  • 421. Data: 2010-12-21 08:33:24
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (było: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni?)
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 21 Dec 2010 08:31:57 +0000 osobnik zwany Lovtza
    wystukał:

    > mastinapisal

    > Trzy przykłady tak na bardzo szybko prosto spod ręki:
    >
    > 1. cała dyskusja w tym temacie
    > 2. to, że nikt nie zareagował oburzeniem, na taką głupotę, jak
    > 'hamowanie pulsacyjne"
    > 3. twoja obecność tutaj

    czyli jednk zamiast merytorycznej odpowiedzi chamskie odzywki.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 422. Data: 2010-12-21 08:52:50
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Lovtza"
> [...]
    >powiększyć powierzchnię przylegania przedniej opony. Bez tego nie da się
    >efektywnie hamować motocyklem.
    >
    >Teraz - hamowanie pulsacyjne, polegające na puszczaniu i naciskaniu hebla
    >powoduje jedynie, ze motocykl zaczyna skakać przodem góra dół i cała akcja
    >pracy hamulcem idzie w ściskanie i samoczynne rozprężanie zawieszenia z
    >przodu. Tam nie ma wtedy żadnego efektywnego hamowania, jakieś jest, ale
    >nie efektywne i na pewno nie bezpieczne. Pojawia się zatem totalna
    >niestabilność, przez którą łatwo się wyłożyć.

    Ty, ale może pouczysz się wreszcie fizyki? I nie, nie chodzi mi
    o stabilność, czy jej brak przy ewentualnym hamowaniu pulsacyjnym, bo ta
    faktycznie może powodować problemy, ale o rozkład sił.
    Według ciebie siły powodujące kompresję zawieszenia magicznie znikają na
    poziomie amortyzatora? Sprężyna nie jest nigdzie podparta i tak sama
    sobie się spręża siłą woli?

    >ABS też nie hamuje pulsacyjnie. Ilość powtórzeń jakie jest w stanie

    Liczba!

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 423. Data: 2010-12-21 09:07:38
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2010-12-20 23:42, Lovtza pisze:
    > KJ Siła Słównapisal

    > Na litość boską! Jakie hamowanie pulsacyjne!?

    takie na przykład:

    http://www.virago.fora.pl/ogolne,1/moto-szkola-suzuk
    i-technika-jazdy,158.html

    > Teraz - hamowanie pulsacyjne, polegające na puszczaniu i naciskaniu
    > hebla powoduje jedynie, ze motocykl zaczyna skakać przodem góra dół i

    jesli zaczniesz "pulsowac" w momencie kiedy zaczyna sie kompresowac
    zawiecha to owszem, ale opisujesz wylacznie efekt nieprawidlowego uzycia
    hamowania a nie jego efekt sam w sobie, co (pozwole sobie zacytowac):

    "Ktokolwiek kto ma pojęcie o technice jazdy po prostu wyśmieje"

    > a nie wisząc na kierownicy

    wiszenie na kierownicy dociaza przod a dociazenie przodu poprawia
    skutecznosc hamowania przodem.

    > Ludzie, to czytają też początkujący. Zastanówcie się dwa razy zanim
    > przysracie jakąś głupotą, bo ktoś sobie krzywdę może zrobić...

    Poczatkujacy to czytaja bardziej portal scigacz.pl.
    Ale skoro poczatkujacy powinni byc chronieni przed nasza glupota to moze
    lepiej wyjebac ta bramke?
    Jeszcze ktos przez portal tu wejdzie i przez nasze rady se krzywde
    zrobi. Udziwgniesz moralna odpowiedzialnosc za taki fakt?

    KJ

  • 424. Data: 2010-12-21 09:24:25
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    mastinapisal

    > czyli jednk zamiast merytorycznej odpowiedzi chamskie odzywki.

    Ależ to są trzy, bardzo merytoryczne argumenty. Dla ciebie nawet to że nie
    należy dotykać gorących przedmiotów, bo można się sparzyć nie będzie
    merytorycznym argumentem. Tylko największy uparciuch będzie twierdził, że
    ten temat pokazał kulturę dyskusji na tej grupie. Tylko osoba, która nie
    ma pojęcia o technice jazdy motocyklem będzie opowiadała o hamowaniu
    pulsacyjnym w motocyklu. I tylko najzagorzalszy mudżahedin będzie chciał
    przekonać kogokolwiek, że twoje pełne nienawiści prywatne wycieczki
    wniosły tutaj cokolwiek do dyskusji.

  • 425. Data: 2010-12-21 09:25:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 21 Dec 2010 09:24:25 +0000 osobnik zwany Lovtza
    wystukał:

    > mastinapisal

    > Ależ to są trzy, bardzo merytoryczne argumenty.

    nudny jednak jesteś jak flaki z olejem.

  • 426. Data: 2010-12-21 09:25:50
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-12-21 10:07, KJ Siła Słów pisze:
    > takie na przykład:
    >
    > http://www.virago.fora.pl/ogolne,1/moto-szkola-suzuk
    i-technika-jazdy,158.html

    IMHO ktoś tam używa skrótu myślowego pisząc o hamowaniu pulsacyjnym.
    Tak naprawdę chodziło o (cytat z powyższego tekstu):
    "(..)Równocześnie, w ciągu ok. 0.5. sekundy równomiernie zwiększamy
    hamowanie przodem.(..)"
    Co prawda zaraz potem człowiek znowu pisze "pulsacyjne", ale myślę, że
    właśnie miał na myśli hamowanie na granicy przyczepności. Z pewnością
    nie może być mowy o całkowitym odpuszczeniu klamki hamulca i jej
    ponownym wciśnięciu.

    > wiszenie na kierownicy dociaza przod a dociazenie przodu poprawia
    > skutecznosc hamowania przodem.

    Przód i tak będzie dociążony a uwieszając się na kierownicy pogarszasz
    sobie jednocześnie sterowność pojazdem i utrudniasz przedniemu kołu
    naturalne wężykowanie.

    --
    duddits
    FZ8N.pl

  • 427. Data: 2010-12-21 09:28:39
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byĹ&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sÄ&#65533; chÄ&#65533;tni?)
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    Mariusz Kruknapisal

    > Ty, ale może pouczysz się wreszcie fizyki?

    Ty, a może pójdziesz do jakiejś poważnej szkoły jazdy motocyklowej (od
    razu powiem - w Polsce o taką ciężko) i przestaniesz błądzić w
    dociekaniach? Mi na prawdę nie chce się tego wszystkiego tłumaczyć, bo to
    nie temat na dyskusję na forum. Co więcej, nie czuję się w żaden sposób
    zobowiązany do uzupełniania cudzych braków w elementarnej wiedzy
    dotyczącej jazdy motocyklem.

  • 428. Data: 2010-12-21 09:42:09
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2010-12-21 10:25, duddits pisze:

    > Przód i tak będzie dociążony

    Ano w zasadzie bedzie.

    > a uwieszając się na kierownicy pogarszasz

    Pytanie co to jest tak naprawde to cale uwieszanie. Ja jakos inaczej
    siedze na gixerze albo mam inna geometrie osobista bo nie mam nawet po
    dlugich trasach problem z nadgarstkami wiec doslownie sie uwiesic jakos
    nie potrafie, raczej pochylic sie tak zeby conieco dociazyc, ale dalej
    cialo jest oparte dupa o siodelko.

    KJ

  • 429. Data: 2010-12-21 09:48:31
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

> [...]
    > dlugich trasach problem z nadgarstkami wiec doslownie sie uwiesic jakos
    > nie potrafie, raczej pochylic sie tak zeby conieco dociazyc, ale dalej

    A pamieta kolega o tym, ze przy hamowaniu trza miec rece w lokciach
    wyprostowane?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 430. Data: 2010-12-21 09:50:56
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    dudditsnapisal

> [...]
    > właśnie miał na myśli hamowanie na granicy przyczepności. Z pewnością
    > nie może być mowy o całkowitym odpuszczeniu klamki hamulca i jej

    Celowo zaznaczyłem "poważna szkoła". Z całym szacunkiem, ale w moim
    odczuciu to czego w 2007 roku uczono w SMS nie miało nic wspólnego z
    poważną szkołą.

    Uwieszenie się na kierownicy przede wszystkim zaburza samoistną tendencję
    motocykla do utrzymania się w pionie (wynikającą z działania sił
    żyroskopowych). Ponadto w przypadku motocykli sportowych prowadzi do
    odrywania się tyłu od nawierzchni. Jeśli trzymasz kurczowo kierownicę (bo
    na niej wisisz), to nie ma mowy o wyczuciu poślizgu (czyli wyłapaniu
    utraty sił na kierownicy), czy też precyzyjnym dozowaniu hamulca.
    Uprzedzając pytanie - tak, da się hamować na maxa z maksymalnej prędkości
    z luźnymi rękoma. Takich rzeczy uczy się w poważnych szkołach. "Odpierdol
    się od kierownicy, ręce luźno" to pierwsze komendy od instruktora, które
    tam usłyszysz. A nie jakieś pierdy o hamowaniu tyłem i dodawaniu
    pulsacyjnie przedniego hebla.

    I mówię to nie po to, aby się mądrzyć, tylko aby zainteresować tematem, bo
    sam temat techniki jazdy jest po prostu pasjonujący ;)