  • Data: 2012-09-06 00:11:49
    Temat: Re: Ogniwa Li-Ion L18650 - jak ładować?
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Michał Lankosz napisał:
    > W dniu 2012-09-05 12:33, rzymo pisze:
    [..]
> [...]
    -ultrafire18650p.html
    > http://www.jet-pol.pl/p47,akumulator-li-ion-18650p-a
    w-2200mah.html .
    > O właśnie, na przykład takie - jak się je ładuje gdybym wmontował do
    > swojego urządzenia? Wystarczy podłączyć te 4,2V z jakimś ograniczeniem
    > prądu? Czy też nie można dłużej trzymać pod takim napięciem.

    4,2V i ogranicznik prądu to jest właśnie ładowarka do ogniw Li-xxx

    > Czy podczas ładowania/rozładowania mogą być (te z zabezpieczeniem)
    > połączone szeregowo bądź równolegle? "Zwykłe" Li-Ion potrzebują
    > balancera - to wiem.
    > Jaki jest adres strony producenta AW, nie znalazłem.

    Ta elektronika zabezpieczająca jest prawdopodobnie wierną kopią
    elektroniki z baterii w telefonach, zadanie jej to odciąć ogniwo gdy:
    1. napięcie spadnie poniżej x
    2. napięcie wzrośnie powyżej y
    3. prąd z/do ogniwa przekroczy z
    4. temperatura ogniwa wzrośnie powyżej t

    wartości x y z t ustawiane w produkcji.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html