-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.c138-220.icpnet.pl!not-for-mail
From: W <...@...kom>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
Date: Tue, 22 Aug 2023 01:02:51 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <uc0qer$ioqk$1@news.icm.edu.pl>
References: <ubo0ae$45ao$2@news.icm.edu.pl> <ubvmti$d63$1$kolczan@news.chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 21 Aug 2023 23:02:51 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="c138-220.icpnet.pl:85.221.138.220";
logging-data="615252"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Content-Language: pl
In-Reply-To: <ubvmti$d63$1$kolczan@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716309
[ ukryj nagłówki ]> Kiedy ostatnio tam jeździłeś i jak szybko Ci się udało pojechać?
>
To nie ma większego znaczenia ile akurat ostatnio jechałem*, tylko ile
można - wówczas łatwo jest wytłumaczyć po co w samochodach potrzeba
osiągania 150+ - bo w Niemczech można... producenci chcą/muszą? mieć w
ofercie samochody "na Niemcy", modele te podciągają całą resztę
asortymentu i mamy wyścig zbrojeń.
Coś tam Volvo próbowało ograniczać do 180, ale zaraz znalazły się firmy
oferujące tuning/zdjęcie blokady, więc to nie to. To musiałby być
globalny zjazd zapotrzebowania na osiągi, żeby mogło odnieść skutek
a Niemcy wydają mi się tutaj "problemem".
Pozostaje wymówka, że "można na torze, itp.", ale to już drastycznie
zmniejszyłoby liczbę potencjalnych zainteresowanych.
Hmm, obecnie dostępne szerzej elektryki poniekąd wpisują się w ten
pomysł - rzadko kiedy jeżdżą > 150, jeśli nawet przycisną to raczej nie
na długo, ale coś czuję, że to też się rozkręci w najbliższych latach
niekoniecznie w kierunku zmniejszania zużycia zasobów.
*Dla ścisłości - ostatnio w DE (Berlin) byłem 10 dni temu - może gdzieś
tam dociągnąłem do 180, z tym, że takie dane z pojedynczego przejazdu
niewiele mówią...
wczoraj sprawdzałem - z ostatnich 24900+ km przebiegu (przy czym w
Niemczech 5% tego przebiegu, Vectra C 1.9 120KM) mam średnią dokładnie
50 km/h.
Powiedzmy, że wiem jak możliwie wydajnie korzystać z tego produktu.
Przy okazji - ciekawe jakiego zużycia energii elektrycznej na 100 km
można by się spodziewać w elektryku przy takiej eksploatacji.
W dni robocze samochód obsługuje głównie na obrzeżach dużego miasta
dojazdy żony do pracy 2x12 km, jakieś zakupy, szkołę, inne krótkie
5-10-15 km wyjazdy, resztę przebiegu (do ok. 17 tys. km/rok) dobijam ja
eksploatacją raczej dynamiczną i z dość wysokimi przelotowymi ale
spalanie mam z tych prawie 25 tys. km - 6.85 l ON/100km więc
ekonomicznie też potrafię jechać.
Pozdrawiam
--
W.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.08.23 01:12 LordBluzg(R)??
- 22.08.23 01:15 LordBluzg(R)??
- 22.08.23 02:56 W
- 22.08.23 13:20 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=