  • Data: 2012-09-05 12:26:36
    Temat: Re: Ogniwa Li-Ion L18650 - jak ładować?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rzymo" napisał w wiadomości
    >Prosta ładowarka to LM317T + kupka elementów:
    >http://shdesigns.org/lionchg.html (pod koniec strony charakterystyka,
    >ładnie widać CCCV). Albo 2x LM:
    hmentid=99798 .
    >Tak ładowałem swoje pierwsze ogniwa w lampkach rowerowych. Teraz
    >korzystam z gotowców od Chińczyków
    > http://dx.com ).
    >Najważniejsza zasada - zwykłych ogniw nie ładować do napięcia
    >wyższego niż 4.2V (chociaż już się pojawiły pojemniejsze, którym nie
    >straszne 4.35V).

    Fachowcy mowia jedna rzecz - w fazie CV trzeba kontrolowac prad i jak
    spadnie ponizej pewnego malego - odlaczyc ladowanie.
    Nie zostawiac na dluzej pod napieciem 4.2V.

    Inni fachowcy, ktorzy te ogniwa wykorzystuja, np w telefonach - jakby
    sie do tego zalecenia stosowali.
    Wiec moze istotne.

    J.