  • 431. Data: 2010-12-21 09:53:18
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (było: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni?)
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-12-21 10:42, KJ Siła Słów pisze:
    > Pytanie co to jest tak naprawde to cale uwieszanie.

    Z grubsza: napór rękoma na kierownicę. To naturalna tendencja w czasie
    gwałtownego hamowania. Jeśli się jej nie przeciwdziała pogarsza się w
    znaczący sposób sterowność motocykla, dodatkowo jest znacznie utrudnione
    operowanie klamkami.
    Uwieszony na kierownicy będzie miał spore trudności np. z ominięciem
    przeszkody na drodze.

    --
    duddits
    FZ8N.pl

  • 432. Data: 2010-12-21 09:59:46
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-12-21 10:50, Lovtza pisze:
    > Celowo zaznaczyłem "poważna szkoła". Z całym szacunkiem, ale w moim
    > odczuciu to czego w 2007 roku uczono w SMS nie miało nic wspólnego z
    > poważną szkołą.

    Też słyszałem tę opinię, ale jako że sam nie miałem (nie)przyjemności
    korzystać z ich usług to nie chciałem komentować w ten sposób :)

    Co do reszty to nie musisz mnie uświadamiać. O odpier... się od
    kierownicy słyszałem od tego samego pana :)

    Na początku nie jest to łatwe, to fakt. I wydaje się takie nienaturalne
    w sumie (jak niby mam zostawić tę kierownicę??), ale potem okazuje się,
    że to jedyny skuteczny i bardzo bezpieczny sposób kierowania jednośladem.

    --
    duddits
    FZ8N.pl

  • 433. Data: 2010-12-21 10:03:12
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byĹ&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sÄ&#65533; chÄ&#65533;tni?)
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Lovtza"
    >Ty, a może pójdziesz do jakiejś poważnej szkoły jazdy motocyklowej (od
    >razu powiem - w Polsce o taką ciężko) i przestaniesz błądzić w
    >dociekaniach? Mi na prawdę nie chce się tego wszystkiego tłumaczyć, bo to
    >nie temat na dyskusję na forum. Co więcej, nie czuję się w żaden sposób
    >zobowiązany do uzupełniania cudzych braków w elementarnej wiedzy
    >dotyczącej jazdy motocyklem.

    Ach, to ta słynna merytoryka ze ścigacza? Weź sobie jednak książkę do
    fizyki na poziomie liceum. Poczytaj. Rozrysuj sobie siły i zobacz co się
    dzieje przy hamowaniu.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 434. Data: 2010-12-21 10:03:29
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    KJ Siła Słównapisal

    > http://www.virago.fora.pl/ogolne,1/moto-szkola-suzuk
    i-technika-jazdy,158.html

    Wyraźnie zaznaczyłem, że mówię o poważnych szkołach. To co działo się na
    SMS w 2007 nie miało nic wspólnego z poważną szkołą motocyklową.

    > jesli zaczniesz "pulsowac" w momencie kiedy zaczyna sie kompresowac
    > zawiecha to owszem, ale opisujesz wylacznie efekt nieprawidlowego uzycia
    > hamowania a nie jego efekt sam w sobie, co (pozwole sobie zacytowac)

    Wszystko fajnie, tylko problem polega na tym, że "hamowanie pulsacyjne"
    samo w sobie jest nieprawidłowym użyciem hamulca. Widziałeś, aby
    ktokolwiek, w jakichkolwiek sportach motorowych urządzał takie szopki? A
    przecież tam wszyscy jeżdżą na granicy przyczepności i nie mów mi że to
    nie ma związku ;)

    > Poczatkujacy to czytaja bardziej portal scigacz.pl.

    Uf, czyli jest nadzieja...

    > Ale skoro poczatkujacy powinni byc chronieni przed nasza glupota to moze
    > lepiej wyjebac ta bramke?

    Dlaczego? Zawsze lepiej uczyć się na cudzych błędach...

    > Jeszcze ktos przez portal tu wejdzie i przez nasze rady se krzywde
    > zrobi. Udziwgniesz moralna odpowiedzialnosc za taki fakt?

    Myślę że odpowiedzialność moralna za głupie rady ciąży przede wszystkim na
    "doradcach", którzy te głupoty opowiadają.

  • 435. Data: 2010-12-21 10:13:24
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    AZnapisal

    > A pamieta kolega o tym, ze przy hamowaniu trza miec rece w lokciach
    > wyprostowane?

    A w jakim celu, jeśli mogę podpytać?

  • 436. Data: 2010-12-21 10:15:31
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-12-21, Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> wrote:

    > A w jakim celu, jeśli mogę podpytać?

    W celu utrzymania kierownicy prosto w przypadku najazdu na nierownosc/dziure.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 437. Data: 2010-12-21 10:17:04
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (byÄą&#65533;o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sĂ&#65533;&#65533; chĂ&#65533;&#65533;tni?)
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    Mariusz Kruknapisal

    > Ach, to ta słynna merytoryka ze ścigacza?

    Ja nie jestem instruktorem / trenerem. Niby dlaczego mam Cię uczyć?

    Weź sobie jednak książkę do
    > fizyki na poziomie liceum. Poczytaj. Rozrysuj sobie siły i zobacz co się
    > dzieje przy hamowaniu.

    Ja właśnie mówię opierając się na fizyce. Weź idź do jakiejś poważnej
    szkoły jazdy i się poucz, to ci wytłumaczą jak działają siły.

  • 438. Data: 2010-12-21 10:19:47
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    dudditsnapisal

> [...]
    > operowanie klamkami.
    > Uwieszony na kierownicy będzie miał spore trudności np. z ominięciem

    Dokładnie!

  • 439. Data: 2010-12-21 10:27:09
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    dudditsnapisal

    > Też słyszałem tę opinię, ale jako że sam nie miałem (nie)przyjemności
    > korzystać z ich usług to nie chciałem komentować w ten sposób :)

    No właśnie brak rzetelnej weryfikacji takich kwiatków zaczyna sprawiać, że
    tematy wchodzą do obiegu, a ludzie zaczynają się na nie powoływać, jako na
    autorytety.

    > Co do reszty to nie musisz mnie uświadamiać. O odpier... się od
    > kierownicy słyszałem od tego samego pana :)

    Ale to samo usłyszysz w każdej szkole, jak sam zresztą doskonale wiesz;)

    > Na początku nie jest to łatwe, to fakt. I wydaje się takie nienaturalne
    > w sumie (jak niby mam zostawić tę kierownicę??), ale potem okazuje się,
    > że to jedyny skuteczny i bardzo bezpieczny sposób kierowania jednośladem.

    Zgadza się. Natomiast jazda motocyklem w wielu aspektach jest sprzeczna z
    ludzką logiką i postrzeganiem rzeczywistości. Zobacz enduro, tam w wielu
    sytuacjach, gdy zdrowy rozsądek podpowiada skorzystanie z hamulca, trzeba
    dodać gazu, a kiedy boisz się jechać szybko, to często jedynym sposobem
    jest jechanie szybko... No ale aby to zrozumieć, trzeba pojeździć pod
    okiem kogoś kto ma pojęcie.

  • 440. Data: 2010-12-21 10:30:27
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    AZnapisal

    > W celu utrzymania kierownicy prosto w przypadku najazdu na nierownosc/dziure.

    Jak trafisz w dziurą, albo nierówność to i tak nie utrzymasz kiery. Przy
    prostych łapach w łokciach dostaniesz przy tym taki strzał w barki, że
    możesz nie odzyskać panowania nad motocyklem.

    Dlatego trzeba trzymać łapy luźno, bo moto samo się wypionuje, to
    żyroskop, nie trzeba mu jedynie przeszkadzać. Trzymanie łap na sztywno
    jedynie niweczy pracę konstruktorów motocykla ;) I nie obruszajcie się na
    mnie, bo to nie ja to wymyśliłem, tylko sam się dziwiłem jak się
    dowiadywałem. "Luźne łapy" to jest punkt wyjścia w każdej szkole
    motocyklowej.