  • 1. Data: 2014-03-29 14:22:05
    Temat: Ogniwa NiCd - 0V i nie wzrasta przy ładowaniu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Przed planowanym małym projektem w domu w ten weekend postanowiłem
    przygotować długo (rok? półtora?) nieużywaną wiertarkę Black&Decker 18V.
    Aku ładuje się OK, drugi już nie, ładowarka miga szybko LED: bateria do
    kitu.

    Po rozebraniu obudowy i podłączeniu na chwilę zasilacza przez opornik
    okazuje się, że z 15 ogniw tylko na 4 pojawia się napięcie ładowania 1.4V
    a reszta pokazuje w czasie ładowania 0V - wewnętrzne zwarcie...
    Z tych 4 niby "dobrych", po odłączeniu zasilacza tylko na 3 utrzymuje się
    około 1.2V, ten czwarty ledwie pokazuje 900mV obciążony woltomierzem.
    Bida panie...

    Tu pytanie: da się jakoś te ogniwa zregenerować czy szmelc?

  • 2. Data: 2014-03-29 14:34:52
    Temat: Re: Ogniwa NiCd - 0V i nie wzrasta przy ładowaniu
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 29 marca 2014 14:22:05 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    >
    > Bida panie...
    >

    > Tu pytanie: da się jakoś te ogniwa zregenerować czy szmelc?

    Weź kondensator z 2mF/25V. Naładuj go do 20V i rozładuj przez padnięty akumulatorek.
    Trzeba zachować biegunowość. Czasami trzeba kilka razy powtórzyć strzał przez
    akumulatorek. To chamska metoda ale często działa. Nic nie ryzykujesz bo w tej chwili
    akumulatorki to szmelc.

  • 3. Data: 2014-03-29 15:09:16
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > Tu pytanie: da się jakoś te ogniwa zregenerować czy szmelc?

    Raczej szmelc. Nawet jak zastosujesz opisaną obok metodę do
    przestrzelenia zwartych ogniw, to pozostanie Ci bieda z nędzą na niby
    sprawnych. Tylko wymiana kompletu ogniw na nowe lub wymiana całego
    modułu. Jakby co, to korzystam z tej firmy: www.batimex.pl Tylko szukaj
    albo po nazwie akumulatora, albo nazwie elektronarzędzia albo po nazwie
    samego ogniwa.
    Może inni podpowiedzą swoje typy sprawdzonych dostawców akumulatorów.
    Maciek

  • 4. Data: 2014-03-29 17:39:40
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 29.03.2014 15:09, Maciek pisze:

> [...]
    > samego ogniwa.
    > Może inni podpowiedzą swoje typy sprawdzonych dostawców akumulatorów.
    allegro, 18650. jak ich nie zabijesz za dużym prądem - będzie tanio i dobrze
    ToMasz

  • 5. Data: 2014-03-29 18:50:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> wrote in message

    > allegro, 18650.
    > jak ich nie zabijesz za dużym prądem - będzie tanio i dobrze

    18650 to nie są przypadkiem ogniwa litowo-jonowe?? :-)
    W mojej wiertarce są jeszcze takie NiCd... inna chemia.

  • 6. Data: 2014-03-29 21:18:02
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-29 18:50, Pszemol pisze:

    > 18650 to nie są przypadkiem ogniwa litowo-jonowe?? :-)
    > W mojej wiertarce są jeszcze takie NiCd... inna chemia.

    Możesz wymienić na NiMH.
    Do litowo-jonowych musi być inna ładowarka.

  • 7. Data: 2014-03-29 21:28:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-29 14:22, Pszemol wrote:
    > Przed planowanym małym projektem w domu w ten weekend postanowiłem
    > przygotować długo (rok? półtora?) nieużywaną wiertarkę Black&Decker 18V.

    Niewiele Ci to pomoże, ale ja w swojej starej Wagner 12V wsadziłem
    "podwiązany sznurkiem" akku żelowy 12V. Ciągnie lepiej niż te małe NiMh
    i wyszło coś koło 5x taniej...

    U Ciebie wystarczyło by 3x po 6V 1.3Ah. Ładowanie ze stabilizatora nawet
    przez rezystor. Wiem że druciarstwo... no ale działa.

  • 8. Data: 2014-03-30 11:22:04
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-03-29 14:22, Pszemol pisze:
    > Przed planowanym małym projektem w domu w ten weekend postanowiłem
    > przygotować długo (rok? półtora?) nieużywaną wiertarkę Black&Decker 18V.

    BTW TEMATU:

    ja wczoraj wyciągnąłem z piwnicy kamerę sony Hi8 kupioną w 1998r, leżała
    nieużywana z 14 lat, dwie baterie INFOLITHIUM Li-ion madeinjapan budziły
    się długo ale w końcu sie naładowały i działają jak najbardziej
    prawidłowo (dzisiaj przetestowałem czasy pracy i 130minut dla mniejszej
    i 270minut dla większej NP-F550)

    co jakość to jakość :)

  • 9. Data: 2014-03-30 16:38:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "fifak" <f...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > (dzisiaj przetestowałem czasy pracy i 130minut dla mniejszej i 270minut

    To raczej nie przykład na jakość tylko na akumulator z innej chemii.

  • 10. Data: 2014-03-31 16:09:37
    Temat: Odp: Ogniwa NiCd - 0V i nie wzrasta przy ładowaniu
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > Bida panie...
    >
    > Tu pytanie: da się jakoś te ogniwa zregenerować czy szmelc?

    Zastosować Superkondensator.
    Skoro ludzie stosują je do wspomagania rozrusznika w aucie, to z taką
    zabaweczką chyba sobie poradzi?

    --
    -- .
    pozdrawiam