eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOglaszam ostatni rok w historii Polski w ktorym można było zapierdalać z promilami za zakończony.Re: Oglaszam ostatni rok w historii Polski w ktorym można było zapierdalać z promilami za zakończony.
  • Data: 2014-01-03 11:19:16
    Temat: Re: Oglaszam ostatni rok w historii Polski w ktorym można było zapierdalać z promilami za zakończony.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 2 Jan 2014, masti wrote:

    > Dnia pięknego Thu, 02 Jan 2014 15:28:47 -0800 osobnik zwany kogutek444
    > napisał:
    [...]
    > nie mają
    > - konfiskata samochody - jest niekonstytucyjna bo może to być samochód
    > bedący własnością kogoś innego

    To teraz bierzesz KK i wyjaśniasz nam konstytucyjność paru przepisów
    tej ustawy. Dla wygody zacytuję (zaczyna się mocno, bo od szpiegostwa,
    co "zasady" nie zmienia):

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,220,,,us
    tawa-z-dnia-6061997-r-kodeks-karny.html
    +++
    Art. 139.
    W sprawie o przestępstwo okreœlone w art. 127, 128 oraz 130 sšd
    może orzec przepadek, o którym mowa w art. 39 pkt 4, również wtedy,
    gdy przedmioty nie stanowiš własnoœci sprawcy.
    Art. 140.
    [...]
    § 4. W sprawie o przestępstwo okreœlone w § 1-3 sšd może orzec przepadek,
    o którym mowa w art. 39 pkt 4, również wtedy, gdy przedmioty nie stanowiš
    własnoœci sprawcy.
    [...]
    Art. 202.
    [...]
    § 5. Sšd może orzec przepadek narzędzi lub innych przedmiotów, które
    służyły lub były przeznaczone do popełnienia przestępstw okreœlonych
    w § 1-4b, chociażby nie stanowiły własnoœci sprawcy.
    [...]
    Art. 256.
    [...]
    § 4. W razie skazania za przestępstwo okreœlone w § 2 sšd orzeka przepadek
    przedmiotów, o których mowa w § 2, chociażby nie stanowiły własnoœci sprawcy.
    [...]
    Art. 269b.
    [...]
    § 2. W razie skazania za przestępstwo okreœlone w § 1, sšd orzeka
    przepadek okreœlonych w nim przedmiotów, a może orzec ich przepadek,
    jeżeli nie stanowiły własnoœci sprawcy.
    [...]
    Art. 293.
    [...]
    § 2. Sšd może orzec przepadek rzeczy okreœlonej w § 1 oraz
    w art. 291 i 292, chociażby nie stanowiła ona własnoœci sprawcy.
    [...]
    Art. 299.
    [...]
    § 7. W razie skazania za przestępstwo okreœlone w § 1 lub 2, sšd
    orzeka przepadek przedmiotów pochodzšcych bezpoœrednio albo poœrednio
    z przestępstwa, a także korzyœci z tego przestępstwa lub ich
    równowartoœć, chociażby nie stanowiły one własnoœci sprawcy.
    [...]
    ---

    Wychodzi, że spiracenie programu jest tak poważne, że można orzec
    przepadek narzędzi "choćby nie stanowiły własności sprawcy", ale już
    w omawianym temacie - nie.
    Twoim zdaniem jak rozumiem.

    Dziełem sztuki jak rozumiem jest:
    +++
    Art. 316.
    § 1. Pienišdze, dokumenty i znaki wartoœciowe podrobione,
    przerobione albo z usuniętš oznakš umorzenia oraz podrobione
    lub przerobione narzędzia pomiarowe, jak również przedmioty
    służšce do popełnienia przestępstw okreœlonych w tym rozdziale
    ulegajš przepadkowi, chociażby nie stanowiły własnoœci sprawcy.
    ---

    Pożyczyłeś drukarkę - przepada, do widzenia (tam nie ma
    "sąd może"!)
    Całkiem tak, jak przy pożyczaniu samochodu :P
    Można? - można. Co nie znaczy że trzeba :P, teraz część druga:

    > - odbieranie prawa jazdy - skutecznie zniechęci alkoholików do leczenia
    > się.

    Czy ja się mylę, czy sprawca tytułowego zamieszania *MIAŁ* odebrane PJ,
    co znakomicie dowodzi W TYM KONTEKŚCIE:

    - nieskuteczności tej kary
    - pomieszania z poplątaniem, bo to NIE CHODZI o człowieczka, który
    z bojaźnią, strachem i ostrożnością nadzwyczajną przemyka się
    30 km/h wskutek wypicia dwu piw?

    Streszczając - obawiam się, że "jak zwykle" kampania pójdzie nie
    w tę stronę co powinna. Łapać będzie się "dwupiwowców" a nie
    "dwupromilowców", wykazując nadzwyczajną skuteczność w tym pierwszym.
    Tak jakby dajmy na to "zero promili" miało być remedium na dwupromilowca
    wspartego prochami, czującego się bezkarnie na drodze.

    Niniejszym uprzejmie wnoszę, aby mój prostest wobec tezy
    o niekonstytucyjności kary przepadku rzeczy "choćby nie stanowiły
    własności sprawcy" w żaden deseń nie był kojarzony z tezą, jakoby
    karanie za "oderwane promile" (sam fakt jazdy z limitem przekraczającym
    urzędowy, NISKI limit) miałbym uznawać za celowe.

    pzdr, Gotfryd