion km i uwazam, ze mmowienie ze 2 metry
    ratuja zycie i te dwa metry to jakosc opon to bzdury.

    Ale potrafie sobie wyobrazic kierowce ktory moze tak jezdzic ze
    rzeczywiscie margines bezpieczenstwa jest tak mały.
    W jego przypadku jednak operowałbym oponami jak w f1 - inne na deszcz,
    inne na suche itp. W koncu kazde 2 metry maja znaczenie.

    W cywilnej jezdzie nie ma to praktycznie zadnego znaczenia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 36. Data: 2018-04-30 18:51:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 30 Apr 2018 15:29:18 +0200, w <o...@l...harvard.local>,
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(-a):

    > Nie kupuję wyścigówek, kupuję najlepsze opony na jakie mnie stać w
    > momencie ich zakupu.
    > Na lato kupuję wg powyższej zasady letnie, na zimę zimowe.

    To stanowisz zagrożenie, bo zimówka w zimie obecnie ma marginalne zastosowanie.

    Co więcej -- wielosezonówki są obecnie niewiele gorsze od letnich/zimówek (a
    nawet lepsze -- zależy jakie opony porównamy), więc wcale nie jesteś lepiej
    "obuty".
    Ba - tak wyśmiewane Micheliny Crossclimate w zimie w ~90% przypadków będą
    lepsze od Twoich opon.

    Jeżeli chciałbyś mieć lepsze opony, to zimówki powinieneś zakładać tylko w
    przypadku jazdy po śniegu. Rozumiem, że od teraz tak będziesz robił, w końcu 2m
    to sprawa życia i śmierci :P

  • 37. Data: 2018-04-30 19:47:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 17:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > W cywilnej jezdzie nie ma to praktycznie zadnego znaczenia.

    W awaryjnej sytuacji, każda "pierdoła" ma znaczenie i może zadecydować o
    czyimś życiu lub śmierci.
    Mówienie, że dwa metry podczas awaryjnego hamowania nie mają znaczenia
    jest trochę niepoważne. Powiedz to tym wszystkim, którzy zginęli lub
    zostali ranni na przejściach dla pieszych.

    TG

  • 38. Data: 2018-04-30 20:00:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Można.
    > Co Ci w tym zdaniu nie pasuje? - nie ma takich sytuacji? - nie warto
    > dążyć do minimalizacji ryzyka?

    Można.
    Ale prędzej zrobisz to wielosezonówką niż parą letnia/zimowa.

    Zwłaszcza w klimacie umiarkowanym, takim jak Polska, gdzie przez pół
    roku masz na przemian warunki z lata i zimy.

    Więc tym co robisz teraz, ryzyko powiększasz a nie minimalizujesz.

  • 39. Data: 2018-04-30 20:02:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    g> pisze:

> [...]
    > Jak nie mam na klasę premium to przynajmniej wiem, że zrobiłem wszystko
    > co byłem w stanie, aby w danym momencie zminimalizować ryzyko.

    No ale nie zrobiłeś.
    I mówię Ci to jako posiadacz fabrycznych Hankooków i letnich i zimowych.
    O wiele bardziej wolałbym auto na uniwersalnych.

  • 40. Data: 2018-04-30 20:02:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > jest trochę niepoważne. Powiedz to tym wszystkim, którzy zginęli lub
    > zostali ranni na przejściach dla pieszych.

    Tym którzy jechali w marcu przy +15 na zimówkach?
    Być może - ale Ty sam tak właśnie robisz.