  • 1. Data: 2010-11-27 12:11:11
    Temat: Ogranicznik prądu zasilacza
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > Działenie tego ogranicznika prądu na jednym tranzystorze jest niebezpieczne,
    > bo ma mało podciętą charakterystykę prądową, co powoduje przekroczenie mocy
    > strat tranzystora Ten układ na schemacie z rezystorem do plusa, ogranicza
    > prąd do ok 13A, i ponad 200W mocy strat na tranzystorze.

    popatrz na zxct1009 i temu podobne

  • 2. Data: 2010-11-28 18:00:15
    Temat: Re: Ogranicznik prądu zasilacza
    Od: "komar" <k...@o...eu>

    Użytkownik "nenik" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > popatrz na zxct1009 i temu podobne

    Tylko,że tych układów i do nich podobnych nigdzie nie można zakupić.

  • 3. Data: 2010-11-28 19:32:07
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    komar wrote:

    > Tylko,że tych układów i do nich podobnych nigdzie nie można zakupić.

    Taki układ można złożyć z elementów dyskretnych bezproblemowo na
    podstawie schematu wewnętrznego.
    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2010-11-28 21:35:39
    Od: "komar" <k...@o...eu>

    Użytkownik "j.r." <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Taki układ można złożyć z elementów dyskretnych bezproblemowo na
    > podstawie schematu wewnętrznego.
    > --
    > pzdr, j.r.

    Ale jak jest zasilany ten układ, bo ma tylko 3 końcówki ?

  • 5. Data: 2010-11-28 21:58:28
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    komar wrote:
    > Użytkownik "j.r." <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak jest zasilany ten układ, bo ma tylko 3 końcówki ?
    Hint:
    Iout min typ max
    Output current VSENSE =0V 1 4 15 ?A
    VSENSE =10mV 90 104 120 ?A
    VSENSE =100mV 0.975 1.002 1.025 mA
    Układ potrzebuje ok 4?A do własnego działania i tyle przepuszcza bez
    sygnału na wejściu.
    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2010-11-28 23:07:19
    Od: "komar" <k...@o...eu>

    No ale ja pytałem sie jak jest zasilany, a nie o parametry. Zrobiłem to i
    nie działa. Zasilanie +20V ( przed stabilizatorem napięcia) . Układ to
    LM358. Spadek U na sensorze do 300mV i nie działa. Napięcie na wyjsciu to
    15v bez obciązenia. Przy spadku U na sensorze 119mV napięcie 13,5v. Rezystor
    obciązenia tego niby "ZXC1009" to 1100 om.

  • 7. Data: 2010-11-29 06:38:01
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    komar wrote:
> [...]
    > na wyjsciu to 15v bez obciązenia. Przy spadku U na sensorze 119mV
    > napięcie 13,5v. Rezystor obciązenia tego niby "ZXC1009" to 1100 om.
    Witam,
    ale on jest zasilany od Vsense+ do Iout przez źródło prądowe ok 4uA.
    Tutaj nie możesz stosować LM358, on ma maksymalne napięcie wejściowe
    Uin=Ucc-1,5V cyli przy 20V ma 18,5V max na wejściu.

    Możesz zrobić coś z R2R na wejściu np. OPA340:
    http://obrazki.elektroda.net/53_1291012357.png
    Mam nadzieję że jest dostęp do pliku bez logowana.
    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2010-11-29 07:49:27
    Od: Stasiek_T <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-28 19:00, komar pisze:

    > Tylko,że tych układów i do nich podobnych nigdzie nie można zakupić.

    W Farnellu po 5,36 pln dostępne 1591 szt.

    Pozdrawiam.

    --
    Stasiek_T

  • 9. Data: 2010-11-29 12:23:30
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Mon, 29 Nov 2010 07:38:01 +0100, "j.r."
    <j...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Możesz zrobić coś z R2R na wejściu np. OPA340:
    >http://obrazki.elektroda.net/53_1291012357.png
    >Mam nadzieję że jest dostęp do pliku bez logowana.

    Dostęp jest :-)
    W takim układzie powinien też działać "zwyczajny" TL071. Nawet bez
    układu ograniczającego napięcie zasilania.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 10. Data: 2010-11-29 13:28:44
    Od: "komar" <k...@o...eu>

    Użytkownik "Stasiek_T" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W Farnellu po 5,36 pln dostępne 1591 szt.
    >
    > Pozdrawiam.
    >
    > --
    > Stasiek_T

    Ale Farnell odpada, bo tam są problemy z zakupem.