  • Data: 2017-12-27 08:40:49
    Temat: Re: Oficjalnie - spowalniamy stare iPhone'y
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-12-27 o 04:21, Pszemol pisze:
    > "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message

    > Nóweczkę 4S? Gdzie?

    > Oj, chyba coś inaczej czytamy...

    Takoż i ty :)

    > Ficzer polega na wykrywaniu starego, zużytego akumulatora
    > który poległby w czasie piku poboru prądu przez procesor
    > bo z racji dużej oporności wewnętrznej takiego starego aku
    > nie jest on w stanie dostarczyć dużego prądu nawet chwilowo.

    Ładne, tyle że nieprawda. Wszak nawet kilkuletnie akumulatory sprostają
    "pikom" telefonu. Nie słyszałem bowiem, aby na Androidzie masowo
    wyłączały się telegony, po prostu krócej działają. Ficzer polega na tym
    jednak, że takie kilkuletnie aku zamiast wytrzymywać dnia, wytrzymują 3
    godziny. I tu w sukurs przychodzi emejzing ajfona - taktowanie zwalnia
    się tak, że jajogłowy emejzing z ajfonem ciągle będzie trzymał 1 dzień.
    Cnota zachowana (mimo że dawno stracona), telefon ciągle trzyma dzień na
    baterii (inaczej po pół roku zaczęłoby się już irytowanie, że bateria
    starcza na pół dnia), a że z czasem zwalnia - jak widać po Pszemolu,
    wyznawcy zawsze znajdą usprawiedliwienie.

    > Przy wykryciu takiego starego aku pobór prądu procesora
    > w szczycie jest niwelowany poprzez modulację taktowania zegara.
    >
    > Bardzo podobne zachowanie się do tego w procesorach Pentium
    > Intela, które przy wykryciu niedostatecznego chłodzenia (czyli
    > zbyt wysokiej temperatury rdzenia) zabezpieczają się przed
    > sfajczeniem przez wstrzymywanie sygnału zegarowego...

    Tylko że niedostateczne chłodzenie skutkuje uszkodzeniem procesora, i
    tutaj ochrona jest uzasadniona, a stara bateria skutkuje tylko irytacją
    ajfoniarza, koniecznością jej ładowania 3 razy dziennie i brakiem
    możliwości jej wymiany, czyli jednorazowe jajo ląduje w koszu.

    > Jak masz rzeczywiście stary aku (ja mam taki w swoim iPhone4
    > którego używam na wyjazdach do Kanady czy Polski) to się
    > iPhone niestety lubi wyłączyć gdy aku pokazuje 30% naładowania

    Łał, ficzer nieznany większości androidowców :) Masz po prostu kiepski
    telefon. Normalnie doradziłbym ci wymianę baterii nawet na taką podróbę
    za 30zł, ale...

    > ale np. temperatura na zewnątrz bliska zera C i trzymam go w ręce.
    > Pracuje tam stary iOS który nie ma tego ficzerka i aku lubi
    > paść gdy wystąpi impuls prądu z którym sobie aku nie radzi...
    > Ale tu mówię o prawdziwych, zuzytych starociach: iOS 7 @ iP4.
    > Nawet nie iP4S.

    "Prawdziwie zużyty akumulator" - jajfonowcy są jak komunizm - rozwiązują
    problemy nieznane w żadnym innym normalnym ustroju.

    --
    Liwiusz